Imetys ja laihtuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pitäiskö olla huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pitäiskö olla huolissaan

Vieras
Miten paljon olette laihtuneet imetysaikana? Olen imettänyt esikoistani nyt 12 kuukauden ajan ja painoni huitelee nyt reilun 6 kiloa alle neuvolan lähtöpainon. Keräsin kuitenkin raskauskiloja reilusti (yli 20 kiloa lähtöpainoon), joten hurjalta tuntuu painonpudotus! Olin normaalipainoinen raskautuessani. 6kk synnytyksestä raskauskilot oli poissa ja seuraavn puolen vuoden aikana on lähtenyt nämä reilut 6 kiloa.
En ole laihduttanut, vaan päinvastoin herkut ovat välillä maistuneet vähän turhankin hyvin. Toki syöminen on joskus epäsäännöllistä, mutta voiko vauvan kanssa puuhailu ja imetys olla näin kuluttavaa?

mulla esikosta putos 15 kg alle lähtöpainon (ennen raskautta, jossa kiloja 11) ja toisesta putos noin lähtöpainon paikkeille. Esikosta olis pudonnut varmasti enemmän terveemmällä ruokavaliolla. Söin kuin hevonen tavallista ruokaa, suklaata, keksejä, karkkia ja siis TODELLA paljon päivittäin!

Mulla on kummassakin raskaudessa tullut painoa 17kg ja kuukausi synnytyksestä olen ollut jo saman painoinen kuin ennen raskautta, normaalipainoinen. Toista lastani imetin 1v3kk ja painoa oli 3kg vähemmän kuin ennen raskautta. Minäkään en laihduttanut ja söinkin ehkä enemmän kuin aiemmin, tosin ehkä ruoka-ajat olleet säännöllisemmät ja ruoka terveellisempää kun on pitänyt olla lapsille mallina. Aloitin myös käymään pari kertaa viikossa jumpassa lapsen ollessa n.10kk kun moni kaveri pelotteli et paino nousee hujauksessa sitten kun lopettaa imetyksen. Paino nousi siihen mikä on ollut viimeset 15v eli ennen raskautta joten se 3kg mikä oli vähemmän imettäessä, tuli takaisin kun tyttö lopetti imetyksen. Itse olen tosin ajatellut että en jaksa ottaa paineita noista parista kiloista, kunhan olen terve, jaksan touhuta lasten kanssa ja itsellä on hyvä olo niin se on pääasia.

Yhteistyössä