Imetyksen ihanuus osa XXX

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mankell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mankell

Aktiivinen jäsen
19.04.2004
5 095
0
36
On ollut kaikenlaista vaikeutta imetyksen suhteen, ja jossain ketjussa
vitsailin, et niin imetän niin kauan että taju lähtee tai tissit tippuu... No taju ei ole ihan lähetnyt mutta hyvä ettei tissit tippunut. :o

Vauva alkoi taas eilen puklia verta ja tissien kipu lähes sietämätön. Näytin lääkärille tissejä = nännien ympärille on rengasmainen tulehdus ja nännien päässä jo kuolleutunutta tulehtunutta ihoa.

Eli pumppailemaan taas.

Saas nähdä millainen loppu on tällä imetystarinalla. |O

Tiedätkös, tiedän.

Mulla se loppui tuohon.

Ei voinut neiti juoda edes lypsettyä maito, kun siihenkin valui verta ja mätää mukaan.

Ja sanon vaan, että yhtä hyvin on kasvanut (ja ollut terve) kuin mitä isosisarensa ja veljensä, vaikka saikin kaksiviikkoisesta alkaen korviketta.

Muistan Töllin Ruusa, et sullakin on ollut vaikeuksia se on yhden imetyksen kanssa vaikka muut on sujuneet. Mulla on nyt nii persausmieli, et jos joku tulee urputtaa et imetys onnistuu kun vaan jaksaa yrittää sinnikkäästi, niin vetäsen halolla päähän. :kieh:

(tää palsta vois olla oiva paikka saada sellainen kommetti ja tukkanuottaset aikaan :D )

:D

Mä vetoan aina kolmenkymmenen kuukauden kokemukseen, jos joku kehtaa väittää, etten muka yrittänyt.

Ajatteles niitä onnettomia, joilla esikoinen on se, jonka kohdalla imetys ei onnistu. :/ Ja sitten täältä saa kommenttia...

Mulla meni nänninpäät rikki jo sairaalassa. Verta tuli ja se kipu oli niin sietämätöntä että itku tuli aina kun imetin. Yritin hoitajilta kysellä että onko vauvan imuote väärä, kun ei esikoisen kanssa ollut tuollaista. Mutta ei kuulemma ollut. 2kk imetin, pumppasin ja annoin korviketta niinkun noille nänneille sopi :D Oli kyllä ikävää sekin kun ensin imetät ja toinen oksentaa kaiken pihalle.

Alkuperäinen kirjoittaja almie:
Mulla meni nänninpäät rikki jo sairaalassa. Verta tuli ja se kipu oli niin sietämätöntä että itku tuli aina kun imetin. Yritin hoitajilta kysellä että onko vauvan imuote väärä, kun ei esikoisen kanssa ollut tuollaista. Mutta ei kuulemma ollut. 2kk imetin, pumppasin ja annoin korviketta niinkun noille nänneille sopi :D Oli kyllä ikävää sekin kun ensin imetät ja toinen oksentaa kaiken pihalle.

Hyvä periaate :D Tuon otan käyttöön.

juu, mulla oli rinnanpäät tuskasen kipeät varmaan ekat 3 viikkoa kun imetin, rintakumeillakin se oli tuskaa mutta hammasta purren vaan imetin ja hillittömästi bepanthenia imetyksen jälkeen. Mutta jos ihan tuolleen verta tulee niin kyllä miettisin että joskos sitä korviketta sitten, ainakin osa ruokailuista että rinnat ehtii parantua. Niin onko sulla kummiskin se rintakumi ollunna käytös?

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
juu, mulla oli rinnanpäät tuskasen kipeät varmaan ekat 3 viikkoa kun imetin, rintakumeillakin se oli tuskaa mutta hammasta purren vaan imetin ja hillittömästi bepanthenia imetyksen jälkeen. Mutta jos ihan tuolleen verta tulee niin kyllä miettisin että joskos sitä korviketta sitten, ainakin osa ruokailuista että rinnat ehtii parantua. Niin onko sulla kummiskin se rintakumi ollunna käytös?

Rintakumilla imetin kuusi viikkoa, ja kollmesti yritin saada kumin pois vauvalta. Kaksi kertaa ilman rintakumia-yritys päättyi juuri rikkinäisiin rinnanpäihin ja veren vuotoon. Nyt kolmannella kerralla päätin, että kestän kivun ja imetän, vaikka järki lähtis.

