Imettävät!! kaivatteko tissin esiin akhvipöydässä, jos vaikka tuttavapariskuntanne tulee kylään vai annatteko vieraille kahvittelurauhan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Puhuin kyllä naistenlehdistä, ettekö te osaa lukea!! Niin ja puolista tisseistä, eli tarkotin että push-up liivit on naisella päällä ja just ja just siinä nännit peittyy. Esim. Cosmopolitanissa monesti ollu tämmönen kansi. Kyllähän se vauvan pääkin sen nännin aika äkkiä peittää.

Levitteletkö sä niitä Cosmopolitaneja siinä kahvipöydässä vai miten tää liitty tähän ketjuun?

Ei kai tässä ny herrajumala kyse ole siitä etteikö ne tuttavaperheiden iskät ois tissejä nähny, vaan siitä haluaako ne ehdon tahdon nähdä just sun tissis siinä kahvipöydässä.

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
:laugh:
Ethän ole vaan katkera, ettei oma imetyksesi sujunut tai ettet uskaltanut imettää siellä missä vauvalla nälkä?

Näin on ilmeisesti käynyt. Reppana!
Vauvani saa ruokaa missä haluaa. Jos joku ei sitä kestä niin olkoon kestämättä. Imetystä vartenhan ne tissit on!

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Pari vieraampaa miestä saattoi hieman hämmästyä, mutta kukaan ei halunnut poistua tai toivonut mun poistuvan sivummalle. Sitä paitsi, kai nyt KOTONA saa ruokkia vauvan rinnasta!

Varmaan ne sulle sitä päin näköö sanoo.

Mäkin kaivan tissin esille aina ruokapöydässä ja lypsän siitä vauvalle maitoa varastoon, kun ruokaahan se vain on :)

Nykyään on imetyspaitoja. Ja mun mielestä harso rinnanpäällä herättää enemmän huomiota kuin pelkkä vauva rinnalla. Sen vielä lisään, kun unohtui, että vauvaa ei millään lailla häirinnyt tavallinen puheensorina ja kahvikuppien kilinä. Sit varmaan häiritseekin, jos totuttaa siihen, että on aina hiiren hiljaista.

Kyllä minä mieluummin katselen harsoa kuin kenenkään tissiä. Ja nyt joku tunkee kyselemään, että pakkoko sitä tissiä on vahdata? Hankala on keskustella vastapäätä istuvan emännän kanssa, jos vahtaa kattokruunua.

Se, että valitsee suojaisan imetyspaikan ei tarkoita sitä, että vauva ei kuulisi mitään ääniä tai sitä ei niihin totutettaisi...:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tissi:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
tuttavapariskunta varmasti tietää kylään tullessaan minun vielä lasta imettävän, joten en koe sitä mitenkään piilottelun arvoiseksi asiaksi. Tosin en sitä tissiä heiluttele siinä näkösällä turhan päitenkään.

Mutta ehkä kuvittelevat (typerykset ), että omaisit edes ALKEELLISIMMAT käytöstavat...:(

Alkeellisimmat käytöstavat?? Mitä vikaa siinä jos nätisti lastaan imettää tissien turhaan heilumatta pöydässä?

Kyllä "kaivoin". Vaikka ei sitä varsinaisesti kaivaa tarvinut. Ja vauva sai maitonsa yleensä sen jälkeen, kun aikuiset olivat jo kahvinsa nauttineet. Siinä samalla kun vielä rupateltiin, vauva sai ruokansa, oltiin sit kahvipöydässä tai olkkarin sohvalla. Eihän vauva voi ilman ruokaansa jäädä, enkä mä kokenut tarvetta eristäytyä vieraista pitkiksi ajoiksi, kun vauvan oli nälkä. Pari vieraampaa miestä saattoi hieman hämmästyä, mutta kukaan ei halunnut poistua tai toivonut mun poistuvan sivummalle. Sitä paitsi, kai nyt KOTONA saa ruokkia vauvan rinnasta!

peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja jelos:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Näkyikö tissi tai ei niin kahvipöydässä en imettänyt vaan siirryin vaikka sohvalle.
On ihmisiä jotka siitä kiusaantuvat,niin minun ei tarvitse sitä ruokkia.Olkoon miten luonnollista tahansa.

