imetys määrät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityöi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityöi

Vieras
tyttömme on kohta 8 kk vanha. Minua huuolestuttaa kovasti hänen nesteen/MAIDON SAANTIMÄÄRÄ. Kiinteät hänelle maistuu tosi hyvin. Mutta kun rintaa tarjoan niin ei meinaa kelvata. Pidämme aina väliä syömisen jälkeen, ennenkuin annan. Ja ennen soseen syömistä. Olen kokeillut antaa pullostakin, niin sama juttu. Valtava taistelu...nokkamukia ollaan harjoitelut yli 2 kuukautta ja se ei suju vielä että siitä voisi juoda isompia määriä. Lähinnä vesi kelpaa ainoastaan siitä. Nyt mua lisäksi huolestuttaa että maito alkaa hiipumaan rinnoista, tuntuu ihan siltä. Tyttö ei yleensä syö kuin n. 5 min. kerralla ja vain toisen rinnan. Toinen rinta ei enään kelpaa millään samalla syötöllä. lisäksi pissaa ei ole lähellekkään niin paljon vaipoissa kuin aikoinaan rintaruokinnalla. Huolestuttaa kyllä tämä kovasti !
Olen jo miettinyt kovasti pitäisikö mun kokonaan lopettaa. Uskallankohan esim. testata yhden päivän ja koittaa antaa vain korviketta tietty määrä ja vertaisin pissapaino/määriä aikaisempaan. Vaikuttaa se vielä maidontuotantoon jos on kokonaan yhden päivän imettämättä?

Paljonko teillä tulee imetyskertoja vrk:ssa siis kiinteiden ohella? kuinka kauan kestää imetyskerta? tulleeko pissa normaalisti/paljon ?

kiitti vastauksista !

Meillä poika 10 kk ja imetän vuorokaudessa 3-4 kertaa. Imetys kestää meilläkin suunnilleen sen viis minuuttia kerrallaan ja vain yhden rinnan kerralla imetän.

Välipalalla annan pojalle vauvajogurttia tai viiliä, jotta sitä maitoa hän saa tarpeeksi. Kuulema 5dl/vrk tämän ikäinen maitoa(-tuotteita) tarvitsee.
Pissaa meidän pojalta kyllä tulee tosi paljon niinkuin on aina tullut.

Mulla rinnat tuntuvat nyk. paljon tyhjemmiltä kuin esim. parikuukautta sitten, mutta kyllä sieltä vain maitoa tulee =))

Sama homma. Mä täysimetin 6kk ja nyt kiinteitä syöty kokoajan kasvavalla määrällä (3vkoa) ja tuntuu et pojulla aina vaan nälkä. Kiinteitä menee 2 purkkia pilttisoseita+aamu ja iltapuurot 1dl kerralla. Tuntuu et tissit räjähtää kun poika ei enää tyhjennä niitä, hän imee aika vähän päivisin (n 3krt) ja öisin sama. Ennen kiinteitä imi 2h välein yötäpäivää, eli maidon imuuttelu on kerralla tippunut reippaasti. Kumminkin vaippa kastuu, tosin vähemmän kun ennen, nokkamukia harjoitellaan, ei niele, kaikki valuu suupielistä, tykkää kyllä kovasti etenkin vedellä lotrata, pulloa ei osaa ottaa eikä tuttia.

terve taas !!

kovsti täällä pähkäilen edelleenkin. Onko vastaavanlaisia kokemuksia tai antaa vinkkejä. Kunpa vaan tietäis että se määrä mitä nyt tulee tisusta, niin riittäisi? niin ei tarvisi hötkyillä turhaan.."pöpinä" aloin jo punnittee vaippoja digivaakalla että paljon pissaa..huh huh
imetystukisivuillakin puhutaan vaan imetyskerroista mut loppu pelissä se ei ratkaise vaan se määrä mitä sieltä tulee, mun mielestä. Koska mulla ei ole aina sama se imetysmäärä vrk:ssa.

Aina myö äiteet olla huolissamme.

Yhteistyössä