Imetys asiaa... vinkkejä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Help!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Help!

Vieras
Eli siis ongelma on se kun yritän imettää vauvaa niin minun pitää koko ajan pitää rinnasta "puristus" otetta. Eli rutistan kahdella sormella rinnan päästä niin että vauvan on helppo ottaa ote rinnasta mutta en voi päästää irti siitä koska muuten se "valuu" ulos vauvan suusta. Ja jos vauva sattuu saamaan todella hyvän imemis otteen niin minun pitää yhdellä sormella painaa rintaa vauvan nenän kohdalta koska muuten hän ei saa henkeä.

On vaikea rentoutua imetykseen kun koko ajan pitää pitää kiinni rinnasta. Olen yrittänyt eri asentoja mutta aina vauvan pää on siinä asennossa että nenä painuu rintaan niin kiinni että jos en tee "ilma reittiä" niin vauva ei saa imettyä koska et pysty hengittämään nenän kautta.

Aika hankalasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärsi.. Teenkö jotain väärin tai onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa?

Noin on menty ekat kuukaudet. Pitää tissiä pidellä että näkee sen syöjän edes :) Kyllä se siitä sitten kun vauva topakoituu ja alkaa niskat olla vahvat ja liikkua muuteskii

Paraneeko tuo ote ajanmyötä vai? harmittaa vaan kun öisinkin kun imettää ja itse saattaa siinä samalla torkahtaa niin huomaa että ote on lipsunut ja tissi kiinni vauvan naamassa.. täytyy jotain keksiä.. en vain keksi mitä??

Paraneeko tuo ote ajanmyötä vai? harmittaa vaan kun öisinkin kun imettää ja itse saattaa siinä samalla torkahtaa niin huomaa että ote on lipsunut ja tissi kiinni vauvan naamassa.. täytyy jotain keksiä.. en vain keksi mitä??

siirry ite alemmas ja kauemmas vauvasta. silleen että kun lapsi nukahtaa tissi valahtaa poispäin. kyllä se ote kokoajan paranee. onnea vauvasta! :flower:

Samalla tavalla on pitänyt alkuun molempien lasten kanssa painaa parilla sormella rinnan päältä ettei rinta ole vauvan nenässä kiinni. Loppuu kyllä kun vauva vähän kasvaa. :) Itse syötin alkuun aika paljon makuulla, rinta tuntui pysyvän siinä paremmin suussa ja tosiaan kevyesti painoin samalla parilla sormella rinnan päältä. Siihen sitten aika usein pienen kanssa nukahdettiin toinen tissi suussa ja itse sormet rinnan päällä. :)

Minä jouduin ainakin aikoinaan painamaan rintaani sen verran ettei vauvan nenä ottanut kiinni. Vauva hieman kasvoi niin osasi sitten jo itsekkin pitää päätään niin ettei ottanut nenä kiinni rintaan.
Olettaisin että kun sinun vauva siittä hieman kasvaa niin tilanne muuttuu :).

lue imetystukilistalta ohje oikeasta imetysasennosta. Meillä auttoi se. Vauvan pitää olla kyljellään ja sopivalla korkeudella. Siinä oli niin että siirtää vauvaa keskemmälle niin silloin joutuu kallistamaan päätä enemmän että saa nännin suuhun. Eli jos syötät oikeasta rinnasta, laita vauva vähän enemmän vasemmalle. Ja imetystyyny tms on hyvä. Mulla laiskotti alussa nähdä vaivaa asennon eteen ja pidin vauvaa vaan sylissä mutta tyynyn päällä on paljon parempi.

Paranee ajan myötä :) On aika yleistä, että ekan kuukauden ajan ote tuntuu "liukuvalta", tissit ovat turvonneita ja tiellä, yms. Vauvan nenä on tarpeeksi kova, että on hyvin, hyvin epätodennököistä että tissistä aiheutuisi mitään varaa vaikka se naamalla olisikin. Harjoittelemalla teillä alkanee molemmilla sujua, ja rintojen turvotuksen laskiessa 1-3kk synnytyksestä helpottaa myös.

samanlailla meilläkin mentiin,mutta iän myötä vauva oppi ite vaihtamaan sen verran imemisasentoa,ettei tissi oo nenässä kiinni kokoajan,ja jos vauva torkahtaa rinnalle nenä kiinni tississä,niin havahtuu siihen nopeasti,ja vetää päänsä pois siitä.. kyllä se siitä =)

Yhteistyössä