Immonen-kohu alkaa mennä yli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Echo, en silti tarkoita sitä, että kaikki, mikä katoaa, olisi ollut turhaa. Kyllä minusta moni asia, mitä oli esim. 80- luvulla tai 90-luvulla, olisi voinut ihan hyvin jäädä. (Tosin ne eivät niinkään olleet suomalaista kulttuuria, vaan yleensä asioita.) Mutta kun maailma muuttuu ja itse haluaa ottaa muutoksesta hyvät asiat, on hyväksyttävä se, että jokin muu asia voi jäädä historiaan. Esimerkiksi nykyisin ei enää ole pieniä kauppoja joka puolella. Tosin ei voisikaan, koska nykyisin ihmiset haluavat ostaa monipuolisemmin erilaisia ostoksia, eli ne pienet kaupat eivät vastanneet enää ihmisten tarpeisiin. Tai sama juttu kioskien suhteen (niiden, josta sai irtokarkkeja, jätskipalloja, lehtiä ja jotain pieniä päivittäistavaroita). Nämä vain neutraaleja esimerkkejä, mutta samoin käy monen muun asian suhteen. Ei se tarkoita sitä, että ne olisivat huonoja - mutta kaikki ei voi säilyä ikuisesti, jos samaan aikaan tulee muita muutoksia. Kuitenkin maailma on muuttunut hyvään suuntaan - se pienten kauppojen katoaminen liittyi myös siihen, että käsitys ravinnosta monipuolistui.

Lisään vielä, että H&M on kuitenkin ruotsalainen yritys - en mä nyt erityisesti näe, miten ruotsalaisen firman vaatteiden käyttäminen uhkaa suomalaista kulttuuria. Sitä paitsi noilla vaateketjuillahan on vähän eri värit ja kuosit eri maihin - kenties on otettu siis huomioon eri maiden yleiset mieltymykset? Suomen kohdalla se tosin tarkoittaa vähemmän värejä, enemmän mustaa ja harmaata :D

Mutta ei mua haittaa, tykkään mustista vaatteista.
Ruotsin tukeminen on Suomelta pois.

Mä en aina joka asiaa jaksa kirjoitella kun olen niistä kirjoittanut jo vuosia sitten. Mutta siis kyllä nyt eri hedelmiä saa tänne roudata ja kahvia, ei ruokavaliota täydentävät ruuat nyt kotimaista ruuantuotantoa vaaranna. Mutta sitten jossain mättää, kun ne ruuat, mitä voisi kasvattaa kotimaassa, tuodaan ulkoa.

Tää on pikaruuasta, mutta just luin että Hesen kotimaisuusaste on joku 30-40 %, Subway ei edes ilmoita tuotteittensa alkuperää. Argh.

Tiedän että lähes kaikki on alkujaan tullut muualta. Mutta erikoistumista on tapahtunut Suomessa sen jälkeen. Venäläinen keittiö ei ole sama kuin suomalainen, osittain on.

Miten tää liittyy Immosen aivopieruun?

Mä en aina joka asiaa jaksa kirjoitella kun olen niistä kirjoittanut jo vuosia sitten. Mutta siis kyllä nyt eri hedelmiä saa tänne roudata ja kahvia, ei ruokavaliota täydentävät ruuat nyt kotimaista ruuantuotantoa vaaranna. Mutta sitten jossain mättää, kun ne ruuat, mitä voisi kasvattaa kotimaassa, tuodaan ulkoa.

Tää on pikaruuasta, mutta just luin että Hesen kotimaisuusaste on joku 30-40 %, Subway ei edes ilmoita tuotteittensa alkuperää. Argh.

Tiedän että lähes kaikki on alkujaan tullut muualta. Mutta erikoistumista on tapahtunut Suomessa sen jälkeen. Venäläinen keittiö ei ole sama kuin suomalainen, osittain on.

Kyllä minäkin toki haluaisin, että suosittaisiin lähiruokaa, jo ekologisista syistä. Tuo Hese on mielenkiintoinen esimerkki - onko se suomalaista kultuuria vai ei? Konsepti tulee muualta, mutta kyllä se turkulaiseksi mielletään ja on näkyvä osa juuri Turun katukuvaa, kun keskustassa joka korttelissa on Hese.

Ruotsin tukeminen on Suomelta pois.

