imetysvaatteet ym.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaaka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaaka

Vieras
Hei!

Teiltä jo lapsen saaneilta ajattelin kysellä vinkkejä mukavista imetysvaatteista ym. Esim. minkä imetyspaidan olet havainnut toimivaksi ja laadukkaaksi? Itse ajattelin tilata pari imetyspaitaa piakkoin netin kautta ja vinkit olis tarpeen. En halua liian tyköistuvaa mallia mutta en sellaista liian pitkää telttamaistakaan.

Entä imetystyynyt? Oletteko kokeneet sellaisen tarpeelliseksi vai pärjääkö ihan yhtä hyvin tavallisilla tyynyillä?

Myös imetysliivi- ja liivinsuojavinkit otan ilolla vastaan, esim. mitkä netin kautta tilattavissa olevat liivit olisi mukavan pehmeät mutta tukevat?

Vastaa jos sinulla on kerrottavaa, uskoisin näiden vinkkien hyödyttävän muitakin!

Ehdottomasti suosittelen Boobin imetyspaitoja. Ovat erittäin laadukkaita ja miellyttäviä päällä. Pesuohjeissa sanotaan että pestävä 40 asteessa, mutta itse olen pessyt 60:ssä ja käyttänyt kuivurissa, eivätkä ole menneet miksikään.

Ostin myös imetystyynyn, mutta se jäi lähes kokonaan käyttämättä. Tavallisilla sohvatyynyillä pärjäsin paljon paremmin.

Parhaat liivinsuojat olivat mielestäni Ainulla. Käytin koko ajan sellaisia, jotka voi pestä koneessa. Eivät näkyneet liivien tai paidan läpi. Triumphin imetysliivit olivat hyviä.

Imetyspaidoista ja imetystyynystä ei ole kokemusta, mutta liivinsuojista on. Aikaisemmin olen käyttänyt Ainun pestäviä liivinsuojia, mutta ne ovat aika pieniä, eivätkä pysy hyvin minun B-C kupeissani paikoillaan. Kertakäyttöisiäkin olen kokeillut, mutta ovat varsin hiostavia. Nyt ostin nettikaupasta jotain (en muista mitä) flanellisia liivinsuojia, joiden halkaisija on muistaakseni 12 cm. Ne tuntuivat pysyvän paikoillaan, kun kerran kokeilin. Niin, ja imetysliiveistä suosikkejani ovat Triumphin kaarituettomat puuvillaliivit (Toivottavasti niitä on edelleen saatavilla, kun vanhat ovat jo aika huonokuntoisia.)

Mäkin suosittelen Boobin imetyspaitoja jos sellaisia haluaa hankkia, ovat hintansa arvoiset. Ovat kyllä aika tyköistuvia, mutta niin pitääkin että eri ""kerrokset"" pysyvät napakasti päällä, pituutta niissä on ihan kivasti. Itsellä kyllä käyttö jäänyt aika vähäiseksi.
Liivinsuojista suosittelen Natusanin suojia, niissä on kätevä teippi jolla pysyvät hyvin paikoillaan.

Imetysrekvisiittaa ei välttämättä kannata tilata/ostaa valmiiksi, vaan sitä puolta ehtii hoidella lapsen synnyttyäkin. Minulle kävi niin, ettei imetys lähtenytkään sujumaan tytön teho-osastojakson jälkeen yrityksistä huolimatta. Kotona vielä yritettiin, mutta luovutettiin lopulta, lypsin äidinmaitoa lopulta kk:n ja meillä on ollut melkein alusta saakka pullovauva. Imetyspaidat olisivat jääneet tosi vähälle käytölle.

Imetystyynyn osti mies sillä aikaa, kun oltiin sairaalassa, pyynnöstäni. Sille on kyllä ollut käyttöä, vaikkei olekaan imetetty. Tyttelimme on aika isokokoinen ja minä huononiskainen, joten on helpottanut pulloruokintaakin ja muutenkin lapsen sylissäpitoa.

Mutta joillekin sekin voi olla aivan turha kapistus.

