[QUOTE="vieras";26950340]
Tämä tosiasia on, että korvike on erinomainen ratkaisu vauvan ruokkimiseen silloin, kun imetys ei ole mahdollista.[/QUOTE]
Näinhän se on. Itse kuitenkin edelleen miettisin niitä äidin tekemiä valintoja. Ehkä olisi paikallaan kuitenkin korostaa rintaruokinnan etuja jo raskausaikana, jotta äidit panostaisivat siihen enemmän, eivätkö pitäisi korviketta ratkaisuna muulloin kuin silloin, kuin se on on ehdottoman välttämätöntä. Mutta en kiistä sitä, etteikö korvikkeelle olisi tilausta, sehän nyt on selvä. Rintamaidon veroista se ei kuitenkaan koskaan ole. Mutta olen iloinen siitä, että Suomessa on saatavilla laadukkaita korvikkeita, joista hyötyy moni esimerkiksi silloin, jos äiti sairastuu synnytyksenjälkeiseen masennukseen ja tarvitsee lääkitystä, joka estää rintaruokinnan. Suomessa korvikkeenkäyttö olisi kiellettyä, jos se olisi terveydelle haitallista. Kuitenkin se on rintamaidon korvike, eikä siis tarjoa samoja terveyshyötyjä kuin rintamaito. Tuskin tästä nyt kenelläkään on epäselvyyttä? jos joku provosoi, että korvike on ihmisravinnoksi kelpaamatonta, niin... no, itse en jaksaisi kommentoida kyllä mitenkään tuollaisia väitteitä.