Imetyksen lopetus ja ekat menkat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Koska imetyksen jälkeen teillä on alkanut menkat (nimenomaan kaipaisin vastauksia teiltä, joilla alkanut vasta imetyksen lopettamisen jälkeen)

Oliko oireita ennen kuin menkat alkoivat? minkälaisia?

Mietin tässä että josko olis menkat alkamassa vai pitäiskö vaan tehdä testiä.. nyt kolmatta päivää jomottaa ihan kun menkat alkais mutta vieläkään ei mitään näy. runsasta valkovuotoa vain!!!

ihan tavalliset menkkajomotukset, vuoto erittäin erittäin runsasta! Tulivat aika pian imetyksen lopettamisen jälkeen.. nyt tosin jo kp54 eikä seuraavia ole kuulunut :O

Mahtaako kukaan tietää kauan kierto on sekaisin synnytyksen ja imetyksen jälkeen?

Mulla alkoi ekat menkat kaksi viikkoa imetyksen päätyttyä. Mahaa jomotteli, selkää vihloi, turvotti ja v####ti. Menkat oli tosi runsaat! Säännöllisiksi ei sitten ruvenneet vaan seuraavat ilmestyi kuusi viikkoa ekojen jälkeen. Nekin niin runsaat kuin härän kurkusta olis tullu... Kivaa tää naisen elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja 27:
ihan tavalliset menkkajomotukset, vuoto erittäin erittäin runsasta! Tulivat aika pian imetyksen lopettamisen jälkeen.. nyt tosin jo kp54 eikä seuraavia ole kuulunut :O

Mahtaako kukaan tietää kauan kierto on sekaisin synnytyksen ja imetyksen jälkeen?

Mulle neuvolasta sanoi, että voi ihan rauhassa odotella muutaman kuukauden kierron säännöllistymistä.

Saanko vastata kuitenkin, vaikka silti imetän? Mulla nimittäin väheni imetyskerrat tradikaalisti ja sitten alkoikin menkat. Ihan kamalan kipeetä teki ennen niiden alkua ja valkovuotoa tuli runsaasti. Ihmettelin, koska ei koskaan aikasemmin semmoisia menkkaoireita.

Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
mulla nyt 4vko lopetuksesta eikä kuulu. oireita oli viime viikolla ja luulin jo alkavan mutta ei alkanutkaan.

ootko tehnyt testin? onko mahdollisuutta raskauteen?

Mulla siis on kun ehkäisyprosentti on jotakuinkin pyöreet 0 mutta pohdin silti :D

Itellä n.3viikkoa imetyksen reilusta vähentämisestä (enää 1-2krt/vrk) ja olevinaan luulisin bonganneeni oviksen, joten menkkoja ootellessa.
Esikoisesta meni 1,5-2kk (en muista tarkalleen) imetyksen päätyttyä, ja epäsäännöllisinä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
mulla nyt 4vko lopetuksesta eikä kuulu. oireita oli viime viikolla ja luulin jo alkavan mutta ei alkanutkaan.

ootko tehnyt testin? onko mahdollisuutta raskauteen?

Mulla siis on kun ehkäisyprosentti on jotakuinkin pyöreet 0 mutta pohdin silti :D

kortsua käytetty joten... en tiiä, kai se on mahdollistakin. :) jospa ne tästä alkais pian.

Mäkin vastaan vaikka vielä imetänkin. Eli yhdet kuukautiset on ollut, ihan sellaset mitä mulla on ennekin ollut. Kp28 luulin et menkat alkaa taas kun oli just sellaisa alavatsakipuja, mutta eipä ne sit alkanutkaan. Kauheeta valkovuotoa vaan tuli muutaman päivän kera "menkkakipujen". Ja tosiaan raskausoireiksihan noita vois luulla, mutta 100% en ole raskaana. Et kattoos nyt millon taas seuraavaks rättipäivät iskee. :snotty:

Yhteistyössä