imetys on rasittavaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
on tää meidän pikkumies nyt 3viikkoa, ja toisaalta tekisi mieli lopettaa koko imetys. Ei tarttis miettiä, onko omilla syömisillään aiheuttanut ilmavaivoja, eikä edes tarvis miettiä mitä syö.
Ei tarttis julkisilla paikoilla miettiä, kiusaantuuko nyt joku, jos mä hyvin vaivihkaa imetän tän vauvan tässä...

Mutta on siinä pullossakin huonot puolensa... aina pitää olla lämmittelemässä maitoa, ja öisinkin saa juosta keittiöön lämmittämään maidon, pullonjen pesua ja keittelyä...

En mä silti raski imetystä lopettaa, vaikka nyt uhoankin :)

Saa vaan nää päiväpäivältä pahenevat ilmavaivat miettimään tälläistä. oon jo hakenut cuplatonit ja maitohappobakteerin, mutta eipä tässä ole mitään eroa tullut. tai no, tulee röyhtäys ehkä helpommin, mutta masua vääntää toisella edelleen. joka päivä enemmän :(

Voihan olla että korvikkeesta tulis ilmavaivat myös. Maidottoman-munattoman dieetin imetyksen takia kokeneena ja kaksi vauvaa imettäneenä, sanoisin, että vaiva kannattaa silti. Rasittavaa on joskus, mutta taatusti pääset helpommalla kuin pullon avulla.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
on tää meidän pikkumies nyt 3viikkoa, ja toisaalta tekisi mieli lopettaa koko imetys. Ei tarttis miettiä, onko omilla syömisillään aiheuttanut ilmavaivoja, eikä edes tarvis miettiä mitä syö.
Ei tarttis julkisilla paikoilla miettiä, kiusaantuuko nyt joku, jos mä hyvin vaivihkaa imetän tän vauvan tässä...

Mutta on siinä pullossakin huonot puolensa... aina pitää olla lämmittelemässä maitoa, ja öisinkin saa juosta keittiöön lämmittämään maidon, pullonjen pesua ja keittelyä...

En mä silti raski imetystä lopettaa, vaikka nyt uhoankin :)

Saa vaan nää päiväpäivältä pahenevat ilmavaivat miettimään tälläistä. oon jo hakenut cuplatonit ja maitohappobakteerin, mutta eipä tässä ole mitään eroa tullut. tai no, tulee röyhtäys ehkä helpommin, mutta masua vääntää toisella edelleen. joka päivä enemmän :(

samojen asioiden kanssa olen paininut, nyt jo viidettä kertaa :whistle: Sen verran olen rohkaistunut matkan varrella että osaan jo imettää vaikka olisi tuttuja kylässä. Joidenkin kohdalla tosin saatan ennemmin lämmittää sen maidon pullossa kuin vetäistä vauvalle tissin esille. Imetyspaidasta huolimatta.
Meillä pojat kärsivät vauvoina enemmän ja vähemmän jokainen vatsavaivoistaan, ja osalla jopa selvästi vaikutti minun syömiset. Tyttö kyllä ähertää ilmavaivojaan, mutta ei ole kertaakaan itkenyt niiden takia. Jotenkin senkin takia on helpompi imettää kun omat syömiset eivät vaikuta niin vahvasti.
Imetän sen minkä imetän, ja sitten siirrymme pulloon ja korvikkeeseen. Tällä hetkellä vielä mennään lähes täysimetyksellä eteenpäin, maksimissaan kerran päivässä kahdessa saatan tarjota pullosta jotta ei unohda siitä syömistä.

mut tää vaan on niin tätä... vauva-arkea :D :hug: :hug: :hug:

Mullaki välillä tuntuu ettei jaksais imettää. Esikoisen imettämisen meinasinki lopettaa, ku otti niin välillä päähän. Ilmavaivat alkoivat kuitenkin helpottaa n. 4 kk iässä, kun aloteltiin kiinteitä. Imetys oli jo ihanaa, kun vauva söi puolivuotiaana muutakin. Imetysvälitkin pitenivät. :) Koita vielä jaksaa, vaikka se aika pitkältä tuntuuki.

