Imettämisestä ja tissien korjausketjusta mieleen tullutta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummelwalad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ummelwalad

Aktiivinen jäsen
24.11.2009
3 898
0
36
Lueskelin tuossa tuota tissien korjausketjua ja ainoa asia, minkä omista tisseistäni voisin "korjata" on maidontuotanto.

Mulla siis tissit aina olleet pienet "ketunnokat". A-kuppi ei taida kunnolla täyttyä, mutta penaalin saa pysymään tissin alla. Eipä tuo ulkonäkö mua kuitenkaan ole pahemmin häirinnyt. Toki joskus paitoja etsiessä tulee mieleen, että mun kokoisella ihmisellä nuo tissitkin voisi hieman isommat olla, niin paidat istuisi paremmin. Mitään leikkauksia en ole siltikään edes harkinnut.

Jos jotain voisin tisseistäni korjata, niin mainitsemani maidontuotannon. Esikoisen kohdalla maito ei koskaan noussut kunnolla. Toki taustalla oli paha synnytyksen aikainen infektio, siitä johtuva kiireellinen sektio, lapsen joutuminen eri osastolle ja myöhemmin kohtutulehdus. Suuresta yrittämisestä huolimatta maito vaan ei noussut kunnolla, ja parhaimmillaan sain tisseistä yhteensä noin 50 ml ulos maitoa.

Tulevan lapsen kohdalla toivon kovasti, että maitoa riittäisi täysimetykseen. Jos ei riitä, niin en sillekään mitään voi ja sitten mennään korvikkeilla. Hyvin tuo esikoinenkin on nanin voimalla kasvanut.

Anteeksi purkaus.

Mäkään en jaksa olla tisseistäni huolissani. :D Liiveillä saa korjattua imetys-/ikävaurioita ihan hyvin ja alasti minuu ei tarvi kovin monen katsella. Eikä ne, jotka on katteleet, oo valittanu asiasta. ;)

Mut tohon imetysasiaan piti sanoa sulle, et tokan kohdalla usein lähtee kuulemma maito helpommin nousuun kuin ekan kohdalla. Mulla kävikin näin. Ekasta lähti vasta 5 pv synnytyksestä ja sittenkin vain siksi, että lisäsin joka imetyksen päälle vielä pumppausta. Mutta tokasta lähti jo synnärillä, tosin tajusin itsekin tällä kertaa työntää sitä tissiä vauvalle suuhun vähän hanakammin eli niin paljon kuin mahdollista.

Mut niin, mulla sai moni kaveri yhtä aikaa toisen lapsen ja kaikilla todettiin tuo homma toimivaksi. Eli niilläkin, joilla ei ekalla kerralla maito meinannu nousta, nousi se nyt tokalla kerralla helpommin.

Toivottavasti uuden tulokkaan kohdalla imetys onnistuu!:)
Kyllä varmasti tuo sektio ja kaikki siihen liittyvä on osaltaan vaikuttanut siihen ettei se maito kunnolla noussut, mut kuten sanoit, sillä korvikkeellakin kasvaa onnellisia lapsia.:heart:

En tiedä onko nyt epäkorrektia "valittaa" toisesta ääripäästä, mutta se jumalaton maitomäärä ahdisti mua alkuun, etenkin esikoisen kanssa, kun olin nuori ja kokematon ja kaikki lähinnä päivittelivät että miten sitä maitoa voi tulla niin paljon.
No, toisen kanssa osasin varautua ja aloin heti luovuttamaan kaikki ylimääräiset maitoni, joten vähän mukavampi kokemus oli mulla toisen lapsen kanssa.
Ja sitä samaa siis toivon sullekin!!

tuossa on hyvä pointti, rintojen todellinen käyttötarkoitus.
Hyvähän se on täällä h-i kupeilla nostatella maitoa, vaikka lasta ei syliin saanu moneen viikkoon. Silti sai yli 3dl pumpattua kerralla.
nää lollot on rumat, mielestäni. En uskalla kuitenkaan veitsen alle ja jos puoliskoa uskoo, ei tartteekkaan mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24290534:
Mäkään en jaksa olla tisseistäni huolissani. :D Liiveillä saa korjattua imetys-/ikävaurioita ihan hyvin ja alasti minuu ei tarvi kovin monen katsella. Eikä ne, jotka on katteleet, oo valittanu asiasta. ;)

Mut tohon imetysasiaan piti sanoa sulle, et tokan kohdalla usein lähtee kuulemma maito helpommin nousuun kuin ekan kohdalla. Mulla kävikin näin. Ekasta lähti vasta 5 pv synnytyksestä ja sittenkin vain siksi, että lisäsin joka imetyksen päälle vielä pumppausta. Mutta tokasta lähti jo synnärillä, tosin tajusin itsekin tällä kertaa työntää sitä tissiä vauvalle suuhun vähän hanakammin eli niin paljon kuin mahdollista.

Mut niin, mulla sai moni kaveri yhtä aikaa toisen lapsen ja kaikilla todettiin tuo homma toimivaksi. Eli niilläkin, joilla ei ekalla kerralla maito meinannu nousta, nousi se nyt tokalla kerralla helpommin.

Mukava kuulla. Mä ekan kohdalla tarjosin tissiä usein, pidin ihokontaktissa, pumppasin imettämistauon aikana (antibioottikuuri), pumppasin imettämisen lisäksi, join paljon...kaikkea mahdollista ja mahdotonta tuli kokeiltua. Maitomäärä vaan ei kasvanut yrittämisestä huolimatta.

Toivottavasti tällä kertaa nousee kunnolla. Mähän ihan petän suvun "lypsylehmä" maineen, kun imetys ei ota onnistuakseen. Mun äidillä ja tädillä on maitoa tullut koko naapuruston tarpeisiin. :D

Ymmärrän rintojen pienennysleikkaukset yms, koska niillä ehkäistään/poistetaan terveysriskiä (selän ja niska-hartiaseudun kivut). Myös uuden rinnan rakentaminen poistetun rinnan tilalle on mielestäni ihan ok.

Miksi kuitenkaan leikkauttaa rintoja toisen näköisiksi vain ulkonäköpaineiden vuoksi? Varsinkaan silikonien lisääminen ja siten niihin liittyvien terveysriskien lisääminen elimistöön on jotenkin omituista.

Yhteistyössä