Imettävät!! kaivatteko tissin esiin akhvipöydässä, jos vaikka tuttavapariskuntanne tulee kylään vai annatteko vieraille kahvittelurauhan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tissi:
Alkuperäinen kirjoittaja hahhhaa:
Nyt on tainnut ap olla sellaisessa kyläpaikassa miehensä kanssa jossa emäntä on imettänyt lastaan ap:n miehen silmien alla ja mies on pitänyt näkemästään ;)
Nyt sitten ap raivoaa
pahaa oloaan täällä!
Tai sit se vaan kuuluu niihin surkeisiin jotka eivät lastaan imetä...

Kateuskortti. Kateuskortti :D.

Juu, minä suorastaan haluaisin itselleni semmoiset samanmoiset tissit, kuin kyläpaikan emännällä oli. Lisäksi olen kateelline, kun en koskaan itse KEHTAISI imettää appeni juodessa kahvia puolenmetrin päässä. Herätti kateutta, jos se appi vaikka tunsi himoa niihin toisiin tisseihin, eikä minun tisseihini :(.

Surullista :'(
Voithan vielä yrittää heilutella tissejäsi appesi edessä josko innostuisi!

Nyt on tainnut ap olla sellaisessa kyläpaikassa miehensä kanssa jossa emäntä on imettänyt lastaan ap:n miehen silmien alla ja mies on pitänyt näkemästään ;)
Nyt sitten ap raivoaa
pahaa oloaan täällä!
Tai sit se vaan kuuluu niihin surkeisiin jotka eivät lastaan imetä...

Kateuskortti. Kateuskortti :D.

Juu, minä suorastaan haluaisin itselleni semmoiset samanmoiset tissit, kuin kyläpaikan emännällä oli. Lisäksi olen kateelline, kun en koskaan itse KEHTAISI imettää appeni juodessa kahvia puolenmetrin päässä. Herätti kateutta, jos se appi vaikka tunsi himoa niihin toisiin tisseihin, eikä minun tisseihini :(.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
"Kuten sen kuuluukin mennä..."

Kenen mielestä? Sinun mielestäsikö? Jos katsotaan ihmisen imetyskäyttäymistä laajemmasta perspektiivistä niin tuo on todella pitkä imetysväli! Jos se on sinun lapsellesi sopinut, niin miten voit olla varma, että se sopii kaikille muillekin?

Tissit on tehty lasten ruokkimista varten. Huvitutti on tehty tissin korvikkeeksi. Käyttämällä huvituttia huononnat mahdollisuuksiasi saavuttaa pitkä imetys. Jos tämä on toiveesi, niin so be it, mutta on olemassa äitejä jotka kokevat pitemmän, 1-vuotiaaksi tai jopa vanhemmaksi, imetyksen tärkeäksi.

Toki myös julki-imetyksen voi hoitaa aika huomaamattomasti, ja kuten olen moneen otteeseen sanonut, moni ei edes ole huomannu mun imettämistä vaikka ovat vieressä istuneet.

Tissit on tehty nimenomaan lapsen ruokkimista varten...Ei eläinkaakratkaan roiku emonsa tississä roikkumisen ilosta. Ne syö ja sitten emo potkii ne pois. Jos lapsi lutkuttamista tarvitsee, anna sille tutti. Älä käytä itseäsi tuttina ja salli lapselle moista älyttömyyttä.

AiNiin, mutta sitten saa taas suureen ääneen julistaa, miten vauva on TISSITAKIAINEN kun itse sen on semmoiseksi tehnyt ;).

Mielenkiintoista. Mulle sanottiin neuvolassa (ja jokaisessa imetystukilappusessa) että kannattaa imetää lapsentahtisesti ja se tahti voi vaihdella hurjasti. Joskus tyttö oli viisi tuntia syömättä ja joskus halusi tosi tiheään. Tyttö on 1v4kk eikä ole koskaan juonut maitoa muualta ku tissistä, joten ilmeisesti jotain olen tehnyt oikein :)

Teidän neuvolassa on vissiin annettu vähän vanhentunutta tietoa imetyksestä?

Luet kuitenkin imetystukilippusia? Eli kuuntelet jonkun muunkin oikeaa sanaa, kuin vain itsesi ainoata oikeaa? ;)

Täytyy yrittää. Oma mies on jo mennyttä kalua. Himoaa vain kyläpaikan emännän rintoja :(. On siitä asti halunnut, kun syntymäpäivillä käytiin. Näkee jopa unta niistä. Nyt olemme eron partaalla :(.