Joo, käytöstavat pitää olla. Ja opettaa myös omille lapsilleen. Itse en ole koskaan törmännyt sellaiseen, että joku imettäisi miesvieraiden läsnäollessa. Kyllä ovat aina osanneet ihmiset käyttäytyä ja ottaa toiset huomioon. Yleensä menevät eri huoneeseen siis imettämään.

Taidat olla jossain jenkkilässä kasvanut? Jos sinusta on huonoa käytöstä että joku imettää lastaan sinun nähtesi tai joidenkin miesten niin en voi kuin ihmetellä! :o Miksi joku hyvä keskustelu pitää alituiseen katkaista sillä että pitää siirtyä aina toiseen huoneeseen yksin imettämään? Minä olen ainakin niin sosiaalinen ihminen että kokisin tosi masentavana jos minua painostettaisiin vetäytymään joka halavatun kerta pois silmistä. Kokisin sen loukkaavana. Imettää täytyy kuitenkin aika usein. Kätevämpää se on jos ei tarvi koko ajan rampata eestaas.

Alkuperäinen kirjoittaja no joopa:
Imetyspaidat on kyllä sellaisia että ei niistä tissi paista yhtään, se vauvahan siinä nisässä on kiinni... Ja kyllä imetin siellä missä vauvalla oli nälkä. Tosin jos omassa kotonani olin, niin mieluiten sohvalla imetystyynyn kanssa kuin kahvipöydässä vaikeassa asennossa... En tosiaan näe mitään syytä eristäytyä jonnekkin makkariin, kun se imetys voi pienen vauvan kanssa kestää vaikka tunnin! Että kiva vierailu jos emäntä on puolet ajasta jossain makkarin nurkassa...

Makkarin nurkassa!?

Eikö riitä, että emäntä laittaa kahvit ja tarjottavat esille...TAI SE ISÄNTÄ, jotta emäntä saa rauhassa syöttää...Antaa sitten vieraiden kahvitella rauhassa ja syöttää siinä välissä vauva...Ei se kersa kuole, jollei se saa olla kuutta tuntia putkeen tissillä. toisaalta ei ne vieraatkaan, jos joutuvat hetken olemaan ilman emännän ah niin hehkeää seuraa...

Alkuperäinen kirjoittaja Häpeän teitä:
Ei mikään ihme jos imetys ei monia nappaa jos noin nuiva suhtautuminen asiaan ihmisillä. :( Minun puolesta saa imettää vaikka keskellä kauppakeskusta kunhan vaan imettää! Minulle imettävä äiti on aina positiivinen ilmestys ei NOLO sellainen!

Minä taas häpeän laisiasi, joille oma napa on kaikkein tärkein ja vasta KAAAAAUKANA perässä tulee kaikki muut...

Alkuperäinen kirjoittaja nauttikaa imetyksestä! :
Kyllä kaivan. Odotan yleensä juuri niitä kahvitteluhetkiä. On tapana järjestää niitä usein. =) Onhan se paljon mukavampaa imettää leppoisassa seurassa kuin jossain yksinäisessä sohvannurkassa! On jenkkiläistä lapsellista rasismia päivitellä toisten nähden imettäviä äitejä. Imetys on mitä luonnollisin asia. Jos nännin vilahdus saa jonkun vaivaantumaan niin se on sen ihmisen ongelma.

Joo, mä oon nudisti ja mä kyllä menen kadulle alasti ja käyn vierailla alasti. Se on luonnollista. Jos joku mun alastomuudesta vaivaantuu niin sehän on sen ongelma :)

Ethän ole vaan katkera, ettei oma imetyksesi sujunut tai ettet uskaltanut imettää siellä missä vauvalla nälkä?

Ja kyllä todellakin imetän lastani juuri siellä missä sillä nälkä.

