Imettävät!! kaivatteko tissin esiin akhvipöydässä, jos vaikka tuttavapariskuntanne tulee kylään vai annatteko vieraille kahvittelurauhan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos olin kotona, imetin kyllä yhtälailla kahvipöydän ääressä kuin sohvalla. Meidän vauvan ruokailutuokio kesti kerrallaan vähintään puolituntia. Pitkä aika vieraille istua omassa seurassaa. Miks sit ottaa ees vieraita vastaan? Kylässä kyllä tai juhlissa, missä vieraampia ihmisiä myös, etsin paikan, jossa sain syöttää rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mina:
Alkuperäinen kirjoittaja Tissi:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
tuttavapariskunta varmasti tietää kylään tullessaan minun vielä lasta imettävän, joten en koe sitä mitenkään piilottelun arvoiseksi asiaksi. Tosin en sitä tissiä heiluttele siinä näkösällä turhan päitenkään.

Mutta ehkä kuvittelevat (typerykset ), että omaisit edes ALKEELLISIMMAT käytöstavat...:(

Alkeellisimmat käytöstavat?? Mitä vikaa siinä jos nätisti lastaan imettää tissien turhaan heilumatta pöydässä?

OLETKO KYSYNYT VIERAILTASI, KUN TUNNUT TIETÄVÄN ASIAN NOIN PILKUNTARKASTI? Vaikka sinä rakastaisit tissejäsi, sukulaismiehesi ei välttämättä niin tunne :hug:

En mä mitenkään yritä tissejäni esitellä, mutta ainakin meille vieraat tulevat kahvittelemaan mun kanssa, ei tää mikään kahvila ole. Joten jos se ipana just silloin haluais ruokaa, niin varmaan antaisin kahvipöydässä. Oikeus se kahvihetkeen minullakin on. Tosin varmaan yrittäisin keittää kahvit silloin, kun ipana on tyytyväinen, ihan itseänikin ajatellen.

Alkuperäinen kirjoittaja sosiaalinen:
Taidat olla jossain jenkkilässä kasvanut? Jos sinusta on huonoa käytöstä että joku imettää lastaan sinun nähtesi tai joidenkin miesten niin en voi kuin ihmetellä! :o Miksi joku hyvä keskustelu pitää alituiseen katkaista sillä että pitää siirtyä aina toiseen huoneeseen yksin imettämään? Minä olen ainakin niin sosiaalinen ihminen että kokisin tosi masentavana jos minua painostettaisiin vetäytymään joka halavatun kerta pois silmistä. Kokisin sen loukkaavana. Imettää täytyy kuitenkin aika usein. Kätevämpää se on jos ei tarvi koko ajan rampata eestaas.

Mikset syötä vauvaa kerralla piripintaan? Miksi rutkutat sen Tissin kanssa? Taidat nauttia sen esittelemisestä? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Mun mielestä on oikeasti outoa, että joku imettää kahvipöydässä, missä toiset istuu vastapäätä ja syö. Eri asia on esim. jos jutellaan olohuoneessa, ja siellä istuu sohvalla ja syöttää.

Siskoni ja kaverini ovat aina imettäneet perhekutsuilla ja muualla ihan kaikkien silmien nähden mutten jostain syystä ole kertaakaan nähnyt vilaustakaan tissistä. Eikä kukaan muukaan. Kiitos nerokkaiden imetyspaitojen!

Alkuperäinen kirjoittaja Häpeän teitä:
Ei mikään ihme jos imetys ei monia nappaa jos noin nuiva suhtautuminen asiaan ihmisillä. :( Minun puolesta saa imettää vaikka keskellä kauppakeskusta kunhan vaan imettää! Minulle imettävä äiti on aina positiivinen ilmestys ei NOLO sellainen!

Minä taas häpeän laisiasi, joille oma napa on kaikkein tärkein ja vasta KAAAAAUKANA perässä tulee kaikki muut...

Nii-in. Kenenhän parasta ja "siveää mieltä" tässä aloituksessa nyt ajatellaan? Imettävän äidin, joka on omassa kodissaan vai vieraiden (lue ap:n) ? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja maarit:
Jos olin kotona, imetin kyllä yhtälailla kahvipöydän ääressä kuin sohvalla. Meidän vauvan ruokailutuokio kesti kerrallaan vähintään puolituntia. Pitkä aika vieraille istua omassa seurassaa. Miks sit ottaa ees vieraita vastaan? Kylässä kyllä tai juhlissa, missä vieraampia ihmisiä myös, etsin paikan, jossa sain syöttää rauhassa.

