Imetys ja nännissä tukkeutunut kohta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Imetän vauvaa. Huomasin että minulle on tullut toiseen nänniin valkoinen piste joka on vähän koholla. Ja tuo valkoinen kohta on suurentunut tässä päivien aikana. Näyttää ihan kuin olisi tukkeutunut. Siitä kohti ei maitoa heru. Jos ei avaudu menee varmaan kohta kipeäksi. Onko kenelläkään muulla ollut tällaista, miten olette saaneet tukoksen pois. Rinta ei siis muuten ole kipeä eikä kuumota niin että olisi tulehtunut. Mutta tuo valkoinen kohta poikkeaa kyllä selvästi normaalista.

Se voi olla ns. piimäkokkare. Jossain neuvottiin, että steriilillä neulalla sitä voi yrittää varovasti avata. Varo ettei pääse menemään rintatulehdukseksi asti tuo tukos! :kieh:

Kiitos muuten Kerttu-Kyllikki. Kyllä se taitaa tuo piimäkokkare olla, löysin sinun vinkkisi perusteella netistä tietoa. Kun yritin kyllä etsiä jo ennen tätä aloitusta, mutta en oikein tiennyt millä hakusanalla etsiä, kun en ole tälläiseen "piimäkokkareeseen" ennen törmännyt. Ja neulallahan tuota tosiaan kehotetaan avaamaan.. Eli kai se pitää uskaltaa.. Ehkä varmistan vielä neuvolasta.

Kannattaa myös imettää vauvaa erilaisissa asennoissa, esim jalat omaa päätäsi kohti sängyn päällä kyljittäin, se imu muuttuu voimakkaammaksi eri paikassa kuin jos imettää yhdessä ja samassa asennossa.

Mulla oli ensimmäistä kertaa noita piimäkokkareita. Ja ne olivat kipeitä ja pitkään. Enkä saanut niitä millään auki, vaikka miten yritin. Enkä uskaltanut neulalla sörkkiä, joten imetys teki todella kipeätä pitkän aikaa. Taisin täällä palstallakin sitä itkeä :ashamed: Sitten ne aukesivat itsekseen ajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
Mulla oli ensimmäistä kertaa noita piimäkokkareita. Ja ne olivat kipeitä ja pitkään. Enkä saanut niitä millään auki, vaikka miten yritin. Enkä uskaltanut neulalla sörkkiä, joten imetys teki todella kipeätä pitkän aikaa. Taisin täällä palstallakin sitä itkeä :ashamed: Sitten ne aukesivat itsekseen ajan kanssa.

Tota joo, mulla kesti uskokaa tai älkää tollainen kokkare KOLME vuotta, ennenkun veti mustaks ja sain antibiottikuurin... :( :o :snotty:

Ja sitte siitä tuli mustaa piimä-verta, sellaista tosi siirappista ja pahalle haisevaa.

Joo ja arvatkaa oliko imetys ylipäätään helppoa ja kivaa ja onnistunutta??? |O

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

Tota joo, mulla kesti uskokaa tai älkää tollainen kokkare KOLME vuotta, ennenkun veti mustaks ja sain antibiottikuurin... :( :o :snotty:

Ja sitte siitä tuli mustaa piimä-verta, sellaista tosi siirappista ja pahalle haisevaa.

No ei varmaan :( Minäkin olin ihan vamis luovuttamaan. Suihkussa hieroin rätillä nännejä ja itkee tihruttaen imetin. Minulla sentään oli parissa kuukaudessa koko homma ohi, mutta KOLME VUOTTA :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

No ei varmaan :( Minäkin olin ihan vamis luovuttamaan. Suihkussa hieroin rätillä nännejä ja itkee tihruttaen imetin. Minulla sentään oli parissa kuukaudessa koko homma ohi, mutta KOLME VUOTTA :(

No ei SE patti ollu kipee SILLOIN... ;) :|

Ja mä oon huono menee minneen lääkäriin, et hei täs olis tälläine valkoinen patti, mut ei se tunnu missään. :D :ashamed: