Imetys raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lily

Vieras
Tuosta aiemmasta ketjusta ymmärsin että jotkut ovat imettäneet esikoistaan samalla kun ovat olleet uudellen raskaana, ja jatkaneet molempien lasten imetystä toisen synnyttyä. haluaisin kysyä, että onko tämä "sallittua"?

nimittäin kaverini joka on pitkän imetyksen kannalla harmitteli sitä että joutui lopettamaan eikoisen imetyksen kun alkoi odottaa toista, koska kuulemma raskauden aikana maitoon tulee niin paljon hormoneja että se ei ole lapselle hyväksi.

Kyllä voi imettää. Imetys pitää oikeastaan lopettaa vain sellaisessa raskaudessa missä ei lääkäri anna lupaa harrastaa seksiäkään. Syynä siis juurikin se, että voi aiheuttaa supistelua. Normaalissa raskaudessa imetykselle ei ole estettä.

Itse imetin keskimmäistä kolmannessa raskaudessani rv17 asti. Lopetin koska tyttö oli jo 2v4kk ja oli tarkoitus lopettaa ennen raskauden puoliväliä. Ei supistellut mulla imetyksen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä voi imettää. Imetys pitää oikeastaan lopettaa vain sellaisessa raskaudessa missä ei lääkäri anna lupaa harrastaa seksiäkään. Syynä siis juurikin se, että voi aiheuttaa supistelua. Normaalissa raskaudessa imetykselle ei ole estettä.

Itse imetin keskimmäistä kolmannessa raskaudessani rv17 asti. Lopetin koska tyttö oli jo 2v4kk ja oli tarkoitus lopettaa ennen raskauden puoliväliä. Ei supistellut mulla imetyksen takia.

Näin juuri! ja omia aivojakin saa käyttää, lääkäri ei ole jumala...Ja häneltä voi kysyä MIKSI jotain asiaa ei saa/saa tehdä.

eikö siis kukaan muu ole kuullut tuosta että niistä hormoneista voisi olla jotain haittaa? ihmettelen vaan kun tämä kyseinen kaverini on aika hyvin perillä imetysasioista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikö siis kukaan muu ole kuullut tuosta että niistä hormoneista voisi olla jotain haittaa? ihmettelen vaan kun tämä kyseinen kaverini on aika hyvin perillä imetysasioista.

No ei kovin hyvin ole perillä. :D

Yhteistyössä