implantti tuomio tuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
elokuussa pitäis mennä ensimmäiseen "osioon" eli kirurgin luokse että hän saa porailla mun leukaluuta ja istutella implantteja. en tiedä miten kestän tuon...tuntuu kamalalta, että joku poraa ja ties tekee mitä leukaluulle samalla kun itse olet hereillä ja kuulet sen kaiken.ja varmaan myös tunnet jotain. samalla pitäis sitten olla n.600e rahaa mukanaan jolla maksaa tuo ensimmäinen lysti. harmi vaan kun tuloja ei ole, kun työttömänä kesän.....olipahan aamulla alotus...

se tulee niin, että kun huomataan että tähän asti hyvin suussa pysynyt maitohammas on kuollut, sillä ei ole enää minkäänlaisia juuria, niin se poistetaan, ja tilalle pitää laittaa implantti. julkinen puoli ei sitä tee, koska kuulemma pitää olla enemmän kuin yksi hammas, jolloin he suostuu, toki hinnat ton tekoon julkisella ja yksityisellä on samat.....jos työssäkävijälläkään ei ole helposti taskussaan noita summia mitä toi tulee maksamaan, niin kuinkas sitten työtön...

ei ollut rautahammas, vaan maitohammas joka oli aikuisikään halunnut pysyä paikallaan. uutta hammasta siihen ei ole koskaan ollut tulossakaan ja juuretkin on tähän saakka ollut ihan kunnossa sillä. vaan ei ollut enää kun oli juureton. :) kokonaishinta tohon implantilla oli n.2600e. ja kun menen ensimmäisen kerran sinne kirurgin luo, hän haluaa 600e samantien. sen jälkeen jysähtää 1000e, josta osa ainakin pitää maksaa kuulemma heti, ja osaan voi sitten saada laskun. nyt vaan pelottaa se, että joudun olemaan jonkun puudutuksen voimin tuon kirurgisen osuudenkin. miten siitä voi selvitä? eihän sen jälkeen voi edes puhua.

Niin mitä haittaa siitä hampaasta on? Sen ymmärrän että kirurgi tahtoo rahaa ja "tuomion" lätkäisee, mutta onko sulle siitä mitään hyötyä?

Itseltäni on vedetty yksi hammas (6. edestä laskien) eikä sitä mihinkään huomaa. Sen vieressä on hampaannysä joka on lähes pelkästään paikka-ainesta. Juuri on kuolletettu. Eipä noista sen kummempaa harmia ole kuin että sen paikatun hampaan ja terveen hampaan väliin jää helposti esim leivänmurua, joka pitää kaapia pois ettei ärsytä ientä.

Mulla myös ylärivin toiseksiviimeinen hammas poistettu, eikä sitä kyllä mistään huomaa.
Itse asiassa sen seurauksena sen puolen hammasrivistö on oiennut, kun tuli enemmän tilaa ja vastaavasti hampaan jättämä reikä on pienentynyt.

Että jos ei ole näkyvällä paikalla, älä laita implanttia.

toi on alapuolella, ja näkyvä ja vieläpä sellanen joka vaikuttaa purentaan. tän kaiken päälle olen menossa tänään juurihoitoon, jossa katsotaan saadaanko samanpuolen yläosasta pelastettua toiseksi viimeistä hammasta vai pitääkö sekin poistaa kun mätää lykkäs jo paiseesta ulos.sen kyllä ajattelin, että en laitattais jos joutuu poistaan, koska se ei kyllä näy sieltä. tää toinen, johon implantti laitetaan, näkyy...vielä pitäis yks viisaudenhammas poistaa alhaalta myös, josta näkyy vain vähän, ja on ns. kallellaan siellä. mutta, se on sitten jonkun toisen ajan murhe. kun nyt selviäisi yhdestä implantista ja toisen juurihoidosta. toivon että sen saa pelastettua...

Yhteistyössä