NÄIN MEILLÄKIN.

Taidat olla jossain jenkkilässä kasvanut? Jos sinusta on huonoa käytöstä että joku imettää lastaan sinun nähtesi tai joidenkin miesten niin en voi kuin ihmetellä! :o Miksi joku hyvä keskustelu pitää alituiseen katkaista sillä että pitää siirtyä aina toiseen huoneeseen yksin imettämään? Minä olen ainakin niin sosiaalinen ihminen että kokisin tosi masentavana jos minua painostettaisiin vetäytymään joka halavatun kerta pois silmistä. Kokisin sen loukkaavana. Imettää täytyy kuitenkin aika usein. Kätevämpää se on jos ei tarvi koko ajan rampata eestaas.

Mikset syötä vauvaa kerralla piripintaan? Miksi rutkutat sen Tissin kanssa? Taidat nauttia sen esittelemisestä? ;)

Sun kannattaa ap hakea apua tuohon tissineuroosiin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Mutta mä en mieti mitä vieraat ajattelevat mun rinnoista. Miksi edes pitäisi? Saahan meillä isommatkin lapset juoda kahvipöydässä mehua tai toisiksi nuorin tuttipulloa. Vai oliko nyt haloo vain niistä rinnoista? Jos meillä vieraat eivät halua nähdä rintaa he varmaan katsovat muualle tai jos haluavat niin toivottavasti kysäisevät saiskos nähdä tarkemmin.

Onko sinun IHAN MAHDOTONTA käsittää, että vaikka sinun mielestäsi ne sinun melonisi olisivat maailman muhkeimmat ja suloisimmat, KAIKKI eivät välttämättä niistä ajattele niin ja niitä halua nähdä tai lutkutusta tai mussutusta kuunnella kahvipöydässä ollessaan???
Ilmeisesti on...

Se, että joku juo vieressä kupista kahvia on IHAN eri asia, kuin se, että talon emäntä hilluu ryntäät levällään siinä appiukon nenän edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja jelos:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Näkyikö tissi tai ei niin kahvipöydässä en imettänyt vaan siirryin vaikka sohvalle.
On ihmisiä jotka siitä kiusaantuvat,niin minun ei tarvitse sitä ruokkia.Olkoon miten luonnollista tahansa.

Joo, käytöstavat pitää olla. Ja opettaa myös omille lapsilleen. Itse en ole koskaan törmännyt sellaiseen, että joku imettäisi miesvieraiden läsnäollessa. Kyllä ovat aina osanneet ihmiset käyttäytyä ja ottaa toiset huomioon. Yleensä menevät eri huoneeseen siis imettämään.

No, itse asiassa olen jenkkilässä kasvanut :) Sun tekstistäs paistaa läpi itsekkyys: Minä, minä, minä. Hyvin tyypillistä suomalaisille, valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja no joopa:
Eli sun mielestä on vieraana kiva, kun emäntä on tunnin poissa imettämässä? Tai toinen vaihtoehto että ei anna sille lapselle tarpeeksi tissiä ja sitten se huutaa koko ajan?

Valintakysymyksiä. Sen kersan voi syöttää myös ENNEN vieraiden saapumista ja tuputtaa niin täyteen maitoa, että parhaassa tapauksessa se nukkuu kuin hakotukki seuraavan 2 tuntia.

Eriasia tietenkin on, jos se nälkä oikein säästetään siihen hetkeen, että kaikki suvun miespuoliset vieraat ovat siistissä rivissä kahvipöydässä...Sitten leväytetään se oma ahteri vastapäätä miehiä pirttipenkille, kaivetaan meloni esiin ja aloitetaan imetysshow.

Ei mikään ihme jos imetys ei monia nappaa jos noin nuiva suhtautuminen asiaan ihmisillä. :( Minun puolesta saa imettää vaikka keskellä kauppakeskusta kunhan vaan imettää! Minulle imettävä äiti on aina positiivinen ilmestys ei NOLO sellainen!

Minä taas häpeän laisiasi, joille oma napa on kaikkein tärkein ja vasta KAAAAAUKANA perässä tulee kaikki muut...