vauva-arkea.. sitäpä hyvinkin :)
rakasta ja raskasta :)

voin ihan suoraan myöntää, että tekis mieli mennä siitä mistä aita on matalin, mutta ei luonto anna periksi. itse oon kyllä antanut pullosta myös, alkuun kerran päivässä, mutta nyt aamulla ja illalla, kun otin nuo maitohappobakteerit käyttöön.
eilenkin vauva itki mahaansa noin päivä kahdesta yö kahteen... ei onneksi tauotta,välissä nukkui n. 30min pätkiä, ja sitten taas itki :(

Esikoisen kanssa mä koin imetyksen ihan hirveän rasittavaksi... vauva tappeli vastaan ja mistään ei tullut oikein mitään. 3kk kitkutin ja sitten hirveiden omantunnontuskien kanssa lopetin imetyksen.

Nyt päätin jo etukäteen, että en ota imetyksestä mitään ressiä vaan lopetan heti jos tuntuu vaikeelta. Varsinkin kun ero tuli vauvan ollessa reilun viikon ikäinen. Mutta sitten yllättäen kuopus onkin ollut ihan erilainen. Heti sairaalasta asti hoksas tissittelyn ihan eri tavalla kuin esikoinen. Nyt vauva on vähän yli 3kk ja ihan tissivauva. Imetys on koko ajan sujunut tosi hienosti ja jopa luovutin melkein 2kk sairaalaan maitoa :D

Ja mikä parasta... ei oo sitä ihan hirveetä pullorallia mitä esikoisen kanssa oli. Kuopuskin pullosta kyllä juo isän luona ollessaan.

voin ihan suoraan myöntää, että tekis mieli mennä siitä mistä aita on matalin, mutta ei luonto anna periksi. itse oon kyllä antanut pullosta myös, alkuun kerran päivässä, mutta nyt aamulla ja illalla, kun otin nuo maitohappobakteerit käyttöön.
eilenkin vauva itki mahaansa noin päivä kahdesta yö kahteen... ei onneksi tauotta,välissä nukkui n. 30min pätkiä, ja sitten taas itki :(

oletko itse syönyt myös maitohappobakteeria? Epäilen sen meillä olevan aika iso tekijä siinä että tyttö ei vänkää vatsaansa samalla tavalla mitä isoveljensä aikanaan. Söin koko odotusajan maitohappobakteeria ja jatkoin synnytyksen jälkeen... haluan ainakin uskoa sen tehoon =)

Meillä muuten aika lailla tuossa iässä oli vähän pahemmat vatsanväänteet tytöllä ehkä parin viikon ajan. Illat oli aikamoista huutoa, mutta sitten se pikkuhiljaa helpotti. Ja osittain iltahuuto oli mun mielestä väsymystä.

Todella harmi, kun tuntuu tuolta! Hirmuisesti tsemppiä ja onnea uudesta pienokaisesta!!!
En pysty jakamaan tuntojasi, koska itse pidän imetyksestä todella paljon. En halua imettää lastani taaperona, mutta nyt jo pelottaa, että jos ei lapsi itse lopeta tissillä käymistä, en itse osaa vierotusta tehdä, koska minusta siinä vaan on jotain niin ihanaa, kun lapsi on tissillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:

oletko itse syönyt myös maitohappobakteeria? Epäilen sen meillä olevan aika iso tekijä siinä että tyttö ei vänkää vatsaansa samalla tavalla mitä isoveljensä aikanaan. Söin koko odotusajan maitohappobakteeria ja jatkoin synnytyksen jälkeen... haluan ainakin uskoa sen tehoon =)

Mä tein kanssa näin. Sittne kun typy oli noin 4-5kk jätin ne pois kun ajattelin että ei niitä enään tarvita, ja voi sitä huutoa... Sit jäikin pois, maito, suklaa, munat, perunat (niistä tuli ihan hirveet vatsanväänteet), kaikki kaaliin päinkin olevat...listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Yhteistyössä