IMETTÄJÄT hoi!!! Mitä ruokia/ juomia kannattaa välttää, kun imettää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Mitkä ruoat ja juomat ovat saaneet vauvalle vatsavaivoja tms.? Tai mitkä ovat jopa haitallisia vauvalle? Tekisi mieli kahvia, mutta en haluaisi tankata vauvaani kofeiinia yms. :/. Teetä olen juonut koko raskausajan yhden mukin päivässä ja juon edelleen.

Tavallisessa teessä on ihan yhtä paljon kofeiinia kuin kahvissakin... ellet nyt sitte vihreää teetä tai rooibosta oo juonut. Kyllä yhden kupillisen kahvia voi juoda vaikka imettää.
Meillä vauvat on saanu vaivoja herneistä, pavuista ja kaalista.

mä en ole välttänyt mitään ruokaa tai juomaa. ekankerran kun söin kalaa vauvan posket punoitti. toisella kerral ei mitään. d-vitamiinit aiheuttaa meillä mahavaivat. jekovit aiheutti pieruja ja devisol ummetusta...

Mä oon yhden vauvan aikana kokellut kaikki välttämiset, söin esim suunnileen pelkkää riisiä viikon ja silti vauva itki. Nyt en enää välttele mitään. Vauva itkee jos itkee ja joskus on jopa hetkiä itkemättä. En jaksa enää stressata ja miettiä mikä mun syömisistä mahdollisesti sen itkun aiheutta, vai olisko ihan vaan ilma tai se äidinmaito.. Vauvallekin on parempi että äiti on täysissä ruumiin ja sielun voimissa (kun siis saa syödä sitä mikä maittaa). Ruoka-allergioita meillä ei ole myöhemminkään lapsilla ilmennyt.

[QUOTE="vieras";23427522]cilitonnikalaa. en mitenkää mitään erityisest välttäny, normi perusruokaa söin ja hyvä oli.[/QUOTE]

siis chilitonnikalaa piti kirjoittaa :D

Mä välttelin jos oli tarvetta. Ensimmäisen puolen vuoden aikana huomasin, että chilistä tuli ongelmia, samaten jos söin paljon punaista lihaa. Sitten tyttö oli jonkun aikaa herkistynyt maissille, siitä meni vatsa kovalle, oli syöjä hän itse tai minä. Nykyään ei ole enää mitään, mikä aiheuttaisi vaivoja :D Kun kolmatta vuotta jo imetän...

Mä välttelin jos oli tarvetta. Ensimmäisen puolen vuoden aikana huomasin, että chilistä tuli ongelmia, samaten jos söin paljon punaista lihaa. Sitten tyttö oli jonkun aikaa herkistynyt maissille, siitä meni vatsa kovalle, oli syöjä hän itse tai minä. Nykyään ei ole enää mitään, mikä aiheuttaisi vaivoja :D Kun kolmatta vuotta jo imetän...

Imetät kolmatta vuotta samaa lasta vai nuorempaa lasta?

Yhteistyössä