imetys ja hiustenlähtö: onko kellään lähteny niin paljon hiuksia, että kalju on paistanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyh

Vieras
mulla näkyy päänahka koko pään alueelta. Hiusponnari on ehkä sentin paksu. Ei tää voi olla enää normaalia. Hiuksia lähtenyt kohta 4 kk eikä uutta tukkaa ole kasvanut vielä lainkaan! Hiukset oli ohuet jo ennestään ja nyt sitten kaikki loputkin lähtee. Itkettää. Varasin kampaajalle ajan että leikkauttaisin lyhyeksi, mutta peruin ajan koska hävettää mennä sinne kun kampaaja varmasti kauhistelee mun kaljua :(( Tosi paha mieli :(

mene lääkäriin! Mulla puhkes toisen lapsen jälkeen kilpirauhasenvajaatoiminta ja tukkaa lähti niin että pelkäsin kokonaan kaljuuntuvani...lääkitys kun aloitettiin niin hiusten lähtö loppui!

Mulla lähti tosi paljon hiuksia imetyksen aikana, mutta ei paistanut kalju. Sitten kun imetys loppui, loppui myös hiusten tippuminen. Mene vain rohkeasti kampaajalle, tuskinpa siellä nyt kauhistellaan. Sitä paitsi uusi malli piristää! Jaksuja :)

Kampaajalle mars! On kampaajalle erittäin tuttu juttu. Eikä missään nimessä mitään hävettävää. osaa myös neuvoa ja tarvittaessa ohjata ihotautilääkärin puoleen. Katso esim. vessan peilistä valoa vasten näkyykö ohimoillasi lyhyttä, uutta karvaa/hiusta. Jos näkyy niin ei syytä huoleen, hiukset kasvavat takaisin. Harjaa päänahkaasi usein ja pyydä miestäsi hieromaan hartoitasi verenkierron elvyttämiseksi. Muita poppaskonsteja ei oikein ole. Paitsi aika.

Voi, tosi kurjaa :hug: Mulla ei raskausaikana lähtenyt juurikaan yhtään hiuksia, niistä tuli tosi paksut ja hyväkuntoset. Kuitenkin heti synnytyksen jälkeen niitä alkosi irrota. Ei kuitenkaan ihan noin paljoa kuin sulla, mutta huomattavasti hiukset oheni.

Olen ymmärtänyt että kaikki tämä johtuu hormooneista. Terveellinen ruokavalio varmasti myös auttaa jonkun verran hiusten lähtöön. Googlettamalla löytyy varmasti enemmän vinkkejä. Kuitenkin sun kannattais varata aika lääkäriin ja kysellä sieltä, oon varma että saat ongelmaasi sieltä apua.

Ja kampaajalle menoa ei kannata yhtään murehtia tai häpeillä. He ovat varmasti nähneet kaikenlaista. Äitini on kampaaja ja hänellä on asiakkaina mm. ihmisiä joilla on hiusimpantteja, peruukkeja, tupeita... :hug: :hug:

syö e-epa- valmistetta (kapseleita) niin loppuuh iustenlähtö! täältä sain itse vinkin ja TOIMII! ennen lähti tukoittain (imetän), nyt muutama hius aina kun harjaan. olen syönyt 3 viikkoa niitä nyt.

Tuo ei enää kuulosta normaalilta.
Monasti raskauden jälkeen hiuksia lähtee paljon siitä syystä että raskausaikana ei lähde hiuksia niin kuin tavallisesti.
Eli hius on vähän kuin lepotilassa eikä putoa,kasvaa kylläkin.

Mutta tuo että on kaljuja kohtia,ei ole normia.
Kilpirauhashäikkää mäkin sanoisin.

Ei tuo oo normaalia enää. Periaatteessahan se homma menee niin että raskausaikana hiuksia ei irtoa niinkuin normaalisti, tähän vaikuttaa raskaushormoonit ja sitten raskauden jälkeen niitä tietenkin irtoilee enemmän. Kannattas kyllä lääkärillä pistäytyä varmuuden varalta.

Oisko joku muu juttu takana..

Mulla kävi niin, että koko imetyksen ajan hiukset paksuuntui eli niitä ei vaan pudonnut yhtään. Ei jäänyt edes hiusharjaan. Sit kun lopetin, niitä lähtee ihan tukkona. Mutta on mistä lähteäkin, kun on lähes vuoden jääny päähän... :oD

Alkuperäinen kirjoittaja v.ieras:
Mulla lähti tosi paljon hiuksia imetyksen aikana, mutta ei paistanut kalju. Sitten kun imetys loppui, loppui myös hiusten tippuminen. Mene vain rohkeasti kampaajalle, tuskinpa siellä nyt kauhistellaan. Sitä paitsi uusi malli piristää! Jaksuja :)

"Hiusten lähtö ei siis johdukaan imetyksestä vaan siitä, että on ollut raskaana."
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=79&Itemid=165

Mulla oli tosi hyväkuntoinen tukka raskausaikana, 4kk synnytyksestä alkoi karvaa lähteä tukuttain. Kuukauden kesti, mutta päälaki meinaa jo paistaa läpi. Kaveri ajeli tukkansa viiden millin sängelle samasta syystä, hänellä kun oli ohut tukka jo alkujaan, joten päähän ei mintaa karvaa jäänyt.

Kampaajalle vaan, siellä on kyllä nähty kaikki ja osataan antaa vinkkejä tai tarpeen tullen havaitaan tarve visiteerata lääkärissä...

Yhteistyössä