Imetyksen lopettelua, kuulostaako suunnitelma hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittajaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittajaa

Vieras
Vauveli nyt 10kk ja tähän asti oon imettänyt 4krt/pv eli aterioiden jälkeen (paitsi välipalan), lisäksi juo nokkamkilla korviketta aterioilla. Vähennän ensin kolmeen imetyskertaan eli jätän päivällisimetyksen pois, viikon päästä kahteen, sitten enää yhteen ja sitten loppu. Minkä imetyskerran jättäisitte pois seuraavaksi? Ihanaa kun tää on kohta ohi!

Eiköhön tuo suju hyvin, kun noin vähissä imetykset on olleet nytkin. Itse vierotin esikoisen siten, että ensin lopetin päiväsyötöt, kuukauden päästä siitä yösyötöt ja siitä kuukausi lopetin iltasyötön. Lapsella oli silloin ikää yli 1,5 vuotta.

[QUOTE="Viu";29314651]Eiköhön tuo suju hyvin, kun noin vähissä imetykset on olleet nytkin. Itse vierotin esikoisen siten, että ensin lopetin päiväsyötöt, kuukauden päästä siitä yösyötöt ja siitä kuukausi lopetin iltasyötön. Lapsella oli silloin ikää yli 1,5 vuotta.[/QUOTE]

Vielä pari viikkoa sitten imetin 5-7krt/pv, mutta sitten jätin ne väli-imetykset kokonaan pois kerralla. Eipä tuo ole paljoa protestoinut tuosta neljästä kerrasta, itsestä se tosin ei tunnu kovin vähältä tämänikäisellä kun kuitenkin joka ruoan yhteydessä juo korviketta mukista.

Itse lopetin esikoisen kohdalla kerrasta kaikki imetykset, joi kuiten korviketta. Neiti oli silloin pikkasen vajaa 10kk, joi yöllä korviketta pullosta, joka lopetettiin n.1,5 vuoden iässä. Kuopusta edelleen imetän monta kertaa päivässä ja öisinkin 1-2 kertaa, ikää hällä on 1v1kk, mutta hän ei suostukkaan juomaan korviketta tahi maitoa, mitenköhän saan tämän kanssa tämän imetyksen koskaan loppumaan...

[QUOTE="heh";29314562]Miekin kaipaisin vinkkejä kun lapsi on jo melkein kaks ja menee päiväkotiin... No kai se sit väkisin loppuu...[/QUOTE]

Hyvä vaan, että jatkat imetystä vielä jonkin aikaa hoidon alotuksen jälkeen. :) Parantaa lapsen vastustuskykyä, ehkäisee infektiokierteitä. Sitä paitsi mikäs sen mukavampaa läheisyystankkausta taaperolle pitkän hoitopäivän päätteeksi. Sinun ei siis missään tapauksessa sen takia tarvitse imetystä lopettaa, että lapsi aloittaa päiväkodissa. Vaan vasta sitten, kun muutenkin tuntuu sopivalta ajankohdalta, mieluiten ei kuitenkaan juuri siinä hoidonaloitusvaiheessa vaan vasta kun lapsi on jo päiväkotiin sopeutunut. Ettei tule kahta suurta muutosta kerralla.

Itse imetin vuoden ajan vielä lapsen aloitettua hoidossa. Hän sairastelikin tosi vähän. Aloittajan tilanteeseen ei kommentoitavaa enkä oikein osaa samaistua, minusta kun isomman vauvan ja taaperon imetys oli vaan positiivinen juttu, niin en ollenkaan tuossa kohtaa vieroitusta edes suunnitellut.

[QUOTE="vieras.";29314838]Hyvä vaan, että jatkat imetystä vielä jonkin aikaa hoidon alotuksen jälkeen. :) Parantaa lapsen vastustuskykyä, ehkäisee infektiokierteitä. Sitä paitsi mikäs sen mukavampaa läheisyystankkausta taaperolle pitkän hoitopäivän päätteeksi. Sinun ei siis missään tapauksessa sen takia tarvitse imetystä lopettaa, että lapsi aloittaa päiväkodissa. Vaan vasta sitten, kun muutenkin tuntuu sopivalta ajankohdalta, mieluiten ei kuitenkaan juuri siinä hoidonaloitusvaiheessa vaan vasta kun lapsi on jo päiväkotiin sopeutunut. Ettei tule kahta suurta muutosta kerralla.

Itse imetin vuoden ajan vielä lapsen aloitettua hoidossa. Hän sairastelikin tosi vähän. Aloittajan tilanteeseen ei kommentoitavaa enkä oikein osaa samaistua, minusta kun isomman vauvan ja taaperon imetys oli vaan positiivinen juttu, niin en ollenkaan tuossa kohtaa vieroitusta edes suunnitellut.[/QUOTE]

Ihan positiivinen juttuhan se isommankin imetys voi olla, se vaan ei oo mun juttu. Tämä kakkonen kun ei ole edes pulloa tai korviketta koskaan aikaisemmin huolinut, joten nyt kun olen saanut totutettua korvikkeeseen niin imetys saa luvan loppua. En kuitenkaan halua kerralla lopettaa kun ei mikään paniikki ole, ehtiipähän rinnatkin tottua siihen ettei tarvitse pumppaileen alkaa.

Yhteistyössä