Kateuskortti, kateuskortti...:D:D:D

Lähinnä säälin SINUA, ettet omaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Vaikka tissisi ovat omasta ja vauvasimielestä maailman parhaat, oletko tullut ajatelleeksi, että vieraidesi mielestä ne eivät välttämättä sitä ole...Etpä tietenkään! Jaa juu, mitäs tuppaavat teille kylään...:whistle:

Mutta mä en mieti mitä vieraat ajattelevat mun rinnoista. Miksi edes pitäisi? Saahan meillä isommatkin lapset juoda kahvipöydässä mehua tai toisiksi nuorin tuttipulloa. Vai oliko nyt haloo vain niistä rinnoista? Jos meillä vieraat eivät halua nähdä rintaa he varmaan katsovat muualle tai jos haluavat niin toivottavasti kysäisevät saiskos nähdä tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
pakko vielä kysyä: et siis ole ilmeisesti itse ap imettänyt ollenkaan? kun imetys sinusta noin häiritsevää tuntuu olevan..? sen ymmärrän kyllä että se häiritsee jos se tissi rojautetaan tiskiin kaikkien ihasteltavaksi, mutta imetyksen itsessään ei luulisi kahvipöydässäkään haittaavan jos sen hoitaa itseään sen kummemmin esittelemättä.

Olen ja tätä tulevaakin aion imettää, mutta meille tulevien vieraiden ei tarvitse tuntea itseään vaivautuneeksi joutuessaan juomaan kahvinsa tissieni kanssa =). Eikö ole kamalaa, kun kaikki eivät halua esitellä plesujaan?

Imetyspaidat on kyllä sellaisia että ei niistä tissi paista yhtään, se vauvahan siinä nisässä on kiinni... Ja kyllä imetin siellä missä vauvalla oli nälkä. Tosin jos omassa kotonani olin, niin mieluiten sohvalla imetystyynyn kanssa kuin kahvipöydässä vaikeassa asennossa... En tosiaan näe mitään syytä eristäytyä jonnekkin makkariin, kun se imetys voi pienen vauvan kanssa kestää vaikka tunnin! Että kiva vierailu jos emäntä on puolet ajasta jossain makkarin nurkassa...

Makkarin nurkassa!?

Eikö riitä, että emäntä laittaa kahvit ja tarjottavat esille...TAI SE ISÄNTÄ, jotta emäntä saa rauhassa syöttää...Antaa sitten vieraiden kahvitella rauhassa ja syöttää siinä välissä vauva...Ei se kersa kuole, jollei se saa olla kuutta tuntia putkeen tissillä. toisaalta ei ne vieraatkaan, jos joutuvat hetken olemaan ilman emännän ah niin hehkeää seuraa...

Eli sun mielestä on vieraana kiva, kun emäntä on tunnin poissa imettämässä? Tai toinen vaihtoehto että ei anna sille lapselle tarpeeksi tissiä ja sitten se huutaa koko ajan?

Itse en tykännyt imettää toisten nähden, mutta pakkohan se oli. Vauvan luontaista ravintoa. Yleensä siirryin sohvalle imettämään. Mutta jos kaikki tuttuja niin saatoin imettää pöydässäkin ja ihan melkein huomaamatta sen pystyy tekemään. Ainakaan jos ei omista isoa etuvarustusta. Mulla ainakin paita tuli peitoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Häpeän teitä:
Ei mikään ihme jos imetys ei monia nappaa jos noin nuiva suhtautuminen asiaan ihmisillä. :( Minun puolesta saa imettää vaikka keskellä kauppakeskusta kunhan vaan imettää! Minulle imettävä äiti on aina positiivinen ilmestys ei NOLO sellainen!

Minä taas häpeän laisiasi, joille oma napa on kaikkein tärkein ja vasta KAAAAAUKANA perässä tulee kaikki muut...

Olenko jossain kohtaa sanonut että itse imettäisin muiden nähden? Ei minulla ole edes lapsiakaan. Ilmaisin vain mielipiteeni että minua EI HÄIRITSE jos joku silmieni edessä sattuu imettämään. Jos sinua häiritsee niin voi voi.

Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Meillä käy vain sellaisia kivoja ihmisiä vieraina jotka ovat imetysmyönteisiä ja nähneet ennekin tissin jos toisenki =) harmi ap jos teillä käy noloja tyyppejä jotka ei tykkää siitä että vauva syö ruokaansa.

