Imetyspaitakokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kardis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kardis

Uusi jäsen
04.07.2007
2
0
1
Onkos kellään kokemuksia Amelie-nimisestä imetyspaidasta? Valmistaja näyttää olevan CaroProduct ja noita myy ainakin UmmaLulla ja Beboliina. Mietityttää vaan, kun olen yhden valmistajan paidoista ja palvelusta kuullut sen verran huonoa :( etten niitä uskalla tilata ja nyt mietin, onko tuo yhtään parempi. Sinänsä tahtoisi suosia kotimaista, mutta vain jos se on laadultaan ok. Tietääkö kukaan siis tuosta Ameliesta?

Vastaan hieman aiheen ohi, mutta käytän itse tavallisten paitojen alla masutuubia (sopivia saa mm. normaaleista tuubitopeista tai ompelemalla). Näin masu pysyy piilossa ja paitaa tarvitsee nostaa vain sen verran, että saa tissin vauvalle suuhun. Mulla on pari tuubia (musta ja valkoinen) ja niillä pärjään tosi mainiosti. Tämä ihan vain vinkkinä, jos haluaa säästää, kun imetyspaidat on niin samperin kalliita, eikä niillä tee enää myöhemmin mitään...

H&M:llä on edullisia hyvän näköisiä imetys paitoja ja hintaa oli muistaakseni n. 15 ? eli eivät ainakaan mun mielestä kalliita. Siellä on ollu ainakin sellasia raidallisia paitoja joissa on v- kaula-aukko ja rintojen väliin tulee kangasta joka peittää rinnan pääliosan kun imetät sieltä reunasta olevasta reijästä. Ihan hyvin ainakin niitä paitoja kehtaa piettää myös myöhemmin.

Mulla on H&M:n paitoja joka väriä ja kuosia, olen siis tosi tyytyväinen niihin. Joudun paljon imettämään esim. junamatkalla, joten en viitso siellä repiä kaikkea esille...

Minäkin hyppään hieman aiheesta, mutta pakko mainita, että hupparit on myös tosi käteviä (tai kaikki vetoketjulliset edestä aukeavat...), vetää vaan vetskaria vähän alaspäin. =) Muutenkin ne ovat heti raskauden jälkeen mukavia ja piilottavat sopivasti pömppömahan. Imetyspaidat ovat usein niin pintaa myöden kulkevia, että itse tunsin niissä oloni epämukavaksi...

Kiitos kaikille vastauksista! Ei taida kukaan tuntea juuri tuota merkkiä? H&M:n paidat tosiaan ovat aika edukkaita, mieluiten vain ostaisi kuitenkin kotimaista... Mutta ei kuitenkaan ihan sikaa säkissä ;-).

Mä inhoan niitä h&m:n imetyspaitoja...eivät käytännössä toimi yhtään, ainakaan mulla. Olisivatkohan parempia isorintaisemmille? Minä en sieltä aukosta saa tissiä kunnolla esille ja sit se maito sotkee koko paidan..tai sitten se on harjoituksen puutetta.

Yhdyn edelliseen eli h&m:n paidat ei oo parhaita jos ei toi maodontuotanto-yksikkö ei oo koolla pilattu... Oon ite tykännyt eniten vaaka-mallisesta luukusta, siis sellaisesta, jossa myös alempi kangas on auki koko matkalta. (esim. boob) Ne sellaiset, joissa alemmassa kankaassa on pysty'viillot' ei nekään toimineet kunnolla mulla, liian hankalaa kun joutuu kokoajan pitämään kangasta sivussa. Boobit on kalliita joo, mutta ompelutaitoinen tekee vastaavan ite tai pyytää äitiä/kaveria/siskoa tekemään...

Joo, mulla kanssa pienet rinnat, ja h&m:n paidat on aika vaikeita, menee ihan maitoon yleensä, ja paidan reuna on vauvan suussa tms. Niitä kuitenkin hintansa vuoksi muutama löytyy. Pari Boobia on lainassa kaverilta, niitä tulee eniten käytettyä. Nyt rupesin ompelemaan itse imetyspaitaa (suuri käsityö 4/2003 ja 1/2005), teen vanhoista isoista t-paidoista, niin ei tarvitse enää helmoja kääntää, kun sopivasti leikkaa. Eli jos on käsityötaitoinen, niin kannattaa kokeilla itse!

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka83:
Joo, mulla kanssa pienet rinnat, ja h&m:n paidat on aika vaikeita, menee ihan maitoon yleensä, ja paidan reuna on vauvan suussa tms. Niitä kuitenkin hintansa vuoksi muutama löytyy. Pari Boobia on lainassa kaverilta, niitä tulee eniten käytettyä. Nyt rupesin ompelemaan itse imetyspaitaa (suuri käsityö 4/2003 ja 1/2005), teen vanhoista isoista t-paidoista, niin ei tarvitse enää helmoja kääntää, kun sopivasti leikkaa. Eli jos on käsityötaitoinen, niin kannattaa kokeilla itse!

Mulla taas ei mahdu tissi ulos siitä aukosta, ei millää konstilla saa syötettyä tyttöä sen paidan kans. Usein kokeillu, ku olis kiva ettei maha näkys ku jossai kahvilas etc syöttää... Muut mitä kattonu on aikas kalliita...

Mä en suosittele H&M-imetyspaitoja. Koska jos ne ei sovi pienirintaisille ja ne ei todella sovi isorintaisille niin kenellekäs sitte? Mulla D-kuppi ja ei sitä tissiä saa mitenkään kauniisti/huomaamattomasti otettua esille lapselle. Itse olen käyttänyt H&M odotusajan toppeja (jotka tosi joustavia) niin rinta sieltä yläkautta ulos (voi siis vetästä topin alaspäin navan korkuudelle) ja joku toinen paita päällä niin siististi sujuupi.

Yhteistyössä