Imetys ei onnistu,maito ei nouse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suck
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mul ei myöskään meinannut maito nousta millään. Anomalla pääsin sairaalasta kotiin vauvan kanssa, vaikka maito ei ollut noussut vielä. Stressasin ihan hirveästi varsinkin vielä sairaalassa ollessani, että onnistuuko imettäminen ollenkaan. Mä vaan joka syötön jälkeen pumppasin n. 10min molemmista rinnoista, vaikka mitään ei aluksi tullutkaan. Viidentenä tai kuudentena päivänä maito sitten nousi ja imetys alkoi pikkuhiljaa onnistumaan. Sitten se maidon tulva vasta alkoikin! Parhaimmillaan pumppasin 4-5dl päivässä ja tyttö kasvoi alussa 500g viikkovauhtia monta viikkoa =)
Vinkkinä: Älä yritä millään Ainun käsipumpulla pumpata, ne on tosi huonoja. Mä ostin kunnon sähköpumpun, vaikka maksoi 130?. Tai jos saat joltain lainaksi edes jos et ostaa raaski.
Uskot vaan, että kyllä se maito nousee, sillä kyllä se varmasti nousee :)

Kiitos kaikille vastauksista,kerrankin tällä pastalla saa tukea. Mä yritän vielä ja maanantaina neuvolan yhteydessä käyn vielä keskustelua neuvolantädin kanssa. Helpolla en aijo luovuttaa,mutta jossain vaiheessa on osattava laittaa pillit pussiin.

Alkuperäinen kirjoittaja suck:
Kiitos kaikille vastauksista,kerrankin tällä pastalla saa tukea. Mä yritän vielä ja maanantaina neuvolan yhteydessä käyn vielä keskustelua neuvolantädin kanssa. Helpolla en aijo luovuttaa,mutta jossain vaiheessa on osattava laittaa pillit pussiin.

hienoa, hyvä sinä! sulla ainakin on hyvä asenne kun olet ottanut selvää ja yrität. Sun olisi nyt hyvä tosiaankin saada itsesi rauhoittumaan ja rentoutumaan.
mä oon juonut myös frantsilan "vauvan ilo" imetysteetä, auttaa kuulemma maidontuloon kanssa.
Meidän neuvolasta sai kotiin lainaksi sähköpumpun, kannaattaa selvittää mistä saisi lainaksi jollei omasta neuvolasta.
Voi olla että jostakin saa vuokrattua kohtuuhinnalla.

Mullekin osastolla annetaan aina tuota primperaa vai mikä se lääke oli, kun sektiot hidastaa maidonnousua kohdallani.

Mulla ei myöskään maito noussut, ei sairaalassa eikä kotona, vaikka poika imi kyllä alusta alkaen ihan hyvin. Viisi viikkoa jaksoin yrittää, joka imetyksen jälkeen piti kuitenkin antaa korviketta. Kotonakin imetin ja imetin, mutta ensimmäisen kotiviikon jälkeen pojan paino ei ollut noussut tarpeeksi ja saatiin ohjeeksi nostaa korvikemäärää. Siitä tiesi että se ei todellakaan saa musta tarpeeksi maitoa. Ja sain muuten primperan kuurinkin, mutta ei siitäkään ollut apua. Eli se maitoa ei vaan välttämättä kaikille nouse vaikka mitä tekisi.

Minulla on loppunut yksi imetys kahden viikon jälkeen. Maito nousi, mutta loppui kuin seinään, kun vauva oli 2viikkoa. Tätä nyt ei kaikki usko, mutta aivan sama...imetin ja imetin, maito vaan lakkasi nousemasta. Elämäntilanteemme oli silloin äärimmäisen rankka ja olin erittäin, erittäin stressaantunut ja väsynyt. Aloin sit antaa korviketta ja ihan kelpo muksuhan tuosta on tullut! :) Älä syyllistä ainakaan itseäsi, jos imetys ei ota tulta alleen! Ei se aina mene putkeen ja se on kuitenkin toisarvoista tässä elämässä, pääasia, että lapsi saa rakkautta ja ruokaa! :heart:

Yhteistyössä