Mulla on myös käytössä noita Boobin paitoja ja ovat hyviä.
Liiveiksi ostin Carriwellin pehmoimetysliivit yökäyttöön ja luukkuliivit päiväksi. Ovat oikein hyvät molemmat.
Babyidean sivuilta löytyy ainakin nuo liivit ja niitä saa myös ostaa jälleenmyyjiltä, joiden luona voi sit käydä myös kokeilemassa. Mulla on esim. normaaliliiveissä koko 75C-D ja noissa liiveissä ostin koon XL.
liivinsuojina mun mielestä parhaita on ollu Dailyt.

Tein itselleni imetyspaidan Suuri Käsityölehden kaavoilla. Lisäks monet äitiyspaidat ovat hyviä myös imetykseen.
Imetystyynyä en ostanut, enkä ois sitä tarvinnutkaan. Sen vähän ajan, mitä tyynyä tarvisin, pärjäsin sohvatyynyillä. Aika nopeesti sitä oppii imetysasennot, niin pärjää ilman tyynyä. Lisäks alkuun imetin melkein pelkästään makuulta, kun oli alapää niin kipeä ettei istumisesta tullut oikein mitään...

Liivinsuojista mun mielestä parhaat on pestävät. Itse ostin Prismasta pari pakettia (yht. 4 suojat) ja niillä pärjäsin hyvin. Kertakäyttöiset jäi mulla rintoihin kiinni (ja se sattui!) nää pestävät oli miellyttävän pehmeät. Ei kai liivinsuojat tue rintaa, senhän tekee liivit. Lindexiltä löysin itelleni suht edullisesti mukavat ja tukevat imetysliivit. Tosin aika pian rupesin käyttää tavallisia liivejä... niidenkin kanssa imetys onnistuu ihan ok. Kyllästyin just siihen, ettei imetysliivit tue tarpeeksi tai sit ne ainoot hyvät oli pesussa.

Samoilla linjoilla kuin Mam, eli ei kannata ostella ainakaan paljoa imetyskamaa ennen kuin tiedät miten imetys lähtee sujumaan!

Itse ostin pari paitaa (toinen oli äitiyspaita, jota käytin jo raskauden aikana) jossa oli sellainen kietaisujuttu rintojen kohdalla, eli kankaan sai vedettyä sivuun. Pystyy käyttämään myös imetyksen jälkeenkin! Toinen vaihtoehto on napitettava kauluspaita. Kotona olin ihan tavallisessa t-paidassa.

Tietty esim. Boobin paidassa rintavarustus jää paremmin piiloon yleisellä paikalla. Ne saa myös myytyä eteenpäin myöhemmin.

Kalliimpia imetysliivejäkin kannattaa ostaa vasta kun tietää oikean koon. Kannattaa mennä ajan kanssa sovittamaan (=ei kahdestaan vauvan kanssa...) liikkeeseen jos oikean mallin löytäminen on vaikeaa.

Itse selvisin imetysajan ihan tavallisilla neuletakeilla ja puseroilla, jotka olivat edestä avattavia. Imetin sentään vuoden. Tosin loppuajasta pitkään ainoastaan aamuisin ja iltaisin. Yöpaidan ostin yhden, jonka sai myös edestä avattua eli ihan normaalimallistosta. Imetystyynyä en osannut käyttää, oli ihan turha ostos. Mielestäni kans parhaimmat liivinsuojat olivat pestävät, jossa flanelli ihoa vasten. Pestävät maksaa myös itsensä takaisin, vaikka ovatkin kalliita ostaessa. Triuphin imetysliivit olivat tosi hyvä ostos (3kpl). Muistaakseni Mamabel nimiset (en ole ihan varma nimestä). Olivat tukevat ja istuivat hyvin.

mä en kaivannut/tarvinnut ollenkaan imetyspaitoja, kuljen muutenkin mukavissa vaatteissa joten imetys niiden kanssa ei ollut ongelma julkisissakaan tiloissa.

MYöskään imetystyynyä en sitten loppujenlopuksi ostanut, onneksi, koska pärjäsin tavallisella isommalla tyynyllä ihan hyvin. Meillä on sellanen jumbotyyny ja se meni ihan pois tiehensä imetystyynystä, vauva mahtui pikkuisena sen päälle köllöttelemäänkin, ei tosin enää isona. Mutta jonkinlainen reilu tyyny ainakin on hyvä olla olemassa, jos haluaa niin imetystyynyn voi sitten vaikka hommata synnytyksen jälkeen jos imetys onnistuu. Pyydä synnärillä ohjausta imetystyynyn käyttöön.

