imetysfanaatikot leikkivät vauvojen hengellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entinen osittainimettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja taaperoimettäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Juu samaa mieltä täällä! Imetysfanaatikkoja en oo tavannu mutta korvikefanaatikoilla on tiivit rivit...myös täällä palstalla. ja sitäkin mää ihmettelen että jos mun 1v2kk lohduttautuisi tutilla ja käyttäisi vielä tutipulloo niin ei se olis mitenkään outoo "kun on vielä niin pieni". Sitten kun hää käypi rinnalla tarhapäivän jälkeen ikävissään niin se on ihan kamalan hirveetä touhua noin "isolta lapselta". Eikös se tuti ja tuttelit oo rinnan korvikkeitä eikä päinvastoin????

Ihan vaan tohon tuttiin ja tuttipulloon. Vuoden ikäinen ei niitä enää tarvitse. Ja imemistarvekin alkaa vähentyä puolen vuoden jälkeen.

No ei tarvviikkaan...mutta ei tutivierotus vielä hirveen ajankohtanen on 1v:llä.

Niin, kuten jo sanoin, ei 1-vuotias tarvitse enää tuttia ja olisin sen jo siitä vieroittanut. Mitä pidempään menee, sen vaikeampaa vieroitus tulee olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Unforgiven:
Ex-kaverini täysimetti sitkeesti 5kk.Jo 3kk iässä huomasin pojan tarvitsevan lisäruokaa,kun päikkärit oli 15 min ja kokoajan tissllä roikku.Sanoin tästä äidille,mutta kuuroille korville meni nekin puheet.Vielä 10 kk iässä oli eväänä kasvissose ja hedelmäsose ja vähän tissiä päälle.Olimme samalla matkalla ja tiesn tilanteen,kun jouduin hoitamaan poikaa,joten olin varustautunut lihasoseella ja puurolla kyllä poika söikin kuin hevonen ja nukkui 2 tuntia putkeen.Äiti ihmetteli ettei koskaan ole niin pitkä unia nukkunut.Ei kai kun masu on tyhjä.JA TÄMÄ LAPSI OLI ÄIDIN KOLMAS!! :headwall: :headwall:

Ööö, no, mä en edes halua kuulla, mitä mieltä oot sitten kasvissyöjistä. Ilmeisesti heidän lapsensa on aina nälässä... juu juu.

Vaikket halua kuulla,kerron kuitenkin.Kasvissyönti on ok, jos on terpeeksi perehtynyt asiaan ja lapsi saa monipuolista ravintoa. =)

Juu samaa mieltä täällä! Imetysfanaatikkoja en oo tavannu mutta korvikefanaatikoilla on tiivit rivit...myös täällä palstalla. ja sitäkin mää ihmettelen että jos mun 1v2kk lohduttautuisi tutilla ja käyttäisi vielä tutipulloo niin ei se olis mitenkään outoo "kun on vielä niin pieni". Sitten kun hää käypi rinnalla tarhapäivän jälkeen ikävissään niin se on ihan kamalan hirveetä touhua noin "isolta lapselta". Eikös se tuti ja tuttelit oo rinnan korvikkeitä eikä päinvastoin????

Ihan vaan tohon tuttiin ja tuttipulloon. Vuoden ikäinen ei niitä enää tarvitse. Ja imemistarvekin alkaa vähentyä puolen vuoden jälkeen.

No ei tarvviikkaan...mutta ei tutivierotus vielä hirveen ajankohtanen on 1v:llä.

Niin, kuten jo sanoin, ei 1-vuotias tarvitse enää tuttia ja olisin sen jo siitä vieroittanut. Mitä pidempään menee, sen vaikeampaa vieroitus tulee olemaan.

Niin n kuten jo sanoin niin tarkoitin yleensä...siis tarkoitin mitä yleensä suositellaan. niin tutista vieroitus n 2v

Niin n kuten jo sanoin niin tarkoitin yleensä...siis tarkoitin mitä yleensä suositellaan. niin tutista vieroitus n 2v

Niin, no viimeistään ainakin silloin, mutta ei tosiaan sitä enää 1 vuotta täyttänytkään tarvitse ja siitä voi myös silloinkin jo vierottaa ja parempikin niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta kun niitäkin imetysfanaatikkoja on, että maitoa ei tule tarpeeksi, mutta silti ei lisämaitoa suostuta antamaan ja kuka muu kuin vauva siitä kärsii. Todella hienoa on, jos pystyy täysimettämään, niin että sitä maitoa todellakin tulee tarpeeksi.

tätä mä just tarkoitin. tottakai imetys on loistava asia.. niin paljon helpompaakin kuin pulloruokinta. mut et mikään muu ei kelpaa kuin se täysimetys..

Ja usein se maidon riittämättömyys johtuu ihan vaan omasta väärästä asenteesta tai tiedoista. Näitä on nähty monesti ja neuvolassa itsellenikin tuputettiin lisämaidon antamista - vaikka sitä tuli rinnoista vaikka kuinka. En yhtään siis ihmettele, että äidit luulevat ettei maito riitä, vaikka totuus olisi toisenlainen.

Ja koitahan myös sä ymmärtää se, että kaikilta sitä maitoa ei vaan tarpeeksi tulee, vaikka mitä tekisi ja päällään seisoisi!

Ja ymmärrä itse, että se on erittäin, erittäin harvinaista.

Hmm liekkö niin kovin harvinaista. esim. meidän kolmas lapsi oli 3kk ikäisenä neuvolassa kasvanut ihan ok täysimetyksellä, kun seuraavan kerran oli neuvola 4,5kk iässä(lääkärineuvola vielä oli jota oli jouduttu siirtämään 2viikkoa, kun neuvolalääkärillä joku muu meno)No lapsi oli siis kasvanut täysimetyksellä 1,5kk aikana 85g. Saat uskoa että neuvola passitti HETI antamaan kiinteää rintamaidon ohella.

Niin, no viimeistään ainakin silloin, mutta ei tosiaan sitä enää 1 vuotta täyttänytkään tarvitse ja siitä voi myös silloinkin jo vierottaa ja parempikin niin.

Miten tämän sinulle nyt rautalangasta vääntäisin...siis tarkoitan että jos 1v syö tutia sitä ei YLEENSÄ yhtään ihmetellä mutta jos 1v käy vielä rinnalla sitä ihmetellään... ymmärsitkö nyt pointin???

Mä edelleen penään sitä tutkimusta, johon niin kovasti vedotaan :) :saint: . Oon koittanut googlettaa ja etsiä sieltä imetyssivustoilta, mutta ei.. Olis hauska lukea se, ihan mielenkiinnosta.

Miten tämän sinulle nyt rautalangasta vääntäisin...siis tarkoitan että jos 1v syö tutia sitä ei YLEENSÄ yhtään ihmetellä mutta jos 1v käy vielä rinnalla sitä ihmetellään... ymmärsitkö nyt pointin???

Ai tuota tarkoitit. No olisit sitten heti niin sanonutkin :whistle:

Imetysfanatismi on ikävää ja aiheuttaa pahaa mieltä. Minulla on äärettömän huono omatunto ja paha mieli siitä, että lapsi on saanut rinnan lisäksi korviketta kuusi ensimmäistä elinviikkoaan, kun imetys ei meinannut millään onnistua. Sitten kun se alkoi onnistua, olin toki iloinen, mutta ahdistunut, koska minusta tuntui, että jollakin tasolla olen epäonnistunut, kun en ole täysimettänyt :/ Sinällään ihan irrationaalista, kun muuten vastustan äitikulttia B)

Kuumimmat

Yhteistyössä