imettäminen virastoissa yms?! jaiks

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mua stressaa nyt tämmönen turhis asia. eli ollaan ens viikolla menossa lastenvalvojan luo ja vauva on varsinainen tissitakiainen. mitäs mä sitten teen,jos se alkaa sillä huutamaan nälkäänsä,kaivan vaan tissin esille? kai se pitää eka kysyä et sopiiko herra lastenvalvojalle et imetän? pulloa vauva ei huoli ei sitten millään ja tuttikaan ei kelpaa,eli jos nälkä huuto alkaa,se ei lopu ilman tissiä.
miten te muut koette tilanteet,joista ei pääse "karkuun" esim vessaan imettämään? siis lähinnä juuri tämmöset paikat,mihin mennään ajanvarauksella ja istutaan sitten asioimassa vieraan ihmisen kanssa. tottakai vauvan on syötävä,kai sen kaikki ymmärtääkin,mut miten mulle tuntuu jotenkin niin vaikeelle tämä nyt. kyllä mä jossain kahvilassa voin imettää ihan helposti,mut tämä eri juttu..

Ihan imetin lastenvalvojan toimistolla ja eipä tuo ollut siitä moksiskaan. Kumpiko parempi, vauva huutaa nälkää kurkku suorana vai äiti ruokkii lastaan? Ei tod tarvitse kysellä sopiiko hänelle että imetät, ei se ehdi mitään tissejä tiirailemaan paperihommiensa kanssa..

onkos sulla pontsoa?? mie olen aina laittanu pontson päälle, kun lähen asioille tuon vauvan kans, kun meillä tuo neiti on sellanen, että ihan 100%varmasti se haluaa tissin suuhun, jos ollaan jossaki!! ni sinne on näppärä piilottaa vauva syöpötteleen rauhassa!

Tuskin olet ensimmäinen, tai viimeinenkään, joka siellä imettää.

Oletko muuten varma, että se on herra? Meillä oli rouva, tai mahdollisesti joku neiti umpeenkasvanut vanhapiika, kun isyyttä mentiin tunnustamaan.
Oli kysymykset sitä luokkaa, että se ei liene ikinä itse saanut, kun tarvitsee toisten seksielämästä niinkin hyvin olla selvillä.

kyllä se on juu herra tällä kylällä,oli vielä semmonen oikeen työhönsä tympääntyneen kuulonen kun soitin.. toivottavasti oli vaan huono päivä..
no ei kai siinä sit,isken tissin vauvalle suuhun,jospa senkin päivä siitä sit paranis.

Mä oletan, että imetys on ok jokapuolella minne mut on kutsuttu. Kyllähän he tietää, että mulla on vauva. En kysele mitään, että sopiiko. Varsinkin lastenvalvojan olettaii tietävän miten vauvat syövät. Enkä koskaan menisi vessaan imettämään.

Oon imettäny lastenvalvojan luona, kirkossa, puiston penkillä, kahvilassa, ravintolassa, terveyskeskuksessa, treffeillä, KELAn tiloissa, pankissa...

Huivi tai poncho mukaan. Lapsen huutaessa toteat vain, että jaahas, ruoka-aika, jotta virkailija älyää laskea katseensa papereihinsa eikä vahingossa jää tuijottamaan sun tissin esiinkaivamista. Mitään lupia ei tarvitse kysellä:)

muista välittämättä kyllähän lapsi ruokaa tarvitsee...
Itse imetän melkein missä vain enkä välitä muista, tietenkin yritän piilottaa vähän ettei rintaa kovin näkyisi...

Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
onkos sulla pontsoa?? mie olen aina laittanu pontson päälle, kun lähen asioille tuon vauvan kans, kun meillä tuo neiti on sellanen, että ihan 100%varmasti se haluaa tissin suuhun, jos ollaan jossaki!! ni sinne on näppärä piilottaa vauva syöpötteleen rauhassa!

ihan hyvä ajatus... mut naurattaa ajatus mukula jossain pontson alla piilossa...=)

Alkuperäinen kirjoittaja hassu:

ihan hyvä ajatus... mut naurattaa ajatus mukula jossain pontson alla piilossa...=)

Mulla on paljon kaulaliinoja jotka toimii (pienempää vauvaa syöttäessä, tän kokoinen vetäsee sen pois) suojana. Mulla tosin on useimmiten kantoliina kiedottu jotenkin ympärille, se tekee asiasta todella huomaamattoman.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Oletko muuten varma, että se on herra? Meillä oli rouva, tai mahdollisesti joku neiti umpeenkasvanut vanhapiika, kun isyyttä mentiin tunnustamaan.
Oli kysymykset sitä luokkaa, että se ei liene ikinä itse saanut, kun tarvitsee toisten seksielämästä niinkin hyvin olla selvillä.
No hohhoijaa. Niillä taitaa olla ihan vakiokysymykset muuten.