=)
Noh...mun mielestä se tissi on vauvaa varten....ja vauvan ruokkimista varten. Enkä minä näe siinä mitään pahaa, jos joku imettää julkisesti. Jos asia ei vaivaa imettäjää, niin miksi sen pitäisi vaivata jotakuta muuta? Ja jos se vaivaa, voi siirtyä pois. Minä olen kyllä imettänyt melkein missä vain, mutta hieman peittänyt harsolla tai muuten hieman näkyvyyttä. (Olen tosin joissakin kyläilypaikoissa kysynyt, että missä voisin imettää, jos on ollut vähän sellainen epävarma olo) On aika ikävää, jos vauva tykkää syöpötellä usein ja paljon, viettää koko aika, jossain makkarissa imettämässä.

Täytyy yrittää. Oma mies on jo mennyttä kalua. Himoaa vain kyläpaikan emännän rintoja :(. On siitä asti halunnut, kun syntymäpäivillä käytiin. Näkee jopa unta niistä. Nyt olemme eron partaalla :(.

*taputtaa selkään* Koita vähän piristyä. Mieti et kun alat taas imettään, nii ei muuta kun tissit paljaana tanssit pitkin kämppää maitotanssia, ja nii maan pirusti kylään joka paikkaan ja aina ekana kaffe pöydässä ne tissit tiskii, kaikille maidot kahvii ja vauvan suuhun. Eiköhän se mies siittä taas innostu. :D :laugh:

Mielenkiintoista. Mulle sanottiin neuvolassa (ja jokaisessa imetystukilappusessa) että kannattaa imetää lapsentahtisesti ja se tahti voi vaihdella hurjasti. Joskus tyttö oli viisi tuntia syömättä ja joskus halusi tosi tiheään. Tyttö on 1v4kk eikä ole koskaan juonut maitoa muualta ku tissistä, joten ilmeisesti jotain olen tehnyt oikein :)

Teidän neuvolassa on vissiin annettu vähän vanhentunutta tietoa imetyksestä?

Luet kuitenkin imetystukilippusia? Eli kuuntelet jonkun muunkin oikeaa sanaa, kuin vain itsesi ainoata oikeaa? ;)

Toi sun piikittelys onnistuis paremmin jos se olis ollu MINÄ joka väitän etten lue mitään muuta ku omia juttujani :) Mä olen kuitenkin aina tiennyt, että luen aika monipuolisesti asioita.

Sun tyylilläsi imetys loppui 7 kuukauteen, se ehkä sopi sulle. Mä taas luotan alan ammattilaisiin ja ilmeisesti ihan oikein olen tehnyt kun imetys on ollut sekä mulle että lapselleni mieluista ja jatkuu yhä. Mä en rupea mun lapsiani opettamaan tutille ja pulloille sen takia, että jonkun mielestä imetys on ällöä. En koe sitä lasteni terveyden riskeeraamisen arvoiseksi.

Mä nyt en ymmärrä et miks ap jaksaa koko ajan jankuttaa tosta TISSIN ESITTELYSTÄ????? Kun täälä on kuitenkin suurin osa ilmoittanut imettävänsä niin ettei rinnasta näy mitään kun on harso edessä, imetyspaita tms.
Tuskin kukaan tekee suurta numeroa tyyliin et "kattokaas mitkä tissit mulla on ja miten niistä suihkuaa maitoa..."
Ja itselleni ainakin sanoi kerran eräs vanhempi nainen nähdessään kun olin syöttämässä lasta (imetyspaita sekä harso edessä joten ei taatusti nähnyt mitään) et ompa ihana näky ja perusteli sen sillä et kun on niin luonnollinen asia. Ja selvennetään vielä et imetyspaikkana oli terveyskeskuksen odotusaula ja 1kk ikänen tyttäreni rinnalla kun oli juuri otettu verikoe.

Minä ja mun mieheni ollaan sen verran kohteliaita kyllä, ettei me huomauteta siitä, että meitä häiritsee, jos joku imettää kahvi tai ruokapöydässä. Jätetään vain sitten seuraavalla kerralla menemättä kylään kun kutsutaan tai ei kutsuta tuollaisia vieraita enää meille.

