influenssa ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäröivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäröivä

Vieras
Pyydän jo valmiiksi anteeksi aloitusta joita onjo paljon. Lisäksi sori väärä osasto...enivei...kuinka moni raskaana oleva meinaa ottaa rokotteen? Itellä la 8.1 ja torstaihin mennessä pitäs päättää ottaako vai ei....

En ota. Kun joskus otin, niin olin aina kipeänä koko talven. Viimeinen niitti oli se, kun sairastin influenssan kahdesti saman talven aikana, rokotteesta huolimatta...meni niinku usko koko piikkiin :D

Raskaana, astmaatikko, hoitotyössä, eli kolme eri perustetta olisi saada piikki, mutten halua sitä. Syön d-vitamiinia ja pyrin pitämään käsihygieniasta hyvää huolta, se saa riittää. Ja jos sairastun, niin sitten sairastun. Esikoista odottaessa sairastin influenssan ja ei se sen kamalampaa ollut kuin koskaan muutenkaan.

Itse otan sen vain ja ainoastaan yhdestä syystä: Se antaa myös vauvalle vauvan synnyttyä suojan. Olen itse riskiryhmässä ja saisin tuon jokavuosi ilmaiseksi mutta en sitä ikinä hae. Vauvan terveys ja suojaaminen on mulle tarpeeksi hyvä syy ottaa tuo. Mieluummin itse kärsin nyt rokotteen reaktiosta kuin katson vauvani kärsivän influenssasta, nyt kun on vielä RS talvikin.

Juu. Toi rs-viruskin kohta jyllää...minä samalla mietin että ottaakko tuolle koululaiselle sitä. Hän se varmaan eniten sitä koulusta kantaa. Tuolle 2 veelle sais sen kanssa...en todella tiiä mitä tehä...kauheen vaikeeta

Yhteistyössä