Aha. No mistähän ne vaatteet pitäisi ostaa, että tulisi vaalittua perinteistä suomalaista kulttuuria? Siitähän tässä varmaan oli ensisijaisesti kyse eikä vain siitä, minkämaalaisia firmoja tukee rahallisesti. Onhan Nokiakin suomalainen, mutta ei minusta kännykän käyttö mitenkään erityisesti ilmennä suomalaisuutta. Se on juuri sitä parjattua nykyaikaa, kun kaikki ovat samanlaisia ja käyttävät samoja tuotteita. Sama koskee nykyaikaisia vaatteita. Ei Marimekollakaan niitä kansallispukuja ole. Sen sijaan oli kyllä pöllitty tsekkiläiseltä kansantaiteilijalta kuoseja - että se siitä suomalaisuuden ilmentämisestä Marimekonkin kohdalla ;)

Mörköäidille vielä:en ehdi joka kyssäriin vastata, mutta heitän yhden kysymyksen: mistä suomalaisia tehdastyöpaikkoja, vai pitääkö heittää suomalainen teollisuus syrjään?

Yrittämistä pitäisi helpottaa verotuksin, ok. Mutta sitten ei-köyhien perheiden mammoja ja tyttäreitä pitäisi neuvoa käymään muualla kuin H&M:lla ja Lidlissä (köyhien perheiden kohdalla ymmärrän tuon).

Mites se laskelma meni? Jokaisella kynnellekykenevällä suomalaisella 10 €:n lisäsatsaus kuussa suomalaisiin tuotteisiin -> 10 000 työpaikkaa vuodessa lisää.

Olenko mä puhunut jostain 1800-luvulle palaamisesta? Puhun modernista mutta suomalaisesta Suomesta. Puukerrostalot yhtenä esimerkkinä jota voisi hyödyntää.

Mun Suomi oli 10-20 vuotta sitten, mut ne jutut on nyt laast siison kun kukaan ei osta tai tue niitä.
Nokiat, Marimekot, Suomen sokeri, telakkateollisuus (se taitaa olla elpymään päin) jne.

Kuka haluaa kertoa Echolle miksi puukerrostalot ovat erittäin huono idea?

Miksi pitäisi ostaa huono Nokia kun paremmankin saa? Marimekot tehdään halpatyönä jossain Aasiassa, että se siitä kotimaisuudesta. Sokeria kun ostetaan niin suurin osa valitsee sen halvemman kun maussa ei eroa ole. Telakkateollisuudessa, kuten muussakin teollisuudessa, vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki. Kuka hullu rakentaa laivoja yms. joita ei sitten kukaan osta?

Mörköäidille vielä:en ehdi joka kyssäriin vastata, mutta heitän yhden kysymyksen: mistä suomalaisia tehdastyöpaikkoja, vai pitääkö heittää suomalainen teollisuus syrjään?

Yrittämistä pitäisi helpottaa verotuksin, ok. Mutta sitten ei-köyhien perheiden mammoja ja tyttäreitä pitäisi neuvoa käymään muualla kuin H&M:lla ja Lidlissä (köyhien perheiden kohdalla ymmärrän tuon).

Mites se laskelma meni? Jokaisella kynnellekykenevällä suomalaisella 10 €:n lisäsatsaus kuussa suomalaisiin tuotteisiin -> 10 000 työpaikkaa vuodessa lisää.

Jos suomessa ei pystytä tekemään sellasta tuotetta mitä halutaan niin sitten sellasen tehtaan on parempi lopettaa. Meillä ostetaan sitä mitä halutaan ja tilataan myös ulkomailta jos sieltä saa halvemmalla saman tuotteen tai vastaavan tai erilaisen.

Aloitetaan uskonnoista paluu takaisin suomalaisuuden juurille. Kaikki tuontiuskontohömpötykset pois ja takaisin pakanauskontoon. Meillä on ihan hyvät kotimaiset jumalat.

Kansanedustaja siis tuo facessa esille samaa agendaa, jota on ajanut eduskunnassa jo yli neljä vuotta, ja sävyttää sitä taisteluretoriikalla (sitähän ei kukaan muu koskaan politiikassa käytä). Ja nyt ollaan vaatimassa tuomitsemista, irtisanoutumista, pahoittelua, rikostutkintaa, oikeuskanslerin tutkintaa ja eroa puolueesta. Järjestetään marssia ja mielenosoitusta ja lehdistö uutisoi päivätolkulla ulkomaita myöten.

Koskahan tämä myrsky vesilasissa rauhoittuu?

Immosen FB-aivopieru oli vain se ruoko, joka katkaisi kamelin selän. Ihmiset ovat joutuneet vuosikausien ajan kuuntelemaan hommabottien vihapuheita netissä. Useimmat eivät jaksa jankuttaa fanaattisten trollien kanssa loputtomasti monikulttuurista, mutta ennemmin tai myöhemmin ihmisten kärsivällisyys loppuu.

