imetys ja uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jospa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jospa

Vieras
Onko kukaan tullut pitkän imetyksen aikana raskaaksi, vaikka kuukautiset eivät ole alkaneet? Itsellä ollut ongelmia kuukautiskierrossa ja terot ja clomit auttoi esikoisen alkuun. Haaveilen pitkästä imetyksestä, mutta toisaalta pienestä ikäerosta lapsilla. Taitaa olla mahdoton yhtälö. Minulla itseasiassa tuli kuukautiset 3kk synnytyksestä, mutta sen jälkeen ei ole tullut ja synnytyksestä nyt 7kk. Kuukautiskipujen tyylisiä kipuja on kyllä ollut ja välillä vähän repäisykipujen tyylisiä kipuja, jotka yhdistäisin pco-oireisiin joita minulla oli ennen raskautta, ei tainnut raskaus parantaa. Teroja ja clomeja ei varmaan ainakaan imetysaikana voi käyttää. Mietin, että tekisinkö ovulaatiotestejä, kun niistä pystyi ainakin viimeksi päättelemään pco:n tilanteen kun näytti vahvaa viivaa koko ajan.

Mulla ei alkanut raskaus, vaan jouduin lopettamaan imetyksen lapsen ollessa 1,3v vauvahaaveen takia. Pari kuukautta tästä tulin raskaaksi. Mulla ilmeisesti oli prolaktiinitaso niin korkealla.

mulla alko kuukautiset kun lopetin yöimetyksen ja sen jälkeen tulin toisesta kierrosta raskaaksi. imetystä jatkoin vielä 4kk, eli kunnes lapsi oli 1v. ekalla kerralla raskaaksi tulo kesti ja kesti.. mut ilman apuja tulin raskaaksi silloinkin

Yhteistyössä