Minä olen tykännyt imetysaikana sellaisista paidoista, joissa saa helman nostettua helposti kainaloon ja rinnan esille sitä kautta. Jonkin verran olen käyttänyt napitettavia paitoja, mutta niissäkin avaan mieluummin alhaalta pari nappia ja nostan helman ylös.

Yksi imetyspaitakin minulla on, mutta se on sen mallinen, että se istuu parhaiten päällä silloin kun on iso maha, eli loppuraskaudesta. Ja ne rintojen kohdalla olevat aukot ovat turhan suuret ja aukkoja peittävät läpät eivät pysy niiden aukkojen edessä. Eli jos lapsi myllää sylissä, saa vähän väliä huomata, että jahas, taas on rintsikat näkyvissä. (Pitäisi ommella ne läpät kiinni, niin se olisi mitä parhain äitiyspaita.)

Imetystyyny on ehdoton. Olen säästynyt monilta selkäsäryiltä, kun imetysasento on hyvä imetystyynyä käytettäessä. lisäksi voi vaihdella helposti imetysasentoa kääntämäällä lapsen esim. kainalon alle tyynyn kanssa.

Imetyspaitoja olen ostanut H&M:lta ja hyviä ovat olleet. Käytän niitä aina kun liikun julkisilla paikoilla eli on helppo imettää huomaamattomastikin!!

Tilasin boob-paitoja ja ne olivatkin ihan ok kesällä.Samaten oon käyttänyt talvella niitä,aluspaitana.Mulla pääsääntösesti oieestaan kotona verkkarit,alla t-paita tai toppi.On helppo avata vetskaria ja nostaaa toppia/paitaa ja siitä syötellä.ELi ihan ilman varsinaista imetyspaitaa pärjää!!
Ja kiva kun voi käyttää ""omia"" vaatteita!!

Kaveri on kehunut imetystyynyä,mutta mulla sellasta ei ole ollut.Ollaan aika liikkuvasta sorttia ja tyyny ois tietty kotona.Mutta kehuja oon kuullut!!

Mulla ei ole vuotaneet tisut kauheemmin,oon oikeesti vasta 3 pakettia liivinsuojia käyttänyt ja imettänyt oon 7 kk.Nyt kk yritetty kiinteitä,mutta maito pääruokana edelleen.
Ainun suojia oon käyttänyt vaan.

Kolmen lapseni kanssa en ole ollenkaan käyttänyt imetyspaitoja, ihan omia tavallisia vaatteitani vaan. Tosin olen aika ""häpeämätöntä"" sorttia, joten imetyksessä paljastuva pienen pieni osa paljasta ihoa ei minua ole häirinnyt. (Vrt. bikinimainokset... :)))

Yökäyttöön aikoinaan ostin kaksi flanellista pyjamaa, joiden puserossa on edessä napit. Ne ovat olleet ihanat käyttää: lämpimät talvisten yöimetysten aikana.

Imetystyyny minulla on ollut ja varsinkin vauvan ollessa pieni se on mielestäni hyvä.

Imetystyynyistä: Ekaa imetin yli vuoden eikä minulla ollut imetystyynyä, mutta niskat aika jumissa kyllä. Tokan ja kolmannen lapsen imetysaikana oon käyttänyt imetystyynyä, koska se on niin mukava ja kätevä ja tosiaan säästää selkäsäryiltä, vaikka tiedän kyllä kokemuksesta että ilmankin pärjää. Eli se on vähän makukysymys, haluaako sijoittaa rahaa myös omaan mukavuuteensa...

Liivinsuojista: Minusta ne Ainun pestävät on sekunnissa läpimärät, ei sovi ainakaan "suihkutissiselle". Joistakin kestovaippoja myyvistä nettikaupoista olen löytänyt paksumpia bambukankaisia, joissa on päällä kosteussauojakangas ulkopuolella. Ne toimii vähän paremmin. Mutta valitettavasti kertakäyttöiset Natusan-merkkiset ovat ainoat niin imukykyiset, ettei koko ajan tarvitse kulkea märässä puserossa, vaikka mieluummin käyttäisinkin pestäviä.

