imetysliivit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isorintaiselle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isorintaiselle

Vieras
Mistä pääkaupunkiseudulta löydän ison kuppikoon imetysliivejä? Mulla oli ennen raskautta kuppikoko D, nyt (rv 37) E ja kuulemma pitäis varautua että vielä kasvaa. Monessa kaupassa olen kattonut että koot loppuu D/E:hen. Stockalla oli jotain mallia isompia, mutta ne maksoi yli 50e, enkä pysty niin paljoa pulittamaan yksistä liiveistä...
Voiko imetysaikana pärjätä 'tavallisislla' liiveillä, siis oikeaa kokoa mutta ei imetysmallisilla?

Minulla on myös isot rinnat ja nyt (rv 38+2) ne ovat kokoa DD-E. Pohdin pitkään tuota liiviasiaa, kun ajattelin että en millään viitsisi ainakaan valmiiksi ostaa kalliita limetysiivejä kun rinnat vielä mahdollisesti kasvavat kun maito nousee. Monet kuitenkijn sanoivat minulle, että ilman imetysliivejä imettäminen on aika hankalaa (miten esim julkisella paikalla pujottelet tavallisten liivien olkaimen pois kun on paitakin päällä, jotta voisi imettää?) ja muutenkin rinta on oikeassa asennossa imetysliiveillä imettäessä kun siitähän saa sen 'luukun' vaan auki. Ovat kuulemma tarpeelliset jo sairaalassa.

Ostin pari viikkoa sitten Lindexiltä Triumphin imtysliivit kokoa 90E, tavallisesti ympärysmittanikin on joko 80 tai 85 eli siihen tuli vähän lisäystä kanssa. Liivit kuitenkin istuivat ihan hyvin, joten kannattaa kokeilla jos vaikka D- tai E-kuppiset mutta isommalla ympärysmitalla menisivät sinulle? Nämä Triumphin liivit ovat kaarituettomat, joustavaa kangasta ja kasvunvaraa on jonkin verran. Masoivat 38 euroa mutta olivat 25 prosentin alennuksessa joten kolmellakympillä ne sain.

Sääntönähän on että kämmenen pitäisi mennä liiviin sisälle kun ne ostaa ennen synnytystä. Kaarituellisia liivejähän ei suositella imetysaikana kun se ilmeisesti lisää rintatulehduksen riskiä.

Heippa
Mulla oli sama ongelma, ja odotusaikana pähkäilin liivien hankintaa. (poika nyt siis jo vuoden, ja lopetin imetyksen vasta muutama viikko sitten). Isot rinnat oli jo ennen raskautta ja elättelin toiveita, että eivät olisi siitä kasvaneet. Kasvoivat kuitenkin ;)
Netistä löysin liikkeen (Tampereella) olisiko nimi ollut onneliike pienokainen, mistä itse tilasin liivejä. Sain tilattua kook 70H, (enkä ainakaan muualla ole löytänyt pienellä ympäryksellä suuria kuppeja.) Toinen hyvä merkki on carriwell drop cup. Googlaa hakusanalla imetysliivit niin löydät. Tosi laadukas ja niissä liiveissä se etu, että ""kasvaa"" rinnan mukana. Niitä suosittelen vaikka ostamaan etukäteen (noita muita on tosi vaikea hankkia, ennen kuin tietää lopullisen koon, eli silloin kun maito on jo noussut rintoihin). Kannattaa satsata ainakin kaksiin liiveihin, ettei tule selkäkipuja, koska maitoiset rinnat painaa kovasti. Toivottavasti löydät sopivat!