Imetys ja veden juonnin vaikutus, miten teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Mulla on 6 viikkoinen tyttö. Imetän. Juon paljon vettä jotta maitoa tulisi. Pojan aikana en paljoa juonut ja imetys menikin lopulta käteen :/ .
Huomaan että heti jos en ole ehtinyt/muistanut juoda kokoajan ja paljon niin rinnat on löysät ja ns tyhjemmät. Vauvastakin huomaa että ei tule paljoa kun imee.
Onko teillä muilla vesi niin kova vaikuttaja?
Juon varmaan ainakin 2litraa/vrk...kokoajan tuoppi vieressä. :wave:

Tuo 2 litraa/vrk on ihan yleinen suositus: kaikkien pitäisi saada vähintään sen verran nestettä (kofeiinitonta ja alkoholitonta) vuorokaudessa. Ihan hyvä, että sinun tulee juotua ainakin sen verran :)

Veden juonnin sinänsä ei ole tutkimuksissa todettu vaikuttavan maidon muodostumiseen, mutta monella äidillä on kokemus veden vaikutuksesta herumisherkkyyteen. Ja kun heruu herkemmin, vauva saa enemmän maitoa per imetyskerta, jolloin rinnat tyhjenevät paremmin, jolloin maitoa myös vastaisuudessa muodostuu enemmän. Positiivinen kehä siis :)

Mulla ainakin vaikuttaa jos en muista juoda kunnolla!

Viime kesänä kun tyttö syntyi join ihan hirveästi että maitoa tuli riittävästi. Mulla oli koko ajan puolen litran pullo vettä tai laimeaa mehua kädessä! meni paljon enemmän nesteitä mitä nyt..

Nyt juon 3-4litraa päivässä =) Varsinkin nyt kesällä ja helteillä on täytynyt tankata jatkuvasti!

Toinen juttu oli ruoka.. jos söin kevyesti niin eipä maitoa niin hyvin herunutkaan! Sain siis syödäkkin aika tukevasti alkuaikoina!

Nyt kun tyttö 11kk niin omat syömiset ei enään niin vaikuta maidon tuloon mutta juoda täytyy edelleen =)

Miamis ja tyty 11kk

Yhteistyössä