Imetys -paino tippuu liikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaanuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jaanuska

Vieras
Mulla on nyt 4kk vanha poika, täysimetyksellä mennään.. Raskauden aikana mulle tuli 8kg, nuo kilot oli hävinny 2vko:a synnytyksestä. Nyt paino on tippunu vielä 5 ylimääräistä kiloa.

Ennen raskautta mitat oli 156/52, tällä hetkellä painoa on 47kg. Tuntuu, että syön ihan mielettömästi, mutta silti tuo paino ei tuosta suostu nousemaan, päinvastoin suunta on koko ajan alaspäin.

Miten paljonhan sitä oikein pitäis syödä.. Onko kellään ollut tälläista ongelmaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Mulla on nyt 4kk vanha poika, täysimetyksellä mennään.. Raskauden aikana mulle tuli 8kg, nuo kilot oli hävinny 2vko:a synnytyksestä. Nyt paino on tippunu vielä 5 ylimääräistä kiloa.

Ennen raskautta mitat oli 156/52, tällä hetkellä painoa on 47kg. Tuntuu, että syön ihan mielettömästi, mutta silti tuo paino ei tuosta suostu nousemaan, päinvastoin suunta on koko ajan alaspäin.

Miten paljonhan sitä oikein pitäis syödä.. Onko kellään ollut tälläista ongelmaa?
Kumpa oliskin.Täysimetin 6kk ja vauva on nyt 10kk ja imetän edelleen.Paino on noussut mulla sen 5kg ainakin synnytyksestä.

Mä olen sentin lyhyempi ja painan nyt 44kg...imettänyt olen kohta 7kk. Kohta on pakko lopettaa ihan oman terveyden takia =( Raskauden aikana laihduin 42 kiloiseksi kun oli niin huono olo...Ei niitä kiloja ehtinyt paljoa tulla takaisin ja nyt laihdun taas!

Niin paljon ruokaa en pysty syödä että riittäisi. Vauvan kanssa käyn lisäksi kävelemässä kahdesti päivässä että kuluttaahan sekin, mutta ulkoilusta tulee niin hyvä mieli ja vauvakin tykkää nukkua vaunuissa niin ei tekisi mieli liikuntaakaan vähentää...

Miksi,mikisi,miksi,miksi mulla ei sitten putoo paino?vatuttaa lukee kun toiset laihtuu kun imettää ja ite vaan lihoo vaikka ei makeata paljoa syökkään.Itku pääsee kun lukee näitä teidän juttuja kun laihdutte vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi,mikisi,miksi,miksi mulla ei sitten putoo paino?vatuttaa lukee kun toiset laihtuu kun imettää ja ite vaan lihoo vaikka ei makeata paljoa syökkään.Itku pääsee kun lukee näitä teidän juttuja kun laihdutte vaan.

Eh...älä vaan mua kadehi yhtään. Mä jo häpeän itteäni ku oo ku joku varjo vaan ja luut törrää...yöök...

Ei tämäkään vaihtoehto ihan oikeasti mikään kiva ole. Mulla alkaa olla paino nyt normaalipainon alarajoilla, olin ihan tyytyväinen entiseen painooni.. Ja ärsyttää kun kaikki toteaa kun näkee, että Oletpas laihtunut!! En edes liiku paljon, nyt jos alkaisin liikkua yhtä paljon kuin ennen raskautta, olisin varmaan kohta luuranko.

Mulla sama ongelma :/ . Oon puhunut todella monesti lääkärissä tosta ja nyt vihdoin kolmannen lapsen jälkeen mut otettiin vakavasti! Siihen saakka vaan lääkäritkin sanoi, että "ole tyytyväinen, täällä käy paljon ylipainoisia äitejä" :o .
Mulla auttaa se, että syön ihan puhtaasti sellaista lisäravinne jauhetta. Kiikutin purkin lääkäriin ja kysin uskallanko syödä. Sitä syön aina muun ruuan LISÄKSI, EN korvikkeeksi. Tuote on Herbalife. En kyllä mainosta Herbaa mitenkään erityisenä ylitse muiden! Saan sitä vaan niin edullisesti, että satuin vain sitä purkkiä näyttämään lääkärissä. Luontaistuote kaupoissakin myydään urheilijoiden lisäravinne valmisteita. Kannattaa pyytää tuoteselosteet ja näyttää lääkärille ja kysyä mikä on turvallista syödä imettäessä!

Sama juttu!
Normaali painoni pyörii siinä 50kg paikkeilla.
Jokaisen raskauden ja imetyksen jälkeen paino on pudonnut alimmillaan 46kg
Ihan liian paljon siis pudonnut paino ja syömällä ei tunnu nousevan millään.
Tosin nyt pikkuhiljaa oon saanu 2kg lisää painoa, mutta vielä sais paino nousta =)

4 raskaudessa paino on noussut raskausaikana noin 20kg ja viimesestä noin 15kg, ihan tarkkaan en muista.
Siihen nähden painon putoaminen on mun mielestä aika huimaa.

En tosin imetä enään.

Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:
Mulla sama ongelma :/ . Oon puhunut todella monesti lääkärissä tosta ja nyt vihdoin kolmannen lapsen jälkeen mut otettiin vakavasti! Siihen saakka vaan lääkäritkin sanoi, että "ole tyytyväinen, täällä käy paljon ylipainoisia äitejä" :o .
Mulla auttaa se, että syön ihan puhtaasti sellaista lisäravinne jauhetta. Kiikutin purkin lääkäriin ja kysin uskallanko syödä. Sitä syön aina muun ruuan LISÄKSI, EN korvikkeeksi. Tuote on Herbalife. En kyllä mainosta Herbaa mitenkään erityisenä ylitse muiden! Saan sitä vaan niin edullisesti, että satuin vain sitä purkkiä näyttämään lääkärissä. Luontaistuote kaupoissakin myydään urheilijoiden lisäravinne valmisteita. Kannattaa pyytää tuoteselosteet ja näyttää lääkärille ja kysyä mikä on turvallista syödä imettäessä!

no pitäis lääkärin tietää että normaali painon alle ei saa mennä koska rasvassa mitä kropassa on on myrkkyjä jotka sitten menee äidinmaitoon.

sen takia laihdutusta ei suositella imetyksen aikana. ihme ettei asiaa oteta vakavasti ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:

no pitäis lääkärin tietää että normaali painon alle ei saa mennä koska rasvassa mitä kropassa on on myrkkyjä jotka sitten menee äidinmaitoon.

sen takia laihdutusta ei suositella imetyksen aikana. ihme ettei asiaa oteta vakavasti ajoissa.

Niinpä! Mutta onneksi nyt oon saanut apua :)

Kun te sanotte syövänne paljon, niin mikä se teidän paljon sitten on? Syöttekö herkkuja tms.?

Mä täysimettänyt nyt 6kk ja painoa tullut 3kg.... niiden edellisten lisäksi.... Joten kateellisena täällä luen....

Alkuperäinen kirjoittaja Moona:
Kun te sanotte syövänne paljon, niin mikä se teidän paljon sitten on? Syöttekö herkkuja tms.?

Mä täysimettänyt nyt 6kk ja painoa tullut 3kg.... niiden edellisten lisäksi.... Joten kateellisena täällä luen....

Huom huom!!

Normaalisti syön kaks lämmintä ruokaa päivässä,ihan terveellista kotiruokaa, sen lisäks aamupala ja iltapala + herkkuja joka väliin.
Iltapala on yleensä aika tuhti ja rasvainen :ashamed:
Herkkuja ihan liikaa. Suklaata,karkkia, keksejä, pullaa, pizzaa :whistle:

Osan päivästä syön siis terveellisesti ja osan tosi epäterveellisesti.
Näillä herkku-eväillä luulis kyllä lihovankin ja rankasti, mutta ei niin ei.

Niin tosiaan, kokoajan muka pakko syödä jotain, edes purkkaa..mielummin karkkia tai suklaata ,väliin pähkinöitä yms..
Hedelmiä tulee syötyä enemminkin aamulla, kuin muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja Moona:

Mä ainakin syön paljon enemmän ku mun mies...santsaan melkeen joka ruokaa ja lämmintä ruokaa + salaattia on kahesti päivässä. Sen lisäksi ruisleipää päällysteineen ja hedelmiä, jugurtteja yms välipaloina. Illat on pyhitty herkuille! Ei sais joka päivä syödä mut ku tekee mieli =D Päivässä voin syödä 6-10 palaa leipää kun koko ajan on nälkä...

Mulla on sama ongelma, tosin lievempänä ja raskausaikana keräsin ihan hyvän vararavinnon. Mulle tuli 17kg lisää ja nyt on 23kg lähteny. Enempää en haluu hävittää.
Mulla on hiukan epäterveellinen tapa pitää painoo yllä :ashamed: eli aamupalan, välipalan, lämpimän ruuan ja iltapalan lisäks herkuttelen oikein kunnolla ja nyt on painon lasku hidastunu ja vielä ainakin ollaan alapainon ja normaalin painon rajoilla.

Onko sulla eka lapsi? Mulla nousi esikoisesta paino raskausaikana melkein parikymmentä kiloa ja neuvolassa pelottelivat, että sitä on vaikea saada pois. Puoli vuotta synnytyksestä painoin 52 kg (oon 164 cm pitkä) ja vuoden kuluttua 46 kg. Paino vain laski, vaikka söin normaalisti. Toista kun aloin odotella, paino oli imetyksen loputtua noussut 49kiloon ja raskausaikana 63 kiloon. Kaksi kuukautta synnytyksestä painoin taas 53 kg, mutta siihen painonlasku jäi.
Eroa ei juuri muuta, kuin esikoisen kanssa tehtiin pitkiä kävelylenkkejä ja toisen lapsen synnyttyä ulkoiltiin enemmän pihoilla ja puistoissa.

Mulla kans laski paino ekan lapsen imetyksessä aivan liikaa, mutta toisen kohdalla paino laski maltillisemmin, eli en tullut taas luurangoksi, vaikka mikään ruokavalio tms ei muuttunut. Mistä sitten johtuukaan, en tiedä.

Yhteistyössä