imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
meillä on 4,5kk ikäinen vauva, joka on ollut täysimetyksellä tähän asti. eilen kävimme neuvolassa ja painoa oli tullut alle 100g kolmessa viikossa.
terveydenhoitaja oli sitä mieltä että kannattaa hiljalleen alkaa antamaan kiinteitä ja tarvittaessa lisämaitoa. mutta ei terkka silti kovin huolestuneelta vaikuttanut.
nyt mietin, että alanko antamaan kiinteitä ja ehkä myös lisämaitoa. vauva on kyllä melko tyytyväinen ja imetyksen jälkeenkin suht tyytyväisen oloinen. imetys kyllä saattaa päättyä siihen, että vauva raivostuu ja on sitten tyytyväinen kun lopetan tissin tarjoamisen.
lapsi on jo kolmas mutta olen silti nyt ihmeissäni miten teen tämän kanssa.

Jatka imetystä, kai pissavaippoja tulee tarpeeksi vaikkei painoa ollutkaan tullu? Onko vauva alkanut liikkua nyt jotenkin enemmän? Mä jatkaisin tehostetusti imetystä (juothan hyvin?) ja aloittaisin kiinteät. Tai sitten olisin vaatinut ensin neuvolakäyntiä puntarilla viikon parin päähän että oliko tämä vain joku hetkellinen notkahdus vai jatkuvaa ja tehnyt päätöksen sitten.

Onko vauva lähtenyt liikkeelle? Silloinhan monilla tapahtuu pikku notkahdus painossa.
Mun vauvalla (5,5kk) oli paino laskenut 200g kahdessa viikossa. Aloiteltiin kyllä aika nopsaan soseet, siihen asti oli ihan rintamaidolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Jatka imetystä, kai pissavaippoja tulee tarpeeksi vaikkei painoa ollutkaan tullu? Onko vauva alkanut liikkua nyt jotenkin enemmän? Mä jatkaisin tehostetusti imetystä (juothan hyvin?) ja aloittaisin kiinteät. Tai sitten olisin vaatinut ensin neuvolakäyntiä puntarilla viikon parin päähän että oliko tämä vain joku hetkellinen notkahdus vai jatkuvaa ja tehnyt päätöksen sitten.

sovittiinkin seuraava neuvola 3 viikon päähän.
vauva on alkanut nyt kovasti kääntyilemään, ehkä se kuluttaa energiaa nyt kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

vauva on alkanut nyt kovasti kääntyilemään, ehkä se kuluttaa energiaa nyt kovasti.

Miksi noin kauas? Viikko parikin olisi riittänyt näyttämään, alkaako paino nousta paremmin. Helpottaisi päätöksen tekoa kiinteiden suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi noin kauas? Viikko parikin olisi riittänyt näyttämään, alkaako paino nousta paremmin. Helpottaisi päätöksen tekoa kiinteiden suhteen.

terkka ehdotti että kolmen viikon päähän, enkä siinä sitten hoksannut pyytää lähemmäs aikaa. voisin tietysti soittaa ja pyytää ajan vaikka viikon päähän.

Yhteistyössä