Imetyksen lopettaminen / maidon pakkautuminen rintoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tara"

Vieras
Lopetin eilen imetyksen ja vaikka tyttö ei syönyt viime aikoina rintaa enää kuin kaksi kertaa vuorokaudessa, rinnat tuntuvat pakkautuvan minulla täpötäydeksi maidosta jatkuvasti. Jouduin jo viime yönä pumppaamaan maitoa viemäriin, kun rintoja kivisti ja sama homma toistui aamulla ja tänään iltapäivällä.Ja nyt rinnat ovat taas kovat ja aristavat.

Kuinka minun olisi viisainta tehdä, etten stimuloisi rintoja jatkamaan lisämaidontuotantoa, mutta toisaalta että saisin liiat, kipua aiheuttavat maidot pois? Pumppaanko kerralla rinnat tyhjiksi vai aina vain sen verran, että kivistävä tunne katoaa?

aika äkkii se sitte helpottaa teki niin tai näin. itsellä auto kuuma suihku, siell suihkus rinnoista ylimääräiset melkolailla ittekseen, vähän vielä käsin lypsi lisäksi.

ei varmaan tyhäksi kannata pumpata, mutta se kipu tosiaan poies ettei tulehu.

Vain sen verran että kivistys katoaa!!!! Itse jouduin imetyksen lopettamaan aikoinaan kerralla lapsen allergian vuoksi (lapsi oli 8kk ja söi vielä n 4krt. /vrk rintamaitoa). Aluksi maitoa pakkasi tietty ihan kamalasti mutta kun lypsin vain pahimman pois eli n. 20ml /rinta niin äkkiä keho viestitti ettei maitoa enää tarvita ja pakkaava olo loppui.

Vain sen verran että kivistys katoaa!!!! Itse jouduin imetyksen lopettamaan aikoinaan kerralla lapsen allergian vuoksi (lapsi oli 8kk ja söi vielä n 4krt. /vrk rintamaitoa). Aluksi maitoa pakkasi tietty ihan kamalasti mutta kun lypsin vain pahimman pois eli n. 20ml /rinta niin äkkiä keho viestitti ettei maitoa enää tarvita ja pakkaava olo loppui.

ai niin, ja kerran tuli toiseen rintaan sellainen kovin kipeä patti eli joku rauhanen johon maito selvästi pakkasi. Painoin kys.kohtaa aika voimakkaasti jolloin maitoa suihkusi kovalla paineella rinnasta ulos eikä sen koommin kys. vaivoja enää tullut. Älä missään nimessä lypsä rintoja tyhjäksi koska sitten saavat viestiä edelleen että niin paljon tarvitaan tilalle. Ota vain välttämättömimmät pois.

Minä just vähän aikaa sit lopetin imetyksen, olin hiljalleen vähentänyt imetystä ja siinä vaiheessa kun lopetin niin imetin enää kerran päivässä. Mullakin alko maito pakkautua rintoihin, tein niin, että kun tuntu liian pinkeeltä niin annoin lapsen imeä kerran toista tissiä ja sitten toinenkin tuntui pinkeeltä niin annoin siitäkin imeä, mutta sen jälkeen ei enää maito pakkautunutkaan, parhaiten sen pinkeyden saa kuitenkin pois imettämällä. Sinuna antaisin lapsen vielä vähän imeä, kyllä se maidontulo sit loppuu kuitenkin.

Sama projekti parhaillaan itselläkin meneillään.. Teen niin, että pahimmat kivistykset ja pahkurat tyhjennän hieromalla (tai painamalla), mutta tosiaan vain sen verran että vähän helpottaa. Jospa se pahin kivistys menisi ohi viikossa..

Ok, kiitos neuvoista! Tuo tyttö on ollut varsinainen tissitakiainen, joten nyt kun ollaan oltu huikeat 1,5 vuorokautta ilman rintaruokintaa, niin en anna hänen vähässä kummassa rintaa imeä, vaikka kuinka rintoja kivistäisi :D

Yhteistyössä