Imigran nenäsuihke(migreenilääke) ja raskaus??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli kävin yksityisellä neurologilla migreenin takia ja tuli puheeksi että lasta yritämme ja migreeni loppuu loppuraskauden ajaksi puolesta välistä,ainakin edellisillä.Niin lääkäri sanoi että tuota imigrania voisi käyttää kuulemma??Onko tosiaan näin?Kyselin perusteita niin sanoi että on pisimpään markkinoilla ollut täsmälääke ja täten kauan keretty tutkia vaikutuksia sikiöön ja mitään haittaa ei ole tullut vastaan.Eli uskaltaisinko käyttää todella?

En käyttäis. Mulla Maxalt rapitab normaalisti, mutta raskausaikana vain Panadolia saa ottaa. Neuvolatäti oikein kysyi tätä erikseen synnärin lääkäriltä.

Juu mulla kanssa tuo maxalt rapitab mutta sen käytön tietenkin tyrmäsi raskauden aikana.Mutta toisaalta,jos kerran neurologi toteaa että voi käyttää niin kyllähän sen täytyy olla turvallinen lääke.

Mä käytän Imigran tabletteja. Mulle sanottiin, että niiden ei tiedetä aiheuttavan sikiölle mitään ja tulevaisuudessa täsmälääkkeitä (ainakin osaa) saa alkaa tod.näk. käyttämään raskauden ja imetyksen aikana. Mutta siitä huolimatta kielsi käyttämisen ja määräsi Panacodia.

Näin siis v. 2006 ja usean eri lääkärin mielipide.

minä jouduin käyttämään imigrania edellisessä raskaudessa kun migreenikohtaus jäi päälle, tosin tabletteja, minulle ei nenäsuihke nimittäin auta. olen saanut luvan käyttää tässäkin raskaudessa mutta toistaiseksi ei vielä ole ollut tarvetta. minulle sanottiin että imigran ainoa täsmälääke jota saa käyttää raskausaikana turvallisesti kaikille se ei vain tehoa eli käytä jos saat siitä avun. meillä ei ainakaan ole ollut mitään vaikutuksissa nähtävissä sen käytöstä ja poika nyt reilun vuoden.

Mä kärsin alkuraskaudesta pahasta migreenistä monta päivää niin tuomio oli että ei saa käyttää muuta kuin Panadolia :o Miksi mulle ei annettu vahvempaa, on se semmoinen kipu että ei sitä huvikseen kärsi...

Yhteistyössä