Olenko jossain kohtaa sanonut että itse imettäisin muiden nähden? Ei minulla ole edes lapsiakaan. Ilmaisin vain mielipiteeni että minua EI HÄIRITSE jos joku silmieni edessä sattuu imettämään. Jos sinua häiritsee niin voi voi.

Vieraita miehiäkin se voi häiritä...Vaan minkäs he voivat asialle, kun on noin ajattelematon emäntä talossa...

Miten on minä keskeistä,jos imettää lastaan? :o
Kyllähän pullosta saavakin varmasti saa siinä kahvipöydässä vai meneenkö ne pulloineen päivineen syrjään?!
Sen siis pystyy tekeen huomaamattomastikin.

Alkuperäinen kirjoittaja ttu mikä urpo:
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
pakko vielä kysyä: et siis ole ilmeisesti itse ap imettänyt ollenkaan? kun imetys sinusta noin häiritsevää tuntuu olevan..? sen ymmärrän kyllä että se häiritsee jos se tissi rojautetaan tiskiin kaikkien ihasteltavaksi, mutta imetyksen itsessään ei luulisi kahvipöydässäkään haittaavan jos sen hoitaa itseään sen kummemmin esittelemättä.

Olen ja tätä tulevaakin aion imettää, mutta meille tulevien vieraiden ei tarvitse tuntea itseään vaivautuneeksi joutuessaan juomaan kahvinsa tissieni kanssa =). Eikö ole kamalaa, kun kaikki eivät halua esitellä plesujaan?

Siis et tosiaan omista yhtään imetyspaitaa? KUN SE RINTA EI SIELTÄ NÄY OLLENKAAN tajuatko? Et vissiin... huoh. Miten se on tissien esittelyä kun ei näy edes ihokaistaletta?
Juuri olin syntymäpäivillä, jossa mekon kaulus vedettiin alas
ja tissi koplattiin esiin...Siinä appiukon & muiden sukulaisten vieressä ryystäessä kahvia ja särpiessä pullaa, tungettiin Tissi lapsen suuhun ja autuaasti imetettiin.

Eikö tämä ketju nyt kerro yhtään mitään. Aika moni on tuonut esille, ettei pidä siitä, että vieraat kaivavat tissin kahvipöydässä tai että joku imettää kahvipöydässä tai muuten vieraiden näkökentässä. Joten voisiko siitä päätellä mitä tehdä ensi kerralla kun vauvalle tulee nälkä kylässä? Joo, syöttää saa ja pitääkin, mutta ehkäpä voi vaikka kysyä siltä emännältä, että missä voin syöttää vauvan? Ja syöttää sitten sen vauvan siellä. Miksi turhaan tuottaa muille pahaa mieltä tai ärsytystä? En ymmärrä. Itse olen eri kulttuurissa osan elämästäni kasvanut joten koen tuollaisen jo siltä pohjalta suunnilleen alkuasukkaiden tavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Kyllähän pullosta saavakin varmasti saa siinä kahvipöydässä vai meneenkö ne pulloineen päivineen syrjään?!

Pullon esille ottaminen on ihan eri asia kuin tissin esille ottaminen.Mut kukin tekee mitä lystää.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Imetyspaidat on kyllä sellaisia että ei niistä tissi paista yhtään, se vauvahan siinä nisässä on kiinni... Ja kyllä imetin siellä missä vauvalla oli nälkä. Tosin jos omassa kotonani olin, niin mieluiten sohvalla imetystyynyn kanssa kuin kahvipöydässä vaikeassa asennossa... En tosiaan näe mitään syytä eristäytyä jonnekkin makkariin, kun se imetys voi pienen vauvan kanssa kestää vaikka tunnin! Että kiva vierailu jos emäntä on puolet ajasta jossain makkarin nurkassa...

Makkarin nurkassa!?

Eikö riitä, että emäntä laittaa kahvit ja tarjottavat esille...TAI SE ISÄNTÄ, jotta emäntä saa rauhassa syöttää...Antaa sitten vieraiden kahvitella rauhassa ja syöttää siinä välissä vauva...Ei se kersa kuole, jollei se saa olla kuutta tuntia putkeen tissillä. toisaalta ei ne vieraatkaan, jos joutuvat hetken olemaan ilman emännän ah niin hehkeää seuraa...

Tai voihan se aikuisväestö vaikka odottaa sen aikaa kahvejaan että emäntä on imettänyt vauvan =)
Jos sen vauvan nyt juuri siinä kahvittelua alottaessa nälkä iskee.

