Imetys ja töihin meno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta töihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta töihin

Vieras
Onko kukaan jatkanut töihinpaluun jälkeen imetystä?
Miten on sujunut?

Mä lähden parin kuukauden päästä töihin ja en vaan haluis päästää irti heti imetyksestä.
Esikoisen kanssa imetys loppu jo 4 kk iässä ja nyt sujuu niin hyvin. Maitoakin riittää.
Vauva on vuoden, kun meen töihin.
Huolii pulloakin ja nokkamukia, mutta korviketta ei juo.
Piimää juo. Voiko päivän maidot (jos tavallinen maito ei kelpaa) korvata piimällä?
Imetystä vois kai jatkaa iltasin ja aamulla? Riittääkö maito silloin?
Onko työpäivänä tullut rinnat kipeiksi tms?

Mä menin töihin ku esikoinen oli reilu 10kk, ja jatkoin siitä vielä 4kk imetyst, hyvin riitti maito. Mulla kolmivuorotyö, joten imetin aina kun olin paikalla iltasin ja aamuyöllä ja alkuun myös iltapäivällä jos tulin aamuvuorosta kotiin, mut siit sit vähensin siihen nukkumaanmenosyöttöön ja aamuyön syöttöön. Yövuoroja en alkuun tehnyt, ni tuo onnistui. Sitä tuli kolmen yövuoron putki ja samalla jätettiin koko imetys, olihan ukkelilla ikääkin jo 1v2kk, ja isänsä kanssa oli nuo yöt tietty kotona kun ite olin töissä . Näin meillä :D

Ja kyllä voit korvata maidon piimällä, meiläkin pienin on edelleen ( 1v4kk) huono juomaan tavan maitoa. Tehhään kaik puurot maitoon sen lisäks ja syyää raejuustoo, luonnonjugurttia jne jne, et sais muualtakin sen kalsiumin.

Imetän lapsen aamulla ennen kuin menen töihin. Päivällä käyn tauolla pumppaamassa ja iltapäivällä kun haen lapset, imetän tuon pienemmän päiväkodilla ja sitten kotosalla asuu rinnalla enempikin.
Illalla pumppaan vielä toisen kerran ja yöllä lapsi nukkuu vieressäni niin saa olla vapaasti rinnalla.

Nuo päivän mittaan pumpatut maidot menee seuraavana päivänä lapsen mukana päiväkodille tai jos on kotipäivä niin pakastan yövuorojeni varalle (jolloin isä hoitaa kotona muksuja).

Hyvin maitoa riittää kun muistaa itse syödä ja juoda tarpeeksi, se tahtoo töiden lomassa jäädä heikoille kantimille ainakin mulla.

Esikoisen ollessa about parivuotias en päässyt tarhapäivän aikana pumppaamaan, lapsi kävi rinnalla aamulla ja seuraavan kerran iltasella, maito riitti hyvin vaikka olin raskaanakin silloin.

Imetän aamuyöllä kerran (sikäli kun nukkuu levottomammin), aamulla kerran ja sitten töistä tultuani ja illansuussa. Nukutusimetystä ei onneksi enää ole, mutta 3-4 kertaa päivässä yhä, ja vain toinen rinta aina kerrallaan. Hyvin on riittänyt, nyt viides kuukausi töissä :wave:

Mä imetin yöllä aina kun lapsi halusi maitoa, ja aamulla ennen töihin lähtöä sekä heti töistä tultuani. Päivän aikana en pumpannut maitoa tms. mutta liivinsuojat oli alkuun tarpeelliset töissä. Hyvin riitti maito. Lapsi oli päivät isän kanssa kotona ja joi piimää ja söi luonnon jugurttia mihin oli sekoitettu hedelmäsosetta mauksi. Hyvin toimi sekin.

Mulla on 1v1kk muksu, ja voin tarvittaessa olla poissa hyvin työpäivän mittaisen ajan, ja sinä aikana muksu syö muuta ja juo vettä/lehmänmaitoa. Meillä nämä tosin ovat olleet yksittäisiä päiviä, en siis ole vielä töihin palannut, mutta uskon että se onnistuisi, ja moni kaveri on jatkanut imetystä töihinpaluun jälkeen. Jotkut ovat tarvinneet ekoina päivinä jonkun "helpotuslypsyn" kesken työpäivän, jotkut pärjänneet alusta pitäen ongelmitta ilman (mun rinnat ei täyty niin että tarttis lypsellä). Ja taapero voi saada tarvitsemansa maidon ihan muutamalla imetyskerralla :)

Kuopusta imetin vielä työt aloitettuani. Lapset olivat päiväkodissa. Etukäteen olin vähentänyt imetyskerran iltaan ja aamuun. Ei ollut siis juomisen vuoksi hankalaa olla päiviä erossa. Meillä oli käytössä korvikkeet, mutta uskoisin piimänkin järjestyvän päiväkotiin. Meidän lasten päiväkodissa ainakin on ihan tavallisestikin juomavaihtoehtona piimää... Kysy hoitopaikasta, ainahan voit itse viedä piimätölkin sinne, jos ei muuten järjesty.

Ihana kuulla, että onnistuu tuo imetys vielä töihinlähdönkin jälkeen.
Olis vaan kiva lopetella imetys lapsentahtisesti ja pikkuhiljaa :)

En olisi ikinä uskonu imettäväni näin kauan. Taitaa olla äitillä tuleva vieroitus kovempi paikka :D