imetys ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten monta tuntia alkoholiin tottumattoman (=muutamasta siideristä nousuhumalaan tulevan) pitää odotella ennenkun voi imettää? Jos tänä iltana otan ja aamulla heikko olo, kai voin jo huomisiltana imettää? Mutta tarviiko niitä mitoja pumppailla pois jos itse kestän olon, kai ne siitä maidostakin haihtuu?
ja siis todella pitää olla haihtunut, mä en ota yhtä ja imetä heti perään,vaikka kuka sanois mitä et niin voi tehä.

Oot kyllä saapasta tyhmempi yksilö. Älä ota yhtään, niin säästyy ne harvat olemassa olevat aivosolut.

Miten hitossa porukka ei oikeesti tiedä MITÄÄN?

Muutamasta siideristä nousuhumalaan tuleva = alkoholiin tottumaton?
Mun mielestä muutama siideri on jo paljon, ja muutamasta kyllä tulee humalaan vähä enemmän tottunutkin :D Pisti vaan silmään.

Ja käsittääkseni 2h per annos eli jos juot vipan kello 00 ja oot juonu 4 niin 8 aamulla imettäisin, jos tuntisin oloni hyväksi eikä olis enää humalainen olo. Niinku ei yleensä ookaan jos ei juo paljoa. Se haihtuu nopeasti.

Ei se alkoholi maitoon erity niin että siitä olisi lapselle mitään haittaa. Ainoa idea on että äiti on siinä kunnossa että kykenee lapsesta huolehtimaan, humalainen äiti ei tätä ole eikä kaikki halua aamun heikossa voinnissakaan hoitaa lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Voit imettää heti aamulla vaikka ois heikko olo. Voit imettää heti vaikka 10 siiderin jälkeen, kunhan et ole humalassa.

Ja sitä alkoholiako ei enää aamulla muka ole kehossa vaikkei olis humalassa?

Itse en imettäis aamulla, illalla kyllä jo uskaltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tipi:
Voit imettää heti aamulla vaikka ois heikko olo. Voit imettää heti vaikka 10 siiderin jälkeen, kunhan et ole humalassa.

Yksi alkoholiannos palaa 1,2-2,4 tunnissa riippuen henkilön painosta ja maksan kunnosta.

http://www.paihdelinkki.fi/alkoholineuvonnan-opas/alkoholin-palaminen

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Eikös se kutakuinkin mene niin et jos otat yhden, oot imettämättä ainakin sen pari tuntia ja tietenkin alkumaidon voi lypsää pois..

Luitko itse linkkiäs? :D

"ALKOHOLI JA IMETYS

Kun äiti juo alkoholia, sitä imeytyy äidinmaitoon samalla lailla kuin äidin vereenkin. Jos äiti siis on "yhden promillen humalassa", maidossa on alkoholia yksi promille.Tämä on niin pieni määrä, että kun vauva juo tätä maitoa, vauvan verestä ei enää alkoholia pysty mittaamaan. Tällä perusteella neuvolan lääkärikin voi sanoa, että voit aivan hyvin juoda sen saunakaljan ja toisenkin ja imettää vauvaasi saman tien."

promilleithan sen sanoo. et muutamalla siiderillä sää promilleja nouseen niin paljoo että olisi maitoon vaikutusta. vaikka ittelläsi on humalan tunne, niin ei promillet silti vällttämättä ole noussut

Alkoholi ei poistu maidosta lypsämällä vaan äidin maksa poistaa alkoholin. Diffuusion vuoksi elimistössä on sama alkoholipitoisuus maidossa ja veressä ja samaa tahtia kun maksa polttaa alkoholia verestä poistuu se myös maidosta.

Maidossa on tosiaan saman verran alkoholia kuin veressä eli kunnon kännissäkin vain pari promillea = pari tuhanneosaa = pari millilitraa alkoholia LITRASSA maitoa.

Koska vauvan maitoannos on pari desiä jää hänen saamansa alkoholiannos hyvin mitättömäksi, samaa luokkaa alkoholia on Jekovit-tipoissa.

Siksi maidon alkoholipitoisuus ei ole imetyksen este. Äidin kunto muuten voi olla, jos ei kykene käsittelemään vauvaa. Tällöin ei toki pulloruokintakaan ole mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja lukutaito hoi:

Ennenkuin kirjoitin kommentin?No en, jos satuit katsomaan, linkki on laitettu kommentin jälkeen..Ja lukeehan sielläkin että alkoholi haihtuu maidosta samaa vauhtia kuin verestä eli 2h/ravintola-annos, mikäs siinä jos joku haluaa uskotella itelleen et on ihan ok juoda viinaa ja imettää samantien, ite en tollasta edes harkitsis vaikka kuinka sitä alkoholia ei promillen humalassa vauvan verestä löytyiskää..

Lienee taas moraali ja omatunto kysymyksiä nämä.

