imetyskö luotettavampi ehkäisy kuin kortsu?

04.01.2009
98
0
6
muita jotka ovat tätä mieltä? ite en tosiaankaan ole tätä mieltä mutta lääkäri näin mulle pokalta naamalta väitti. en saa ehkäsyä vielä kun en enää imetä. kortsuehkäsy ei riitä. ehkäsy olis jo laitettu jos imettäisin enkä näin ollen VOI olla raskaana :o

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Heh, kerro tuo kaikille niille, joiden lapsilla on tosi pieni ikäero siksi, että imetyksen ehkäisytehoon luotettiin...

Kuten meillä, ikäeroa vuosi, ja jotenkin ihan vähän luotin siihen, et koska täysimetin (useamman kerran myös yöllä ja muutenkin 3 tunnin välein), eikä menkat olleet alkaneet, olis ollu aika pieni mahdollisuus tulla raskaaksi. Niinpä vain tulin, vaikka ei se meille mikään katastrofi ollutkaan.... Ja tiesin kyllä että imetys ei ole ehkäisykeino.

Mulle ainakin lääkäri juuri sanoi, että hormoonikierukan voi laittaa imetyksen aikan jo ennenkuin menkat alkavat kunhan ensin on saatu nega raskaustestissä ja kait sama homma olisi jos olisi kortsua käytetty tai sekä imetetty ja käytetty kortsua.

Minullekin lääkäri väitti vakavalla naamalla että puoli vuotta jos täysimetät, niin et tarvitse ehkäisyä ollenkaan. Sitten kun ikäeroa tuli 1v1kk, niin sanoi että "Niin, se pitääkin paikkansa vain siinä tapauksessa että kuukautiset eivät ole alkaneet." Kun kysyin että eikös ovulaatio tule aina ennen niitä kuukautisia ja ovulaatio kai siihen raskautumiseen tarvitaan, niin toivotti hyvää päivänjatkoa.

Imetys toimii kortsun veroisena ehkäisynä silloin, kun imetys on järjestetty oikein! Yksikin lisämaitoannos tai yli 4 h imetysväli, eli hyvin nukuttu yö tai äiti kaupungilla humputtelemassa, heikentää jo tehoa. Myöskään kuukautiset eivät saa missään tapauksessa olla alkaneet.

Koska suurin osa ei täytä noita ehtoja, imetys ei toimi ehkäisynä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Heh, kerro tuo kaikille niille, joiden lapsilla on tosi pieni ikäero siksi, että imetyksen ehkäisytehoon luotettiin...

Kuten meillä, ikäeroa vuosi, ja jotenkin ihan vähän luotin siihen, et koska täysimetin (useamman kerran myös yöllä ja muutenkin 3 tunnin välein), eikä menkat olleet alkaneet, olis ollu aika pieni mahdollisuus tulla raskaaksi. Niinpä vain tulin, vaikka ei se meille mikään katastrofi ollutkaan.... Ja tiesin kyllä että imetys ei ole ehkäisykeino.

Aivan uskomatonta että minä en sen takia saa ehkäsyä vielä, ennen ku kahen viikon päästä jos testi nega, kun en enää imetä! :headwall: ottaa tosissaan päähän..haluaa vissiin että tulee vahinkoraskauksia..näin lääkäri väitti kun kysyin että mitä sillä imettämisellä on merkitystä ehkäisyn kannalta. Se on kuulemma luotettava ehkäsy..että silleen. kaks viikkoa pakkoselibaattia piti luvata sille. :headwall:

Aivan uskomatonta että minä en sen takia saa ehkäsyä vielä, ennen ku kahen viikon päästä jos testi nega, kun en enää imetä! :headwall: ottaa tosissaan päähän..haluaa vissiin että tulee vahinkoraskauksia..näin lääkäri väitti kun kysyin että mitä sillä imettämisellä on merkitystä ehkäisyn kannalta. Se on kuulemma luotettava ehkäsy..että silleen. kaks viikkoa pakkoselibaattia piti luvata sille. :headwall:

No tässähän se syy tulikin. Otsikkosi oli aivan perseestä.

no miten se perseestä oli..kerroin vaan taustoja :( halusin asiasta keskustelua. lääkäri oli mun mielestä täysin väärässä ja kohteli minua huonosti kun väittää tuommosia perättömiä. kaks viikkoa olen ollu imettämättä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No tässähän se syy tulikin. Otsikkosi oli aivan perseestä.

Kyllä siihen testiin tarvittaisiin se nega, vaikka imettäisikin ja vielä suuremmalla syyllä, jo ei lisäksi ole käytetty sitä kortsua.

nii siis kortsu ollu tähän asti. ei ole maata mullistavaa mutta pistää vihaksi. ootin että saisin heti ehkäsyn käyttöön kun olen oottanu sitä niiin kovasti. :ashamed: menkkoja ei varmaan näy muutenkaan kun ennen raskautta meinattiin alottaa lääkitys sen takia että normalisoituis. ensin tämä lääkäri oli sitä mieltä että ne menkat pitää oottaa ennen ku saa mitään vaikka menis monia kuukausia johon selostin vähän tilannetta..mutta kaiken huippu oli se imetys-asia :|

Yhteistyössä