IMETYS+UUSI RASKAUS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
toisilla alkaa menkat tai alkavat ovuloimaan pian jälkivuodon jälkeen. itselläni menkat alko esikoisen jälkeen vasta ku lopetin imetyksen kokonaan. nyt toiselta jätin yötissin pois (1v1kk) ja sen jälkeen alko menkat. eli nyt voi alkaa miettimään seuraavaa :)

No joo en mä mitään kahta viivaa siihen testiin saanu...
Kuvotusta kuitenki on tänäänki vähän ollu...Ja mahaa vähän jomottanu

Jos tekis toisen testin viikon parin päästä jos nää oireet jatkuu

Kun tytär syntyi 2002.ja meille sanottiin ettei tule raskaaksi,kun imettää.Vaimoni tuli raskaaksi, kun vauvamme oli 3kk.Et tosi hyvin neuvolatäti tiesi.Neuvola täti oli ollut virassa n,30v. vaan kivikovaan väitti et ei hätää,et imetys aikana ei ole mahdollista tulla raskaaksi,vaan toisin kävi.

Kuulin että imetyksen aikana ei välttämättä erity sitä hormoonia joka edesauttaa raskaaks tulemista, siks ennen on ajateltu imetyksen olevan 'ehkäisykeino'. Meillä nuorimies nyt 7kk, imetän n.7krt päivässä soseruokien lisäksi ja olen raskaana rv5+5. Menkat alkoi kuukaus synnytyksestä, ja uus tulokas toivotettiin heti tervetulleeks joten ehkäisyä ei ole ollut, koska mulla ikää jo 39v. Mitähän kävi ketjun aloittajalle, tarina ei kerro..?

Tiedättekö ketään sellaista, joka olisi tullut raskaaksi hyvin pian edellisen synnytyksen jälkeen, jälkivuodon aikaan? Siis niin, ettei olisi ensimmäisiäkään menkkoja ehtinyt tulla?

Täällä meinaan yks 2-kuisen äiti ihmettelee pyöristynyttä mahaansa, iltapäiväkuvotuksia, sekä menkattomuuttaan... :P

Tuo raskaaksi tulemisen mahdollisuus vaihtelee varmasti tosi paljon yksilökohtaisesti. Esikoiseni oli lähes täysimetetty 6 kk ajan (soseita joskus vähän maisteltiin, mutta kyllä se maito vielä oli pääasiallinen ravinto) ja kuukautiseni alkoivat 8 kk synnytyksen jälkeen. Itse olen ainakin vakuuttunut, että raskaaksi tuleminen olisi ollut vaikeaa tai lähes mahdotonta tuon ekan 8 kk:den aikana.
Kuukautisten alettua ja imetyskertojen vähentyessä kehoni alkoi jotenkin "normalisoitua" ja tuolloin käytimmekin miehen kanssa ehkäisyä. Lopetettuamme ehkäisyn käytön, kun esikoinen oli vuoden vanha, tulin kyllä välittömästi raskaaksi. Tuolloin imetin esikoista vielä aamuisin ja iltaisin.

Pakko vastata vaikka vanha ketju.. Mun yks kaveri sai jälkitarkastuksessa (vauva 1kk 1vko) tietää että on raskaana. Siis menkat ei todellakaan ollu alkanut. Ja monta perhettä tiedän jossa sisaruksilla ikäero 11-12 kk :)

Yhteistyössä