Olen imettänyt tuollaisissa tilanteissa. Kohteliaisuuttani kysynyt sopiiko eikä kukaan ole ainakaan kehdannut kieltää... :whistle:

Ja juu, vaatetuksen olen valinnut niin että imetyksen saa hoidetttua ilman vilauttelua.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:

No hohhoijaa. Niillä taitaa olla ihan vakiokysymykset muuten.

No ei siinä sitten mitään. Ilmeisesti mä olen ainoa, joka on ottanut nokkiinsa siitä, että lastenvalvojan kuuluu tietää missä, minä päivänä ja kellonaikana ja missä asennossa lapsi on saanut alkunsa.
Ilmeisesti myös on ihan perussettiä kysellä, että oliko valot päällä ja kuinka kauan homma kesti. Lisäksi kaikilta kai kysytään kolmeen kertaan hiukan eri sanakääntein, ollaanko varmoja, että siellä vällyjen välissä oli just tämä sama kaveri joka siinä vieressä nyt hyssyttää lastenvaunuja.
Oletettavasti kaikki muut ovat myös joutuneet riipimään nukkuvan vauvan pystyyn ja riisumaan siltä kaikki ulkovaatteet, että lastenvalvoja näkee onko se yhtään isänsä näköinenkään.

Ja mä olen vaan outo, kun mun mielestä tällainen touhu oli hiukan yliampuvaa ja tungettelevaa.

Täh? Kyselläänkö lastenvalvojalle ihan oikeesti nykyään tuollasia? Esikoisen aikana käytiin valvojalla ja kysyi vain että "isän nimi" "tunnustaako" ja siinä se. Ei tarvinnu miehen paljon pukahdella.

Alkuperäinen kirjoittaja noksu:
Täh? Kyselläänkö lastenvalvojalle ihan oikeesti nykyään tuollasia? Esikoisen aikana käytiin valvojalla ja kysyi vain että "isän nimi" "tunnustaako" ja siinä se. Ei tarvinnu miehen paljon pukahdella.

En mä tiedä, mitä siellä nykyään kysellään. Tästä on reilu 5 vuotta, kun esikoista mentiin tunnustamaan.

Tokan ja kolmannen syntyessä oltiin jo onneksi naimisissa.

ei ole vessat imettämistä varten!!!!!!!!!!!Arvaa vaan onko jono.Tosi kiva jonottaa vaippaakin vaihtamaan jos joku terroristi viettää puoli tuntia vessassa.Kyllä kauppakeskuksissakin löytyy rauhallisia paikkoja imetykseen.Ja ottaa just mukaan jonkun liinan tms niin on `piilossa´.tuo poncho oli hyvä idea.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja hassu:

Mulla on paljon kaulaliinoja jotka toimii (pienempää vauvaa syöttäessä, tän kokoinen vetäsee sen pois) suojana. Mulla tosin on useimmiten kantoliina kiedottu jotenkin ympärille, se tekee asiasta todella huomaamattoman.

Se on nastaa, jos huivi on kaulan ympärillä ja lapsi alkaa vetää sinnikkäästi toisesta päästä. Naama alkaa sinertää eikä ajatus kulje ja juttukaveri vaan ihmettelee, mikset sä sano mitään:D

Alkuperäinen kirjoittaja noksu:

Esikoisen kohdalla kysyttiin tuon lisäksi vielä kauanko ollaan oltu yhdessä, tuo tapahtui lähes 13 vuotta sitten. Seuraavien kohdalla ei tarvinnut kuin nimet kirjoittaa paperiin sen lisäksi, että tarkisti henkkarit.

Hitsit kun ehdittiin naimisiin ennen muksun syntymää :kieh:

Mä olisin voinut antaa ihan tarkat tiedot ja todistajien nimet, esikoinen on ICSI-lapsi. Olis voinut olla ilmeessä pitämistä. "Oletko varma että xx on lapsen isä? Oota hetki, mä soitan solulabraan ottivatko oikean putken sulamaan ja hedelmöittivät sillä" :laugh:

Ota mukaan harso, ja syötät vauvasi juuri silloin kun hän sattuu olemaan nälkäinen, olit seurassa missä tahansa. Harso sitten olkapään yli ja roikkumaan näköesteeksi vauvan naaman yli ettei tissi näy koko kansalle.

Pahempana sitä virastoihmiset pitävät jos annat vauvan huutaa nälkäänsä ja sitten kilpaa vauvan kanssa huudatte niitä asioitavia juttuja jotta pääsisit johonkin sivuun imettämään.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä oletan, että imetys on ok jokapuolella minne mut on kutsuttu.
Oon imettäny lastenvalvojan luona, kirkossa, puiston penkillä, kahvilassa, ravintolassa, terveyskeskuksessa, treffeillä, KELAn tiloissa, pankissa...

Sinut on siis kutsuttu KELAan, puistoon, ravintolaan, pankkiin...?