Imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miksi ihmeessä lasta pitäisi imettää?
Kaikki, aivan jokainen lähipiirissä on kertonut että ei heidän imetetyt lapset ole olleet yhtään sen terveempiä kuin korvikkeella kasvaneetkaan...
Äidin terveyshyödyt? Meikäläisellä ainakin vain menee mielenterveys, vauva olisi 24/7 rinnalla, kirjainmellisesti, vessaan ei pääse, ei omaa aikaa tai rauhaa sekuntiakaan.
Synnärillä pakotettiin imettämään vaikka sattui niin, että miehen piti pitää vauvaa rinnalla ja minä itkin, mutta kun oli ”pakko”, lypsin käsin ja maito oli verestä punaista, ja mulle hoetaan että on ihan normaalia.
Oli normaalia tai ei, niin ei ainakaan tervettä, hullujen hommaa, eikö tärkeintä olisi että lapset kasvaa ja on tyytyväisiä? Synnärillä ei ainakaan sitä ajateltu, väkisin käsketään imettää, lapsi huutaa nälkäänsä toista päivää putkeen, mun maito ei oo noussut ja nänneistä juoksee veri, koko jesuksen laitoksella ei mitään voiteita vaan jotaki perk*leen rahkaa, ja lisämaitoa ei suostuta antamaan, naurettavaa ja joku vielä tukee tätä touhua.
Meni tunteisiin, ja pahoin kävi mielenterveyden päälle, muistakaa, pakko ei ole, ei todellakaan.

oli aivan pakko avautua, imetys on aivan kamalaa ja se miten äitejä ahdistellaan sillä asialla, se on aivan ok antaa korviketta pullosta, etkä oo silloin yhtään huonompi kuin he jotka imettää melkein ekaluokalle asti.

En tiedä olisinko voinut saada erilaisen kokemuksen, jos tämä imetys hulluus tuotaisiin tälle vuosituhannelle, ja oltaisiin annettu mun parantua ennen kuin pakotetaan jatkamaan, mutta ei.

Nämä imetykseen liittyvät ongelmat ovat niin yksilökohtaisia. Yhdelle ei nouse maito, yhden nännit eivät kestä, lapsi ei suostu imemään, imettämisen kipu....... Pahin tuntuu kuitenkin olevan stressi koko imetyksestä.
Itselle oli helppo homma ja imetin jo synnytyssalissa. Maitoa tuli niin, että tyttö meinasi alkuun aina vetää henkeänsä. Imetin 2 v koska se oli itselle niin helppoa.
Poika söi rintaa vain 2 vk jonka jälkeen siirryttiin pulloruokinnalle. Tuntui, että yli 4kg lapselle pelkkä tissuttelu ei alkuunkaan riittänyt enkä sitten ottanut asiasta stressiä vaan siirryin pulloruokintaa. Summa summarum vastuu vauvan ruokinnasta on pääsääntöisesti äidin ja mitenkä hän imettämisen kokee ja parhaaksi näkee ja jos asia ei ota onnistuakseen niin ei väkisin käärmettä pyssyyn.

Yhteistyössä