Meidän piireissä tosin ihmiset meneekin imettämään makkariin tms. Tutut on suurimmaksi osaksi töissä, joissa täytyy osata käyttäytyä hyvin, joten osaavat sitten kotonakin ja julkisilla paikoilla käyttäytyä.

Voi kyllä olen imettänyt kahvipöydässä siinä kuin muuallakin. Harvoin on tarvinnut kaivaa koko tissiä esille, vaan on onneksi osunut niin taitavat vauvat, että on osanneet imeä vain vähän näkyvillä olevaa rinnanpäätä ja vauvoille on onneksi osunut taitava imettäjä-äiti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä ja mun mieheni ollaan sen verran kohteliaita kyllä, ettei me huomauteta siitä, että meitä häiritsee, jos joku imettää kahvi tai ruokapöydässä. Jätetään vain sitten seuraavalla kerralla menemättä kylään kun kutsutaan tai ei kutsuta tuollaisia vieraita enää meille.

Meidän piireissä tosin ihmiset meneekin imettämään makkariin tms. Tutut on suurimmaksi osaksi töissä, joissa täytyy osata käyttäytyä hyvin, joten osaavat sitten kotonakin ja julkisilla paikoilla käyttäytyä.

Teidän piireissä taitaa olla vähän rajoittuneita ihmisiä... eikä välttämättä kovin monella ole toteutunut 6kk täysimetys...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja mä olen imettänyt töissäkin, hyi mua :D

Ja ainahan on parempi jättää antamatta koko tissiä niin kauan kun nämä siveyden sipuli vieraat haluaa viihtyä. Kuunnellaan sitten sitä huutoa kun vauvan on nälkä ja seurustellaan kahvipöydässä ettei vaan ketään häiritsisi se imetys.
Otetaan sitten vasta taas myöhemmin niitä kuvia rinnoista tänne palstalle ja jaetaan kaiken maailman kanssa :)

Ja mä olen imettänyt töissäkin, hyi mua :D

Hyi! :D Mutta minut kutsuttiin äitiyslomalaisena työkaverin eläköitymisjuhlaan - ja minä hölmö otin mukaani vauvan, ikää vajaa neljä kuukautta. Siellä olen ihan kahvipöydässä imettänyt lastani - kun ei se mitään muutakaan syönyt... En halunnut mennä vessaan imettämään.

Olen ehkä järkyttänyt työkavereitani. Ehkä pilannut jonkun eläkejuhlat. Ehkä saanut miespuolisen työkaverin himoitsemaan. Mutta ainakin olen käyttäytynyt niin, ettei kenellekään jäänyt epäselväksi, että minusta imettäminen on luonnollista.

Kukaan ei lähtenyt pöydästäni pois. :D

Alkuperäinen kirjoittaja imettäjä:
Ja ainahan on parempi jättää antamatta koko tissiä niin kauan kun nämä siveyden sipuli vieraat haluaa viihtyä. Kuunnellaan sitten sitä huutoa kun vauvan on nälkä ja seurustellaan kahvipöydässä ettei vaan ketään häiritsisi se imetys.
Otetaan sitten vasta taas myöhemmin niitä kuvia rinnoista tänne palstalle ja jaetaan kaiken maailman kanssa :)

Juu, aletaan marttyyriksi, kun kaikki eivät halua kahvitella Tissien kanssa ;)

Toi sun piikittelys onnistuis paremmin jos se olis ollu MINÄ joka väitän etten lue mitään muuta ku omia juttujani :) Mä olen kuitenkin aina tiennyt, että luen aika monipuolisesti asioita.

Sun tyylilläsi imetys loppui 7 kuukauteen, se ehkä sopi sulle. Mä taas luotan alan ammattilaisiin ja ilmeisesti ihan oikein olen tehnyt kun imetys on ollut sekä mulle että lapselleni mieluista ja jatkuu yhä. Mä en rupea mun lapsiani opettamaan tutille ja pulloille sen takia, että jonkun mielestä imetys on ällöä. En koe sitä lasteni terveyden riskeeraamisen arvoiseksi.

Kannattaisi lukea sitten hiukan tarkemmin ;). MINÄ en ole missään vaiheessa maininnut, että imetykseni olisi loppunut 7 kuukauteen :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
Ei vaan kyllä pysty käsittämään miten joku voi vetästä herneen siitä että näkee imettävän äidin TISSIN. On teilläkin pienet murheet, hohhoijaa..