FancyMom on mielestäni paras imetysvaatteiden nettikauppa. Ovat trendikkäämpiä minusta kuin Boobin ja mikä tärkeintä, edullisempia. Boobin vaatteet ovat toki laadukkaita, mutta FancyMomin ovat myös ihan hyviä, näppäriä ja lisäksi todella muodikkaita! Niitä pitäisin mielelläni sittenkin, kun olen jo lopettanut imetyksen.

Itselläni ei ole ollut tarvetta erillisiin imetyspaitoihin, voisin kuvitella joskus hankkivani muutaman peruspaidan, mutta hyvin on ilmankin pärjännyt. En imetä julkisilla paikoilla joten koti oloissa olen pärjännyt ihan normi paidoilla. Mielestäni kaikki imetyspaidat joissa on "läppä" on ihan karmean näköisiä, eikä niitä todellakaan voi pitää kuin imetysaikana...

Itsellani oli muutama imetyspaita jotka ostin vauvan jo synnyttya. Mutta koska imetys venyi yli vuoden mittaiseksi ja menin suhteellisen varhain takaisin toihin. Aloin kylla varsin pian kayttaa tavallisia paitoja, joista nostin helman tai avarsin kaula-aukkoa sopivasti. Aluksi kaytin ihan harsokankangasta nakosuojana mutta myohemmin opimme sen verran nappariksi, etta kun vain hiukan kaansin selkaa eteen en muuta nakosuojaa tarvinnutkaan. Imetyspaidat ovat kuitenkin omansa nakoisia, joten en jaksanut niissa pitaytya. Imetystyynya en koskaan kayttanyt. Etukaten olin ostanut yhdet imetysliivit loput kapineet hankin tarpeen mukaan vauvan kanssa. Suojia kaytin, mutta vaihtelin merkkeja.

Edullisia ja ihan kelvollisia imetyspaitoja ja -liivejä saa H&M:ltä. Sieltä mun mielestä kannattaa hakea perus arkipaidat. Sitten mulla on kaksi Mamaliciousin raskaus/imetyspaitaa, ne on myös oikein hyviä, istuivat hyvin sekä vauvamahan päälle että nyt imetysaikana ja ovat fiksun näköisiäkin. Ja tietty kaikki edestä avattavat paidat käy yhtä hyvin.

Mulla on pestävät liivinsuojat, imetystoppeja, imetyspaita ja imetysviitta. Imetysviitta on ihan mieletön juttu, en olisi tajunnut sen kätevyyttä, mutta kun sain vauvalahjaksi. Parhaat liivinsuojat on Pompolin kosteudenpitävät liivinsuojat, ei tartu nänneihin kiinni ja pesun jälkeen ottavat kupin muodon. Ainoat, joiden tiedän ottavan kupin muodon. Pompolistä löytyy myös minun imetysviittani

Imetysviitta Tea for Two - pompoli.net Verkkokauppa

Joo ei tosiaan kannata etukäteen kauheesti ostella ennen kuin oma imetysarki näyttää mitä ihan oikeesti tarvii. Itellä nyt 3kk esikoisen imetystä takana, yhtäkään liivinsuojaa ei ole tarvittu. Tavallisilla liiveillä ja paidoilla pärjätty oikein hyvin, yhdet liivit ja pari paitaa kyllä löytyy mutta en juurikaan käytä. Julkisilla paikoilla syö pullosta nykyään kun ympäristö kiinnostaa jo niin paljon että tissiä sais koko aika olla laittamassa takasin suuhun. Tyyny on kyllä ollut tosi tarpeen, mulla on pehmeät g-kupin meijerit niin tyynyn kanssa saa vauvan parhaiten hyvään asentoon niin ettei itse tarvii koko aikaa pitää ylimääräisiä pois vauvan naamalta...eli siis niinpäin että vauvan vartalo on kyljen, ei mahan kohdalla.

Yhteistyössä