Siis miten imetys voi laihduttaa näin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ennen raskautta painoin 60 kg (pituus 170cm), painoa kertyi raskauden aikana 12 kg ja heti seuraavana päivänä synnytyksen jälkeen painoni oli 58 kg, eli alle lähtöpainon. Imetyksen aikana (imetin vain 3 kk) paino tippui vielä 56 kiloon. Sitten aloitin taas treenaamisen, ja nyt paino pyörii taas siinä 58-59 kilon paikkeilla. Omassa tapauksessani kävi siis niin, että raskauden aikana lihasmassa pienentyi kun en treenannut normaalisti, ja sen takia paino putosi.

Mulla tuntuu kroppa pitävän kiinni kaikesta imetyksen aikana, vaikka olis ylimääräistäkin mitä pudottaa. Molemmista on synnärille jäänyt vain vauvan paino + ehkä kilo ylimääräistä. Ekoina kotipäivinä paino pudonnut kilo päivässä tahtia jämähtäen sitten siihen +5kg tilanteeseen. Eikä liiku mihinkään siitä, vaikka olen kumpaakin täysimettänyt 6kk ja osittain ekaa yli vuoden ikään, nuorempi on vasta vähän yli 6kk.

Imetyksen loputtua kokonaan sain sitten 8kg painoa pois alle puolessa vuodessa helposti. Kunnes tulin uudestaan raskaaksi ja sama homma edessä taas.

Minulla oli samankaltainen tilanne kuin MammuttiX:llä. Lihakset ikään kuin "kutistuivat" raskauden aikana ja kun vatsakumpu hävisi niin olin kuin luuta ja nahkaa. Ei muuttunut imetyksen aikana vaikka söin normaalia enemmän. Treenin aloittamisen myötä sitten kilot palautuivat pikku hiljaa.

bmi 22 on läski.
Osa siitä raskauspainostasi meni sairaalan viemäriin ja jätteenpolttolaitokselle (lapsivedet, istukka jne.) osa tuli kopassa kotiin.
Oletko miettinyt kuinka laihtuessa kropan rasvoihin varastoituneet ympäristömyrkyt vapautuva paitsi virtsaan myös siihen äidinmaitoon. Juotat siis lapsellesi ennen raskautta kroppaasi keräämiäsi myrkkyjä.

Toisinsanoen, kannattaisi jättää nuo laihdutukset tai ainakin niillä elvistely siihen aikaan kun et enää imetä.

Kateellinen läski siellä puhuu.;) Ei ap mitään myrkkyjä syötä lapselle, niitä myrkkyjä tulee jos tarkoituksella laihduttaa. Imettäminen on normaalia ja luonnollista.
Imettävän äidin kevennys | Keventäjät

Mä laihduin esikoisesta kans ihan luurangoksi, ja näyttäisi siltä että nyt taidan laihtua paljon tästä toisestakin. Synnytyksestä kuukausi ja olen ainakin 2-3 kiloa kevyempi kuin ennen raskautta.

Kyl se voi...Mut sit kun sen lopettaa voi alkaa lihominen, mitä on todella vaikea hillitä. Mulle kävi niin. Sain syödä kaikki mitä vastaan tuli lihomatta aina siihen saakka, kunnes lopetin toisen lapsen imettämisen...

Kyllä mulla ainakin kiloja tippuu koko ajan, ei tarvitse muuta tehdä kun pumpata maitoa 6x päivässä. Syön siis normaalisti ja herkkujakin välillä ja paino vaan tippuu tasaseen. :,D Se on ihan mukava juttu se. Tällä hetkellä painoa lähteny huippupainosta 12 kiloa. Painan 2 kiloa vähemmän kun ennen raskautta ja imetystä jäljellä vielä ainakin vuoden verran mikäli maitoa riittää. Helppoa painonhallintaa. xD Varmaan se sitten johonkin tyssää. :)

Mulla ei tippunut yhtään, päinvastoin. Jouduin olemaan tiukalla imetysdieetillä vauvan itkujen takia ja mitä tapahtui: maidontulo tyrehtyi tyystin, mutta paino ei tippunut grammaakaan. Hieman vtutti.

No nyt syön tyroksiinia, joten toivon että imetyksen toivottavasti onnistuessa painoa lähtisikin toisella kierroksella. Veikkaan siis mulla olleen vähintääkin laiska kilpirauhanen jo useita vuosia.

Itselläni ei imetys ole kyllä vienyt yhtäkään kiloa.
Vasta kun on saanut vähän enemmän nukuttua ja liikunnan mukaan päivittäiseen toimintaan, ovat kilot tippuneet.

Yhteistyössä