Influenssarokotukset ja raskaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettiväinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettiväinen

Vieras
Mites muut raskaana olevat, otatteko rokotteen? Itse kuulun sekä raskauden, että astman takia riskiryhmään, myös työni on aika riskialtis paikka... Jos en olisi raskaana ottaisin ehdottomasti rokotteen, nyt mietityttää... Mitäs muut raskaana olevat meinaatte tehdä?

luultavasti en ota, aikaisemmissa raskauksissa kukaan ei edes minulle sitä ehdottanut. tuntuu että nyt taas lietsotaan hysteriaa, kun oli se sikainfluenssa viime talvena.

[QUOTE="hep";22388180]luultavasti en ota, aikaisemmissa raskauksissa kukaan ei edes minulle sitä ehdottanut. tuntuu että nyt taas lietsotaan hysteriaa, kun oli se sikainfluenssa viime talvena.[/QUOTE]

Raskaana olevat ei muistaakseni aikaisemmin ole ollut riskiryhmää. Siksi ei varmaan ole ehdoteltu...

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22388184:
Otin. :) Eikä hetkeäkään edes epäröityttänyt, otanko vai en.

Tota ottamista mäkin vähän mietin... Olin viime talvena sikainfluenssasta(ei raskaana) sairaalassa kauan, nyt en tosiaan kaipaa samaa, kun ei edes lääkehoitoa voi juurikaan antaa...

Itse meinasin mennä sen rokotteen hakemaan (nyt rv 20+2), kun mulla on tuo astmakin. Eipä kauheasti huoleta noi sivuvaikutukset kun ei siitä sikapiikistäkään mitään tullut.

Mietin asiaa. En ole koskaan kuulunut riskiryhmään, enkä ole ikinä ottanut influenssarokotetta. Nyt olen ensimmäistä kertaa raskaana, ja ensimmäistä kertaa raskaana olevat lasketaan riskiryhmään.

Amerikkalaistutkimuksien mukaan loppuraskaudessa otettu influenssarokotus suojaa lastakin kausi-influenssalta puolen vuoden ajan, mikä kuulostaa hyvältä. Eikä riskejä ole siellä tullut ilmi aiempina vuosina. Mutta toisaalta on paljon sellaista, mitä emme sikainfluenssasta vielä tiedä... Vaikka rokote sinänsä on tuttu ja tutkittu, "sikatautigeeni" on siinä uutta. Vaikeaa on.

Niin, ja viikkoja mulla nyt 23.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion hoi!";22388346:
Kuinka paljon syöt D:tä? Mulle neuvolan terkka sano, että muista sitten kattoa paljonko muualta saat d:tä jos otat purkista ssen 10mµ. Ärsyttää tuommonen, mistä saa luotettavaa tietoa?

Otan keskimäärin 125µg.

Yhteistyössä