Itse tein niin, että jos illalla/yöllä otin, niin seuraavan kerran imetin sitten myöhään illalla/yöllä/aamulla. Yleensä vasta seuraavana aamuna. Päivän aikana sitten vain pumppailin 'pahoja' maitoja pois, ja samalla myös helpotin omaa oloani kun alkoi liikaa täyttymään. En siis sen kummemmin ole mitään tunteja laskenut, että milloin voi imettää aikaisintaan..

?
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

Yksi alkoholiannos palaa 1,2-2,4 tunnissa riippuen henkilön painosta ja maksan kunnosta.

Aivan, riippuen henkilön painosta ja maksan kunnosta. Ja montako ottaa ja mihin aikaan, millä nopeudella juo... Ja jos niitä siidereitä juo sen 10 niin aamulla voi imettää vai?

?
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

Aivan, riippuen henkilön painosta ja maksan kunnosta. Ja montako ottaa ja mihin aikaan, millä nopeudella juo... Ja jos niitä siidereitä juo sen 10 niin aamulla voi imettää vai?

Oletin, että vastasit tuon tummennetun ap:lle (koska siitähän tässä nyt oli kyse), joka joisi muutaman eli mahdollisesti 3-4? Ja joka on tottumaton alkoholiin joten oletettavasti maksa on kunnossa ja polttaa alkoholia hyvin.
Kuulostaa nimittäin siltä, että tuo 10 siideriä oli vaan heitto, ei hän tainnut kysyä apua siihen voiko 10siiderin jälkeen imettää aamulla :D

Ennenkuin kirjoitin kommentin?No en, jos satuit katsomaan, linkki on laitettu kommentin jälkeen..Ja lukeehan sielläkin että alkoholi haihtuu maidosta samaa vauhtia kuin verestä eli 2h/ravintola-annos, mikäs siinä jos joku haluaa uskotella itelleen et on ihan ok juoda viinaa ja imettää samantien, ite en tollasta edes harkitsis vaikka kuinka sitä alkoholia ei promillen humalassa vauvan verestä löytyiskää..

Sitten on myös moraalin ja omantunnon kysymys antaa vauvalle Jekovit-tippoja, siinä annoksessa kun on alkoholia tyyliin saman verran kuin siinä annoksessa, mitä vauva saa muutaman siiderin nauttineen äidin maidosta. (Argh, hankala lause :D )

Tuossa imetys ja alkoholi asiassa ei niinkään ole kyse siitä, että vauva saa alkoholia maidon kautta, vaan siitä, että äiti ei välttämättä ole kykenevä huolehtimaan vauvasta turvallisesti nautittuaan alkoholia.

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:

Sitten on myös moraalin ja omantunnon kysymys antaa vauvalle Jekovit-tippoja
, siinä annoksessa kun on alkoholia tyyliin saman verran kuin siinä annoksessa, mitä vauva saa muutaman siiderin nauttineen äidin maidosta. (hankala lause)

Tuossa imetys ja alkoholi asiassa ei niinkään ole kyse siitä, että vauva saa alkoholia maidon kautta, vaan siitä, että äiti ei välttämättä ole kykenevä huolehtimaan vauvasta turvallisesti nautittuaan alkoholia.

Mä oon sit aika täydellinen kun en anna noitakaan.. :D

Tuskin tästä tarvii enää sen kummemmin minun alkaa vääntämään, mun pointtina oli vaan se et mun mielestä ei ole oikein imettää heti alkoholin nauttimisen jälkeen, toki se lapsesta huolehtiminenkin on iso osa asiaa, mut jos aatellaan et äiti juo 1 oluen, niin vaikka se ei kuinka missää tuntuis ja näkyis niin musta on vaan väärin samantien alkaa imettää..
Oikein miellyttävä mielikuva, äiti imettää ja siemailee olutta siinä ohessa, kun eihä se mihinkää vaikuta.. :D

Eli et sitten vissiin kovin fiksu ole? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:

Sitten on myös moraalin ja omantunnon kysymys antaa vauvalle Jekovit-tippoja
, siinä annoksessa kun on alkoholia tyyliin saman verran kuin siinä annoksessa, mitä vauva saa muutaman siiderin nauttineen äidin maidosta. (hankala lause)

Mä oon sit aika täydellinen kun en anna noitakaan.. :D

Tuskin tästä tarvii enää sen kummemmin minun alkaa vääntämään, mun pointtina oli vaan se et mun mielestä ei ole oikein imettää heti alkoholin nauttimisen jälkeen, toki se lapsesta huolehtiminenkin on iso osa asiaa, mut jos aatellaan et äiti juo 1 oluen, niin vaikka se ei kuinka missää tuntuis ja näkyis niin musta on vaan väärin samantien alkaa imettää..
Oikein miellyttävä mielikuva, äiti imettää ja siemailee olutta siinä ohessa, kun eihä se mihinkää vaikuta.. :D

Eli sun mielestä myös jekovit-tioppojen anto on väärin? Voi äly ja väläys taas...

Yhteistyössä