imetys,kukaan tullut raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mellis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mellis

Vieras
Eli jos imettää ja annan myös korviketta aina imetyksen päälle niin voiko tulla raskaaksi?
Onko kuinka toden näköstä et tulis?
Onko kellekkään sattunut niin?

imetys ei ole ehkäisykeino, varsinkaan jos lapsi ei ole koko ikäänsä ollut täysimetyksellä.

http://www.imetystukilista.net/faq/ehkaisy.php

me jätettiin ehkäisy puoli vuotta sitten pois ja nyt lopetin imetyksen (tyttö 1v4kk). raskaaksi en kumittomuudesta huolimatta tullut.

Minä imetin huikeat 1v9kk:tta ekaa lastamme. Imetyksen lopetin kaksi kuukautta ennen laskettua-aikaa. Kaikki meni sen puolesta hyvin. Täysimetystä kesti 8kk. Mitään ehkäisyä ei käytetty. Poika oli 1.3v, kun aloin odottamaan kakkosta.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
No mulla alkoi kyllä jo ihan säännölliset menkat kun esikoinen oli jotain 3kk muistaakseni, täysimetyksestä huolimatta.

Mulla on alkanut molempien lasteni ollessa 2kkn ikäisiä menkat, vaikka olen täysimettänyt molempia 6 kk.

tulin siis raskaaksi kun esikoinen oli n.6kk ikäinen ja imetin häntä edelleen enkä antanut korviketta ollenkaan. Kiinteitä vauva alkoi maistella 5kk ikäisenä joten käytännössä tulin raskaaksi täysimetyksestä huolimatta ja heti ekasta kuukautiskierrosta.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
tulin siis raskaaksi kun esikoinen oli n.6kk ikäinen ja imetin häntä edelleen enkä antanut korviketta ollenkaan. Kiinteitä vauva alkoi maistella 5kk ikäisenä joten käytännössä tulin raskaaksi täysimetyksestä huolimatta ja heti ekasta kuukautiskierrosta.

Samoin. Ennen esikoista oltiin viellä 2 vuotta ilman ehkäisyä ja imetyksestä huolimatta ekoista menkoista tulin raskaaksi.

Mulla alkoi menkat 5vkoa synnytyksestä, kaikkien neljän jälkeen, vaikka imetin. Eli mulla olis ollu mahdollisuus tulla raskaaksi jo 3vkoa synnytyksestä, koska silloin on ollut ovulaatia, että menkat saattoi alkaa...
Eli, aina ennen kuukautisia on mahdollisuus tulla raskaaksi, imetit tai et. Ja mistäs sitä etukäteen voi tietää, milloin ne ekat kuukautiset alkaa.

Tulin raskaaksi vaikka imetin. Mies vaati mua tekemään abortin. Uhkaili jne. Nyt kadun sitä koko loppuelämäni. Lapseni on nyt 2,5v ja toinen olisi 1v n.5kk. Aargh...en ole enää lapseni isan kanssa.

Yhteistyössä