imetyksen lopetus ja pumppaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nyt on meillä imetys loppu, poika 1v1kk. Iltaisin sai ennen nukahtamistaan vielä maitoa, eilen ei enää. Se, mikä nyt mietityttää, on maidon pumppaaminen. Rinnat eivät tunnu täysiltä, hiukan ehkä toinen. Enemmänkin se on hieman kipeän tuntuinen ei niinkään täyden. Kannattaako/täytyykö sitä pumpata vai voiko antaa vain olla?

Lopetin imetyksen siis hiljalleen, illat olivat enää jäljellä ja nyt sekin on loppu. Meni muuten yllättävän hyvin, nyt vain tuo pumppaus mietityttää, koska rinta on hieman arka. Onko siellä rinnassa maitoa vai ei? Mistä sen voi tietää, kun ei merkkejä ole ollut kuukausiin vaikka maito onkin riittänyt hyvin?

Jos tuntuu pinkeältä, niin pumppaat vain vähän pois. Maidon tulo vähenee ja loppuu siten itsestään muutamassa päivässä. Jos tuntuu kivuliaalta, niin sitten mun mielestäni rinta kannattaisi tyhjentää, jotta ei tule mitään tukosta ja tulehdusta.

Meillä myös imetys loppumassa, poika vieroittanut itse itsensä, illat ja yöt enää jäljellä, eli kaksi kertaa vuoroakaudessa imetän tällä hetkellä, uskon että viim. parissa viikossa loppuu kokonaan. Nyt olen pumpannut maitoa pakkaseen, kun ajattelin ottaa mahdollisimman paljon maitoa talteen. Tosin enää desi päivässä tulee, ei enempää tule.

Mutta jos et sinä halua säilyttää maitoa, niin minunkin mielestäni kannattaisi pumpata vain sen verran pois ettei arista, ja tunnu ihan täysiltä. Maidontuotannon pitäisi suht pian vähetä kun lopettaa kokonaan. Itselläni ainakaan ei enää täyty missään vaiheessa rinnat niin että aristaisi, vaikkei pumppaisi ollenkaan. Mutta sekin on täysin yksilökohtaista.

Ehkä mä vielä tänä iltana ainakin vähän pumppaan, katsotaan sitten miltä vaikuttaa. Tosiaan yhtään täysinäinen olo mulla ei ole, ainoastaan tuo toinen rinta hieman aristaa. Viimeinen imetys tapahtui perjantai-iltana, eilen illalla alkoi tuo aristus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ehkä mä vielä tänä iltana ainakin vähän pumppaan, katsotaan sitten miltä vaikuttaa. Tosiaan yhtään täysinäinen olo mulla ei ole, ainoastaan tuo toinen rinta hieman aristaa. Viimeinen imetys tapahtui perjantai-iltana, eilen illalla alkoi tuo aristus.

Muista edelleen pitää rinnat lämpiminä, vaikka et enää imettäisikään!

Yhteistyössä