Infektioastma...

Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:
4 vuotias lapsi kyseessä. Ollaan kerran oltu jo 5 päivää sairaalassakin. Muutama viikko meni hyvin, nyt tuli nuha ja taas joutui päivystykseen höyryä hengittään... Mitä se säännöllisesti annettava lääke on?
kortisonia

4 vuotias lapsi kyseessä. Ollaan kerran oltu jo 5 päivää sairaalassakin. Muutama viikko meni hyvin, nyt tuli nuha ja taas joutui päivystykseen höyryä hengittään... Mitä se säännöllisesti annettava lääke on?

No meillä nyt Seretide hoitavana suihkeena ja avaavana Ventoline-suihkeet. Annetaan sellasen Babyhalerin kautta. Tueksi otetaan nyt käyttöön Singulair-rakeet, mitä sitten lienevätkään. Kunhan tämä flunssa saadaan ohi...

Eikös tuo kortisoni melkein pysäytä kasvun :/ ? Eikö siihen ole mitään muuta lääkitystä?

Meillä on infektioastmaa ja astmaa. Mikä lie ero sitten oikein virallisesti... Ei ole kasvuun vaikuttanu lääkitys.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

No meillä nyt Seretide hoitavana suihkeena ja avaavana Ventoline-suihkeet. Annetaan sellasen Babyhalerin kautta. Tueksi otetaan nyt käyttöön Singulair-rakeet, mitä sitten lienevätkään. Kunhan tämä flunssa saadaan ohi...

Onko tuo kortisonia? Hävettää kun en tiedä lääkkeistä oikein mitään
:ashamed:

Ei toi kortisoni oo meilla ainakaa vaikuttanu kasvuun millään tavalla ja poika käyttäny sitä puoli vuotiaasta asti,on nyt 4,5v.

Noi singulair rakeet oli meillä ainaki toimivaa tavaraa,kolmen kk kuurista oli ainaki iloa joksku aikaa,rauhottia sitä tajutonta yskimistä.

Eikös tuo kortisoni melkein pysäytä kasvun :/ ? Eikö siihen ole mitään muuta lääkitystä?

Pojalla todettiin infektioastma vuoden ikäisenä, oli pari osastoreissuakin tuohon aikaan, lääkittiin.. Saatiin nuo avaavat ja hoitavat kortisonilääkkeet joita piti antaa jos flunssan oireita alkoi olla ja kun flunssa oli päällä. En muista oliko babyhaler vai nebunette.

Nyt ipana on 4 v eikä ole noin 1,5 vuoteen tarvittu mitään lääkettä nuhan yhteydessä. On siis parantunut.

Ei vaikuttanut ainakaan tämä määrä kortisonia kasvuun, ikäisekseen pitkä poika on.
Lääkäri sanoi, ettei tuon vertainen määrä vaikuta mihinkään kasvuun, sen sijaan se ettei lääkitä, vaikuttaa paitsi kasvuun myös kokonaiskehitykseen, eli lääke on parempi kuin lääkkeetön vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Onko tuo kortisonia? Hävettää kun en tiedä lääkkeistä oikein mitään
:ashamed:

Juu on. Seretidessä on myös avaavaa lääkettä mukana.

No meillä on kasvuviivästymä ja puheviivästymä ja luulen ja niin on lääkäritkin sanoneet että vois johtua sairstelusta ja lääkkeistä. Ja meillä ovat lääkkeet vaikuttaneet myös pojan mielialaan... on todella kiukkuinen ja raivokas

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ei toi kortisoni oo meilla ainakaa vaikuttanu kasvuun millään tavalla ja poika käyttäny sitä puoli vuotiaasta asti,on nyt 4,5v.

Noi singulair rakeet oli meillä ainaki toimivaa tavaraa,kolmen kk kuurista oli ainaki iloa joksku aikaa,rauhottia sitä tajutonta yskimistä.

Hei, kiva. =) Onko teillä tullut ylivilkkautta noista rakeista? Joillekkin kuulemma tulee... Pikkasen hirvittää, kun meillä on ihan älyttömän vilkas lapsi ja nuo voi aiheuttaa ylivilkkautta. |O :D

Minun pojallani todettiin infektioitunut astma 1,5 vuotta sitten ja lääkäri on kyllä minulle painottanu esim. flunssan aikana,että annostusta lisätään kaksinkertaiseksi . Ja poika on saanut kokoajan flixotideä ja Ventolinea. =) kasvunpysähdyksestä: piippujutut menee suoraan keuhkoihin ei luihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
No meillä on kasvuviivästymä ja puheviivästymä ja luulen ja niin on lääkäritkin sanoneet että vois johtua sairstelusta ja lääkkeistä. Ja meillä ovat lääkkeet vaikuttaneet myös pojan mielialaan... on todella kiukkuinen ja raivokas

:| mistä sen tietää että tuo johtuu lääkkeistä eikä jostain muusta?
Hirvittää, jos noilla lääkkeillä tuollaisia sivuvaikutuksia :| ...

Ei sitä tiiäkkään, mutta kaikki luulee niin... ollaan kyl menos pojan kaa terapiaan jos se vähän valaisis tilannetta, muuten kun on kuitenkin suht normipoika

Oon ite kanssa kyselly noista vaikutuksista ja aina oon saanu saman vastauksen ettei noin pienet määrät vaikuta pituus kasvuun mutta eihän se välttämättä kaikkiin päde.

Yhteistyössä