Eihän siitä herneitä nenään vedetäkään, mutta se että äiti vetäisee sen tissin kaikkien näytille, niin ei se ole mikään kaunis näky, imettää kun voi huomaamattomastikin ja jotkut sen kyllä osaavatkin, mutta ei kaikki. Huomaa että täällä menee ihmisillä pullot ja vellit kyllä totaalisesti sekaisin, eihän täällä ole sanottu etteikö saisi imettää jos tekee sen säädyllisesti, vaan jos iskee sen tissin kaikkien näkyville ja mun miehen kaverilta kyllä kuola valuisi kun se vaan näkisi kun joku vetäisee tissin esille.

Niin ja joku sanoi, että ohje on jostain 70-luvulta, että lapsen tulisi imeä 3-4 tunnin välein, niin ihan tänä vuonna sen olen kuullut, tarkalleen ottaen mulle sanottiin, että noin sen pitääkin mennä ja oletteko koskaan tulleet huomanneeksi, että ne vauvojen mahavaivatkin monesti johtuvat siitä, että syövät liian usein, suolisto ei ehdi rauhoittua missään välissä, kun aina vaan tankataan, mutta tehkää miten teette, meillä toimi tää systeemi.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
Ei vaan kyllä pysty käsittämään miten joku voi vetästä herneen siitä että näkee imettävän äidin TISSIN. On teilläkin pienet murheet, hohhoijaa..

Eihän siitä herneitä nenään vedetäkään, mutta se että äiti vetäisee sen tissin kaikkien näytille, niin ei se ole mikään kaunis näky, imettää kun voi huomaamattomastikin ja jotkut sen kyllä osaavatkin, mutta ei kaikki. Huomaa että täällä menee ihmisillä pullot ja vellit kyllä totaalisesti sekaisin, eihän täällä ole sanottu etteikö saisi imettää jos tekee sen säädyllisesti, vaan jos iskee sen tissin kaikkien näkyville ja mun miehen kaverilta kyllä kuola valuisi kun se vaan näkisi kun joku vetäisee tissin esille.

.
En jaksanut tätä ketjua enempää selata, mutta yleensä nämä menevät juuri siihen ettei se huomaamattomasti imettäminenkään ole sallittua. Vaikkei tissiä näkyisi edes sitä vilausta niin tieto siitä että siellä puseron ja/tai harson alla se vauva nyt syö riittää yksistään siihen että kanssakahvittelijoista menee ruokahalut. Eli edellytyksenä on siirtyä pois kahvipöydästä imettämään.

Enkä muista edes törmänneeni kommenteihin joissa kahvipöydässä imettäjät kertoisivat oikeasti vetävän sen tissiin siihen esille kaikkien nähtäväksi. :D Kutakuinkin jokainen on sanonut imettävänsä juuri huomaamattomasti, eli sinänsähän koko tämänkin ketjun pitäisi olla ihan turha kun kaikki kahvipöytäimettäjät ovat samalla linjalla ap:n kanssa.

Ja tosissaan itseni ei tulisi mieleenikään esitellä intiimimpiä paikkoja vieraille, vaikka julkisesti olenkin imettänyt. Sama juttu muiden meillä kahvipöydässä imettäneiden kavereiden kanssa. Toki jos ollaan tyyliin naisporukalla jonkun kotona niin siinä sohvalla voi imettää vähän vapautuneemmin, mutta tosissaan silloin kun on miespuolisia vieraita mukana niin eiköhän ne tissit aikas tarkasti pysy piilossa vaikka vauva siinä ruokailisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
:laugh:
Ethän ole vaan katkera, ettei oma imetyksesi sujunut tai ettet uskaltanut imettää siellä missä vauvalla nälkä?

Ja kyllä todellakin imetän lastani juuri siellä missä sillä nälkä.

Itse en ikinä imetä vauvaa julkisilla paikoilla.

Kun minulla ei itselläni vielä ollut vauvaa, koin kerran työpaikallani todella myötähäpeää kun yksi asiakkaamme alkoi imettämään keskellä konttoria vauvaansa muiden asiakkaiden ja työntekijöiden silmien alla. Se oli mielestäni niin noloa, että jo silloin päätin jäättää tuollaiset puuhat väliin jos minulla joskus on oma vauva.

Yhteistyössä