Imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhmä

Vieras
Tää on tosi tyhmä kysymys, mutta kun mulla meni esikon imetys alusta asti pipariksi ja imetys loppui jo alta 2kk ja nyt kuopuksen kanssa ollaan 5,5kk oltu täysimetyksellä ja nyt ollaan aloitettu soseita, niin en tiedä asiasta...

Eli siis jotenkin vain olen koko ajan ajatellut, että imetys loppuu pikkuhiljaa kun aloitetaan soseet, mutta nyt sit olen lukenut, että jotkut imettänyt ihan täysin soseiden lisäksi ja sit siirrytty suoraan tavalliseen maitoon... Tajusin vasta jotenkin nyt, että niinhän mäkin voin tehdä, jos vaan onnistuu.

Mutta onko siis jotain 'kikkaa' millä saa maidon riittämään? Vauva syö öisin vielä 1-3kerran ja päivisin n. 5 kertaa, oikeastaan aika samalla lailla kun aiemmin, tosiaan ihan vasta maisteluvaiheessa.

Vai riittääkö se, että vaan imettää ihan normaalisti niinkuin tähänkin mennessä?

Mä tiedän, että tosi tyhmä kysymys, mutta... *ashamed*

ihan vaan imetät niinku tähänki asti. sit ku on kunnon sose annokset ni meillä nuo ei ainakaa syöny heti ruuan päälle vaan n.puolentunnin-tunnin päästä sen maidon, ja toki nukkumaan mennessä..

Imettelet vaan niinkuin tähänkin asti, ei se mölkkis mihinkään lopu normaalissa tilanteessa. Sitä erittyy sen verran kuin sitä rinnoista imetään pois :) Meillä tehtiin tytön kanssa just noin, että tissimaidolla oli 1-vuotiaaksi ja sit aloitettiin lehmänmaidon maistelu. Ei vaan lehmis tytölle maistunut, eikä maistu vieläkään :| (ikää 1v9kk) Imetystä jatkoin 1v7kk ikään asti.

mä annoin sen mukaan mitä tyttö halus. annoin ensin tissiä ja sitte soseen. joskus toisin pöin. ja lisäksi vesihuikkia nokkamukista. lopetin imetyksen ku tyttö oli 11kk ja puri toistuvasti tahallaan uusilla hampaillaan.

Kiitos asiallisista vastauksista!

En tiedä mistä tuo ajatus, että maito alkaa vähenemään on edes tullut... tyty on kyllä ollut aikamoinen tissitakiainen, joten toivotaan, että saan imettää vielä mahdollisimman pitkään! Niistä yösyötöistä voisin kyllä luopua ;)

nii se vaan että yösyötöt on hyviä heruttamaan maitoa. että jos maidon riittävyys huolestuttaa ni ensiksi en lopettaisi yösyöttöjä. ku sit on niin pitkä väli yöllä ettei maitoa tarvi erittyä ja tissi luulee että voi vähentää maidontuloa

Oikeestaan ku sä oot noin pitkälle pärjänny, niin hyvin pitäs pärjätä jatkossakin. Ei se maito vaan yhtäkkiä lopu. Imetät vaan niin kauan ku haluat. Mä oon imettäny molemmat niin, että suoraan annoin sit lehmänmaitoa, moni sitä ihmetteli ja kyseli, mitä vauva juo syönnin aikana. Tarviiko juoda? Meillä imetettiin heti syönnin jälkeen joten se riitti. Ja voihan sitä antaa vähän vettä suun kostukkeeksi. Ei noi meillä ainakaan osannu siihen tutteli-tuttipulloa haluta, ku eivät siitä mitään tienneet. Tai no esikoinen tiesi sen, mitä mä satuin joskus olemaan iltakoulussa. Eli vähän.

yösyötöistä... meillä ei esikoinen syöny yöllä ku kerran 2kk iästä lähtien ja joskus olisko ollu 4-5kk söi enää 6-7 aikaan ja jatkettiin vielä unia... hyvin riitti maitoa, päivällä vaan söi useammin. Ainoa huono homma oli mun täpötäydet rinnat aamulla, kun päivällä syönnin väli oli pieni ja yöllä pitkä niin tahto aamulla olla aika painava olo välillä

Yhteistyössä