painava/veltonn vauvan imetys, vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartiat jumissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hartiat jumissa

Vieras
minun vauva on 3kk vanha ja on ikäisekseen aika kookas 68cm ja painoakin 7kg. olen tähän mennessä käyttänyt imetyksen avuksi tyynyä mut nyt ongelmana on että vauva painaa sen verran että tyyny painuu liian alas ja sitten minun tissit ei yllä oikealle korkeudelle ja joudun olemaan kyyryssä. tästä sitten kireytyy hartiat ja pää.

en jaksa pitää vauvaa sylissä ja imettää kun nämä imetyssessiot kestävät aina 40min, joudutaan vielä kaiken lisäksi rintakumien kanssa olemaan kun vauva ei vain saa otetta muuten.
lisäksi vauva on kuitenkin vielä heikko kannattaa päätään ja on välillä syödessä vähän lötkö joten syli-imetys haasteellista.

en voi kuitenkaan aina makuultaa imettää, joten kertokaa vinkkejä. helpottaako syli-imetys jatkossa kun vauva kasvaa?

Vitsi kun en muista. Meillä isommat lapset oli tosi lötköjä eikä tämä kolmonenkaan mikään jäntevä tapaus ole. Kaksi nuorimmaista kookkaitakin.

Kolmonen on nyt 2kk mutta en ole tuossa kokenut ongelmia, tyynyillä olen tukenut jos niitä on saatavilla ja lisätukea kaipaan, tarvittaessa pärjään kyllä ilmankin. Välillä imetän makuultaan.

Mutta tämä tapaus onkin hyvä imemään, uskoisin että nuo rintakumit (joita jouduin esikoisella alkuun käyttämään) tekevät jo homman haasteellisemmaksi. Minulla ainakin se lisäsi jännitystä, samoin kuin aina sekin kun vauva ei ota kunnon otetta. Kokoajan saa pelätä että päästää irti ja alkaa taas sama sählääminen uudestaan.

Yhteistyössä