Oletko kysynyt vai kuvitteletko vaan??? ;)

En luule - tiedän että meillä käy vain kivoja ihmisiä vieraana :D Ja sellaisia aikuisia jotka on nähny tissejä enneki :laugh: ihmettelen teitä joilla käy vieraana niin noloja tyyppejä että loukkaantuvat tai pahastuvat vauvan ruokailusta :o

Minä taas ihmettelen, että vielä 2000 luvulla ollaan noin itsekkäitä, ettei oteta muita huomioon.

Mun mielestä on oikeasti outoa, että joku imettää kahvipöydässä, missä toiset istuu vastapäätä ja syö. Eri asia on esim. jos jutellaan olohuoneessa, ja siellä istuu sohvalla ja syöttää.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
pakko vielä kysyä: et siis ole ilmeisesti itse ap imettänyt ollenkaan? kun imetys sinusta noin häiritsevää tuntuu olevan..? sen ymmärrän kyllä että se häiritsee jos se tissi rojautetaan tiskiin kaikkien ihasteltavaksi, mutta imetyksen itsessään ei luulisi kahvipöydässäkään haittaavan jos sen hoitaa itseään sen kummemmin esittelemättä.

Olen ja tätä tulevaakin aion imettää, mutta meille tulevien vieraiden ei tarvitse tuntea itseään vaivautuneeksi joutuessaan juomaan kahvinsa tissieni kanssa =). Eikö ole kamalaa, kun kaikki eivät halua esitellä plesujaan?

Siis et tosiaan omista yhtään imetyspaitaa? KUN SE RINTA EI SIELTÄ NÄY OLLENKAAN tajuatko? Et vissiin... huoh. Miten se on tissien esittelyä kun ei näy edes ihokaistaletta?

Puhuin kyllä naistenlehdistä, ettekö te osaa lukea!! Niin ja puolista tisseistä, eli tarkotin että push-up liivit on naisella päällä ja just ja just siinä nännit peittyy. Esim. Cosmopolitanissa monesti ollu tämmönen kansi. Kyllähän se vauvan pääkin sen nännin aika äkkiä peittää.

Cosmon saa käännettyä kansi pöydänpintaa vasten jos tissit hyppii silmille, teepä se sama imettäville emännille...

Makkarin nurkassa!?

Tai voihan se aikuisväestö vaikka odottaa sen aikaa kahvejaan että emäntä on imettänyt vauvan =)
Jos sen vauvan nyt juuri siinä kahvittelua alottaessa nälkä iskee.

Meillä käy vain sellaisia kivoja ihmisiä vieraina jotka ovat imetysmyönteisiä ja nähneet ennekin tissin jos toisenki =) harmi ap jos teillä käy noloja tyyppejä jotka ei tykkää siitä että vauva syö ruokaansa.

Oletko kysynyt vai kuvitteletko vaan??? ;)

En luule - tiedän että meillä käy vain kivoja ihmisiä vieraana :D Ja sellaisia aikuisia jotka on nähny tissejä enneki :laugh: ihmettelen teitä joilla käy vieraana niin noloja tyyppejä että loukkaantuvat tai pahastuvat vauvan ruokailusta :o

Minä taas ihmettelen, että vielä 2000 luvulla ollaan noin itsekkäitä, ettei oteta muita huomioon.

Ootko sä sitten muutenkin tissit paljaana vieraiden edessä, kun ne on niitä ennenkin nähnyt, niin eihän se haittaa...

Nyt mä tajuun miks te imetätte kahvipöydässä, te luette Cosmoa, sehän se kertookin miten käyttäytyä. Oikein älykkäiden ihmisten lehti :))

Alkuperäinen kirjoittaja ^åä:

Näin on ilmeisesti käynyt. Reppana!
Vauvani saa ruokaa missä haluaa. Jos joku ei sitä kestä niin olkoon kestämättä. Imetystä vartenhan ne tissit on!

Se on minäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminä eikä kukaan MUUUUUUUUUUUU :whistle:

siis voi ei
Mun mielestäni se on törkeetä,jos vieraat jättää keskenään kahvipöytään.
Toisekseen ei siinä kyllä paljoakaan kerkee näkeen,kun imetyksen aloittaa.Sen pystyy tekeen myös muita ajatellen.Eli imetyspaita taikka harsolla peittäen.
Käytöstavat omaan,vaikka imetänkin vauvaani =)

Yhteistyössä