Meni sitten tulehdus rintoihin, ja osa nänninpään ihosta jo tulehtuneessa kuoliossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:

Rintakumilla imetin kuusi viikkoa, ja kollmesti yritin saada kumin pois vauvalta. Kaksi kertaa ilman rintakumia-yritys päättyi juuri rikkinäisiin rinnanpäihin ja veren vuotoon. Nyt kolmannella kerralla päätin, että kestän kivun ja imetän, vaikka järki lähtis.

Meni sitten tulehdus rintoihin, ja osa nänninpäistä jo tulehtuneessa kuoliossa.

Jonkinasteisena imetysvouhkana voin sanoa, että ihanaa kun kaikesta huolimatta jaksat yrittää myös imetystä. Monet luovuttaa jo paljon aiemmin. Toivottavasti tulehdus rauhoittuu nopeasti ja pystyt ilman pahoja kipuja jatkamaan myös imetystä, ettei tarvitse vain pumpun kanssa pelailla. Imetys on ihanaa, kunhan se onnistuu.

Nyt koko toinen tissi kivikova ja kipea. Rintatulehdusta pukkaa sitten koko tissiin. Voi viude.

Onko jollain mennyt tissikovuus ohi ilman et tulsi ihan kuumeinen rintatulehdus?

Mulla oli tissit tiiliskivenä pari ekaa kuukautta. Lypsin pahimmat paakut

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Nyt koko toinen tissi kivikova ja kipea. Rintatulehdusta pukkaa sitten koko tissiin. Voi viude.

Onko jollain mennyt tissikovuus ohi ilman et tulsi ihan kuumeinen rintatulehdus?

Tiiliskivet juu, mutta oliko kipeät? :)

Kerran tujulla buranakuurilla.

Mutta toi kuulostaa jo niin kärsimykseltä, että...

(en sano ääneen, mutta)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Kerran tujulla buranakuurilla.

Mutta toi kuulostaa jo niin kärsimykseltä, että...

(en sano ääneen, mutta)

Jep, I know.... Mut mut..you know... :/

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

Tiiliskivet juu, mutta oliko kipeät? :)

En mä muista

Siis mä vaan kysyn, että miksi sä enää itteesi kiusaat?!? Ihan kyllä varmasti kasvaa vauva sillä vastikkeellakin, etkä yhtään huonompi äiti oo. nimin. yhden vastike ja yhden tissi vauvan äiti.

En aio paasata imetyksen ihanuudesta, enkä siitä miten se onnistuu, jos vain

tahtoo. Mä olen saanut rintatulehduksen estettyä ihan lypsämällä, hauteilla ja
suihkuttamalla kuumalla vedellä. Tiiliskivet oli ja kipeätkin.
Mutta mulla oli se onni, että rinnanpäät ei olleet rikki pahasti.

Saanko vihjaista varoen, että korvikeellakin kasvaa.. B)
eikun oikeasti, sulle ja vauvalle :hug:

Vuoraa tissiliivit kaalin lehdillä. Se ehkäisee/helpottaa rintatulehdusta. Jopa oyssissa on osastolla kaalinpäitä ja suosittelevat niitä laittamaan rinnanympärille.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Saanko vihjaista varoen, että korvikeellakin kasvaa.. B)
eikun oikeasti, sulle ja vauvalle :hug:

Kiitos =) Täytyy yrittää parannella nuo maitolaitokset, ja alkaa ottaa stressittömämmin. Päähän tässä muuten hajoo.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

Vuoraa tissiliivit kaalin lehdillä. Se ehkäisee/helpottaa rintatulehdusta. Jopa oyssissa on osastolla kaalinpäitä ja suosittelevat niitä laittamaan rinnanympärille.

Luulen, et mulla tulehdus meni rintohin rikkinäisistä rinnanpäistä, ensin tulehtu nännit, sit nännipiha ja vasta viimesiesä nää tiehyet. Luulen, ettet kaali tähän auta.

Varmaan estää paleltumasta, ja sillä tavoin joitakin.

Kun olet tehnyt parhaasi, olet tehnyt parhaasi.
Ja sitten se onnistuu tai ei onnistu.

Olet tehnyt parhaasi, se ei ole enää vallassasi...

Rennosti vaan. Ei tossa nyt kovin huonosti voi käydä.
Suurin ongelma lienee pääsi...
:whistle:

(ja minäkin olen päästäni selvinnyt) :xmas:

Uusimmat

Yhteistyössä