Imetyksestä:voiko imettää vain toiselta puolelta? Kellään kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmari08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Helmari08

Jäsen
11.03.2008
124
0
16
Meillä 7 kk:n ikäinen tyttö. Ollut pian kaksi kuukautta vain aamuisin rinnalla omasta halustaan, olen muulloin lypsänyt maidon ettei korviketta tarvisi niin paljoa antaa. Nyt maitoa ei heru enää niin kuin ennen ja olen lopettanut lypsyt päivällä ja illalla. Ongelmana onkin nyt se, että neiti syö vain toisen rinnan/aamu. Pelkään että maitomäärä vähenee pian niin että saan unohtaa viimeisetkin imetykset. Voinko imettää vain toisesta rinnasta, onko sellainen yleensä mahdollista. Haluaisin vielä hetken antaa neidille "omaa maitoa".

Eräs ystäväni imetti vain toisesta rinnasta, maito vain kertakaikkiaan ehtyi toisesta ja pitkään sai imetettyä. Siskollani myös tuli enemmän toisesta rinnasta ja imetti kans melko kauan. Kyllä se on mahdollista. =)

Alkuperäinen kirjoittaja aimee:
en tiedä käsitinko oikein, mutta niin meilläkin syotiin, että yksi rinta per ruokailu, en siis keskenkaiken vaihtanut koskaan rintaa..

Ei vaan etta vauva syo aina samasta rinnasta. toinen rinta ei ole enaa kaytossa ollenkaan.

meillä on kuukausia syöty vain toisesta rinnasta. ja maitoa tulee ihan riittävästi. poika nyt 1v1kk ja edelleen syö tuota yhtä ja samaa rintaa vaan. on ainaki meillä toiminu. ainut et oma varustus on sit aivan eriparia :D mut eiköhän se tasaannu ku imut loppuu. mut meillä ainaki riittäny maito. :D

Meillä neiti suostui syömään vain toisesta rinnasta ja se toimi reilut 2kk. Sitten ei kelvannut enää sekään (maitoa ei varmaankaan tullut riittävästi ja imuote oli ajoittain väärä jne jne).

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
miun tyttö päätti aikanaan että ei syö kun toisesta rinnasta. maidontulo tyrehty sit kokonaan toisesta ja toisesta se väheni hiljalleen vaikka kuinka yritin juoda aina vettä ja saada sitä tulemaan. mulla imetys lopahti 3kk jälkeen sen takia et maidontulo vaan loppu.

Mulla oli aivan identtinen kokemus imetyksestä. Oikea nänni ei edes rintakumin kanssa kelvannut "muodoltaan", vasemmasta (mistä tuli muutenkin vähemmän) söi paljon mielummin. Oikeaa kyllä pumppailin sitten samalla kun vasemmasta rinnasta imetin, muuten olisi valunut pitkin ja poikin oikeasta. Mutta tosiaan vaan sen 3kk..

Meillä myös syödään vaan toisesta tissistä enää...toisesta ottaa muutaman imun, mut eipä sieltä mitää hirveesti enää heru....1 vuotta täyttää lapsonen...juu rinnat alkaa olla aikas eriparia :laugh: !!

Neiti tosiaan syö rintaa vain kerran päivässä. Taidan siirtyä nyt tarjoamaan vain toista, jos aamumaitoa riittäisi sitten vielä jonkun viikkoa. Kiitos ihanista vastauksistanne! :heart: Tämä kun vaivasi minua kovasti =)