NIMENOMAAN!!!Se on vaan PIKKUISEN siitä kiinni, HALUAAKO EDES YLIPÄÄTÄÄN OTTAA MUUT IHMISET HUOMIOON. Se, ettei imetä kaikkien edessä kahvipöydässä EI TARKOITA sitä, että pitäisi juosta perunakellariin imettämään! :headwall:

Taitaa ottaa näille tissinesittelijöille koville, kun ei nähdä kuin se musta ja valkoinen. Se, että ottaa muut huomioon, ei tarkoita sitä, etteikö saisi tai voisi imettää ollenkaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Wanhatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:

Pullon esille ottaminen on ihan eri asia kuin tissin esille ottaminen.Mut kukin tekee mitä lystää.

Kuka käskee imettään rinnat paljaana :o Sen pystyy tekeen huomaamattomastikkin.

Olenko jossain kohtaa sanonut että itse imettäisin muiden nähden? Ei minulla ole edes lapsiakaan. Ilmaisin vain mielipiteeni että minua EI HÄIRITSE jos joku silmieni edessä sattuu imettämään. Jos sinua häiritsee niin voi voi.

Vieraita miehiäkin se voi häiritä...Vaan minkäs he voivat asialle, kun on noin ajattelematon emäntä talossa...

Onneks meillä ei käy vieraita miehiä, vaan tuttuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja mam:

Nii-in. Kenenhän parasta ja "siveää mieltä" tässä aloituksessa nyt ajatellaan? Imettävän äidin, joka on omassa kodissaan vai vieraiden (lue ap:n) ? ;)

Toiset osaavat ajatella muitakin ihmisiä ;).

Alkuperäinen kirjoittaja mi:

Sun kannattaa ap hakea apua tuohon tissineuroosiin :laugh:

Eli osuin oikeaan :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Imetyspaidat on kyllä sellaisia että ei niistä tissi paista yhtään, se vauvahan siinä nisässä on kiinni... Ja kyllä imetin siellä missä vauvalla oli nälkä. Tosin jos omassa kotonani olin, niin mieluiten sohvalla imetystyynyn kanssa kuin kahvipöydässä vaikeassa asennossa... En tosiaan näe mitään syytä eristäytyä jonnekkin makkariin, kun se imetys voi pienen vauvan kanssa kestää vaikka tunnin! Että kiva vierailu jos emäntä on puolet ajasta jossain makkarin nurkassa...

Makkarin nurkassa!?

Eikö riitä, että emäntä laittaa kahvit ja tarjottavat esille...TAI SE ISÄNTÄ, jotta emäntä saa rauhassa syöttää...Antaa sitten vieraiden kahvitella rauhassa ja syöttää siinä välissä vauva...Ei se kersa kuole, jollei se saa olla kuutta tuntia putkeen tissillä. toisaalta ei ne vieraatkaan, jos joutuvat hetken olemaan ilman emännän ah niin hehkeää seuraa...

Tai voihan se aikuisväestö vaikka odottaa sen aikaa kahvejaan että emäntä on imettänyt vauvan =)
Jos sen vauvan nyt juuri siinä kahvittelua alottaessa nälkä iskee.

NIMENOMAAN!!!Se on vaan PIKKUISEN siitä kiinni, HALUAAKO EDES YLIPÄÄTÄÄN OTTAA MUUT IHMISET HUOMIOON. Se, ettei imetä kaikkien edessä kahvipöydässä EI TARKOITA sitä, että pitäisi juosta perunakellariin imettämään! :headwall:

Taitaa ottaa näille tissinesittelijöille koville, kun ei nähdä kuin se musta ja valkoinen. Se, että ottaa muut huomioon, ei tarkoita sitä, etteikö saisi tai voisi imettää ollenkaan!!!

Ja niin tuntuu sullekin olevan aivan ylitsepääsemättömän vaikeeta tajuta se, että jos olet yhden henkilön nähnyt "kaivavan" tissinsä esiin, ei tarkoita sitä, että kaikki tekisivät niin! Voi imettää myös huomaamattomasti ja ketä se sitten haittaa? Ei ketään, paitsi tuollaisia juntteja jotka ottaa asiakseen tiirailla niitä tissejä, vaikka niitä ei edes näy! :o

Yhteistyössä