Tämä Immosen sodanjulistus oli se piste, jossa kärsivällisyys loppui. Teidän natsipuheitanne on nyt kuunneltu tarpeeksi. Nyt on alkanut vastareaktio. Olli Immonen ja muut Suomen Sisun fasistit lentävät perussuomalaisista omaan pienpuolueeseensa ja vaipuvat unohduksiin seuraavissa vaaleissa. Tervemenoa.

Aloitetaan uskonnoista paluu takaisin suomalaisuuden juurille. Kaikki tuontiuskontohömpötykset pois ja takaisin pakanauskontoon. Meillä on ihan hyvät kotimaiset jumalat.

Ajatusmaailmasi sopii hyvin yhteen Susanna Kaukisen kanssa. Voisinko esittää toiveen, että luet Susanna Kaukisen blogin ajatuksella ja liityt sen jälkeen Susanna Kaukisen tukijoukkoihin: http://anarkisti.vuodatus.net/

Susanna Kaukinen on tulevaisuus. Tervetuloa kaukislaisten joukkoon! Meitä on jo monta ja me tulemme voittamaan.

Eräs hyvä tapa löytää suomalainen uskonto uudestaan on saunasolmu.

Tässä pyhässä suomalaisuskonnollisessa toimituksessa suomalaismies ottaa suomalaispeniksensä omaan suomalaissuuhunsa ja imee sitä suomalaisittain, kunnes suomalaiset siittiöt purkautuvat suomalaiseen suuhun.

Itse olen lähestynyt suomalaisuuttani saunasolmun avulla nyt kahden vuoden ajan ja olen tyytyväinen tuloksiin, sillä kevään vaaleissa kykenin jo äänestämään perussuomalaisia, mikä aiemmin olisi ollut minulle mahdotonta. Seuraavaksi ajattelin mennä naimisiin serkkutytön kanssa ja vääntää muutaman perussuomalaisen kersan tähän maahan.

Tervetuloa saunasolmun pariin!

"Saunasolmu on jooga-asento, jossa selinmakuulla oltaessa jalat nostetaan niskan taakse ristiin, minkä jälkeen kädet sidotaan selän takana yhteen.

Saunasolmu-nimen sanotaan juontuvan siitä, että tähän asentoon on Suomessa ennen vanhaan ollut tapana mennä saunassa lihasten ollessa lämpiminä.

Saunasolmuasennossa miehen on mahdollista suorittaa autofellaatio.

Ior Bockin perheen saaga kertoo kuinka pakana-aikana pojan täytettyä seitsemän vuotta hänelle opetettiin tämä asento, jotta hän voisi myöhemmin itsetyydytyksessä niellä oman spermansa, ettei se joutuisi hukkaan. Asennon oppiminen oli pojille lapsuuden ja nuoruuden välinen siirtymäriitti."

Kuka haluaa kertoa Echolle miksi puukerrostalot ovat erittäin huono idea?

Miksi pitäisi ostaa huono Nokia kun paremmankin saa? Marimekot tehdään halpatyönä jossain Aasiassa, että se siitä kotimaisuudesta. Sokeria kun ostetaan niin suurin osa valitsee sen halvemman kun maussa ei eroa ole. Telakkateollisuudessa, kuten muussakin teollisuudessa, vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki. Kuka hullu rakentaa laivoja yms. joita ei sitten kukaan osta?

No mä kyllä satsaan suomalaiseen, mikäli mahdollista. Ostan mielummin sen suomalaisen sokeripaketin, kun se maksaa peräti 20 senttiä enemmän. Ostan niitä vuodessa neljä, joten en koe tekeväni suurtakaan tappiota. Ostan myös suomalaista maitoa ja suomalaista leipää ja suomalaista lihaa.
Marimekot jää hyllyyn, koska en niistä tykkää.

Mitä tulee telakkateollisuuteen, niin laivaa aletaan rakentamaan, kun sellainen tilataan, eikö? Joissakin asioissa se on vaan niin, että laatu on arvokkaampi, kuin raha. Käsittääkseni suomalaista telakkateollisuutta arvostetaan, kun tiedetään, että laiva on tehty hyvin.

Kyllä mä näkisin, että mennään perse edellä puuhun, jos kaiken kriteerinä käytetään hintaa. Jokaisella pitäis olla sen verran selkärankaa, että miettii myös ekologisuutta, laatua ja kestävyyttä.

Yhteistyössä