Imettäjät, onko vauvanne yöunet parantuneet kun olette antaneet lisämaitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ennariina

Aktiivinen jäsen
04.01.2007
2 571
0
36
En kaipaa imetysfanaatikkojen tuomitsevia kommentteja tyyliin"ei kannata tehdä lapsia jos ei jaksa niitä imettää"...Kyse ei ole nimittäin siitä etten kehtaisi tai jaksaisi vauvaa 4.5kk herätä öisin syöttämään viittä kertaa. Vaan mielessä on käynyt, saako hän riittävästi maitoa koska tuntuu että lupsuttaa välistä ihan tyhjää, vaikka lypsämällä maitoa kuitenkin tulee. Mietityttää kun päivällä syödään jo kolmesti kiinteetä, ja illalla viimeinen kiinteä on joskus klo 20maissa ja sen päälle nukkumaan mennessä tissiä. Mutta sitten on usein niin että herää syömään jo parin tunnin päästä ja sitä jatkuukin sitten parin tunnin välein aamuun.
Te jotka imetätte, mutta annatte myös lisämaitpa esim juuri illalla, niin onko unet pidentyneet? Minua ei nyt oma jaksaminen mietitytä, mutta huolestuttaa tuo pikkuinen että saako enää mahaa täyteen tissistä vaan tartteeko lisämaitoa.

Onko tutti öisin? Mä olin kanssa 'tuttina' kunnes kokeilin antaa silikoonisen version.
Ja voit kokeilla antaa illalla pullomaitoakin, jos siltä tuntuu. Mutta samaa 'äiti, ihanaa että sä olet siinä' veikkaan minäkin. Lupsuttelee huvikseen ja turvakseen. Nukkuuko vieressä?

Kuulostaa vähän siltä, että heräilee ihan tavan vuoks ja haluaa ennemminkin lähelle kuin ruokaa.. Ei sun varmaan tarvi olla huolissaan maidon riittävyydestä. Jos jäis nälkäseks niin kitisis varmaan myös

Omassa sängyssä nukkuu. Usein syödessä riuhtoo rintaa vimmatusti, ottaa kiinni ja laskee irti, ihan kuin ei tosiaan saisi maitoa kunnolla. Tuttia syö vaihtelevasti. Joskus olen sillä saanut siirrettyä vähän ruokailua yöllä kun tuntúu että vastahan se söi tunti sitten.

kun aloin antamaan viimeisen maitotujauksen illalla pullosta,heräämisväli pidentyi hiukan.Yöllä kun poika heräsi niin lämmitin ekana pullon maitoa ja sitten tissi suuhun.Siis ekana kuitenkin annoin imeä tissiä ja sit tyrkkäsin pullon.
niin kuin rivien välistä voi varmaan lukea,en ole imetysfanaatikko ;0)...imetin silti 8 -kuiseksi,nyt vauva 9,5 kk.

Yhteistyössä