Imetyksen lopetus, vinkkejä kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nekkukettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nekkukettu

Vieras
Olen vihdoin saanut lopetettua pikku-isäntämme 1v 3kk imetyksen. Nyt parin viikon sisään lopetin ensiksi päikkäri-imetyksen ja sitten iltaimetyksen.

Nyt mietityttää, että jos rintoihin alkaa pakottaa, niin voiko lapselle kuitenkin satunnaisesti antaa maitoa vai onko paras lopettaa kerralla? Nyt on kolmas päivä menossa ja toinen rinta tuntuu aralta.

Vauva lopetti itse imemisen, ikää puoli vuotta. Rintoja alko heti pakottaa kun vähänkin oli pidempi tauko, mutta vauva ei suostunut tissiä ottaa. Ihan yhtäkkisesti alkoi tämä. Nyt 2 viikon ajan olen tehnyt niin että pumpannut maitoa pulloon. Käsikäyttöisellä ei hirveästi jaksa pumppaillakkaan, joten maidon tuotanto on vähentynyr toimasti. n. 1dl pumppaan tällä hetkellä päivässä, ja siitä se määrä laskee pikkuhiljaa. Eiköhän sitten päästä siihen tilanteeseen että maito loppuu. Jos teillä toimisi sama? enimmät pumppaat pois, juota lapselle tai heitä pois, miten vain. Vähitellenhän keho alkaa tajuamaan että kysyntää ei enää ole joten tuotanto alkaa hiipumaan.

jos olet oikeasti lopettamassa niin älä anna lapselle rintaa. pumppaat pikkuisen pois että pahin pingoitus helpottaa, mutta ei siis kannata monesti päivään tyhjentää tyhjäksi asti, muuten se maidon tulo ei lopu ikinä..

Meillä kuvittelen lopettavani vauvan imettämisen pääsiäisen-vapun tienoilla. Hän on silloin 1 v 5 kk, ja voisi ehkä pärjätä jo ilman.

Olen yrittänyt vähän vähentää tytyn oleilua tissillä. Aika turhaan. Hän tahtoo lupsuttaa ilokseen, ajankuluksi, lohduksi, unta varten ja varmuuden vuoksi.

Imetätkö sie vielä käpy?

piika-äiti, imetän juu. myöskin iloksi, tutiksi, uneksi, lohduksi jne.
melkei jo saatiin päivä tissit pois mut sit iski iso paha tauti, nyt alkaa itse vähentää ja ottaa tavan maitoa tilalle, loistavaa jos itsenäisesti poistuisi tissiltä :D

[QUOTE="Piika-äiti";23194215]Meillä kuvittelen lopettavani vauvan imettämisen pääsiäisen-vapun tienoilla. Hän on silloin 1 v 5 kk, ja voisi ehkä pärjätä jo ilman.

Olen yrittänyt vähän vähentää tytyn oleilua tissillä. Aika turhaan. Hän tahtoo lupsuttaa ilokseen, ajankuluksi, lohduksi, unta varten ja varmuuden vuoksi.

Imetätkö sie vielä käpy?[/QUOTE]

Meillä oli aika samanlainen tilanne. Olen yksin pojan kanssa kotona ja helpompi ratkaisu nukkumaan menoon, kiukkuun tms oli rinta. Tilanteen ratkaisi oikeastaan kaksi asiaa 1. päikkäreiden osalta viikon loma, jolloin mieheni ja äitini hoisivat 4pv poikaa ja tottui nukahtamaan muuten 2. poika tottui yöunille niin, että laitoin pinnasänkyyn yhdessä laulavan pehmolelun kanssa (voin kuvitella, että moni tyrmistynyt, mutta jotain oli pakko keksiä, kun illat makasin tunteroisen pojan tititellessä). Nyt siis pari viikkoa olen vähentänyt imetystä ja viimeiset kolme päivää poika ei ole saanut rintaa lainkaan.

[QUOTE="vieras";23194265]Vähän vaikka illalla tyhjentelet suihkussa, sen verran vaan, että olo helpottaa. Muuten siitä tulee loputon kierre.[/QUOTE]

Ok, noin täytyykin tehdä. Kiitos vinkistä.

Yhteistyössä