influenssarokotuksista...

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
1v:lle annettiin ja mitään oireita tullut.

onkos ollut sairasteluita? sehän vain kuulemma tehoaa siihen ( mikähitto lie) influenssaan..

Ei mitään normaalia kummempaa.Pientä flunssaa mitä on tuolla vanhemmallakin sekä meillä muilla.
Muttei mikään muu tauti ole sen kovempana tullut,kuten joillakin käy.

Eikös ole myöhäistä? Meillä otettiin 2-v. ja nyt tänä talvena tuli pelkkä tehoste. Ei tullut oireita rokotteesta. Lapset kotihoidossa. Isommalla aikoinaan influenssa ja rota peräkkäin ja sairaalassa, siksi pienemmälle rokote influenssaan, rotaan en aikoinaan ottanut rokotetta. Isommalla ei inf. rokotettakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Siis ens syksynäkö otat? Nythän siitä ei enää ole hyötyä...

Meillä 6 vuotiaalle otettiin eka kerran, kaks pistosta kuukauden välein, ei oireita.

eikun nyt, exä alkoi puhumaan siitä että olisi hyvä pojille ottaa se.
pienemmällä ollut sillon tällöin(aika usein) lyhytkestoista kuumetta, max. muutaman päivän.
musta tuo rokote olisi turhaa, mutta monen muksut ollu kuumeessa jopa parisen viikkoa.
ja tiedän, ei auta kuumeeseen..
eli siis kuinka yleistä tuo influenssa oikein on?

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Siis ens syksynäkö otat? Nythän siitä ei enää ole hyötyä...

Meillä 6 vuotiaalle otettiin eka kerran, kaks pistosta kuukauden välein, ei oireita.

eikun nyt, exä alkoi puhumaan siitä että olisi hyvä pojille ottaa se.

Ei sitä tälle talvelle enään kannata ottaa, ei se ehdi vaikuttaa!

otin nyt ekaa kertaa 3v pojalle kun en haluu kumpaakaan influenssoista nähdä enään koskaan 5kk vanhana a-influenssa ja 2,5v b-influenssa joten jos noista jotain oireita olis tullu niin ennemmin kärsin niiden kanssa kun katson sairaalassa 41 asteen kuumeessa makaavaa lasta :(

Mä en ottanut meidän kuopukselle koska mun mielestä pitää saada luonnollinen vastustuskyky näitä normi tauteja vastaan. Mä ottaisin vaan jos lapsella olisi joku perussairaus joka jo heikentää terveyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Mä en ottanut meidän kuopukselle koska mun mielestä pitää saada luonnollinen vastustuskyky näitä normi tauteja vastaan. Mä ottaisin vaan jos lapsella olisi joku perussairaus joka jo heikentää terveyttä.

Influenssaan ei oikein taida saada mitään luonnollista immuniteettia, koska virus on joka kerta hiukan eri kantaa. Vai tarkoititko vastustuskykyä yleensä?

Kestää kaksiviikkoa, ennenkuin rokote suojaa. Influenssakausi on jo alkanut, voi olla turhaa ottaa, jos saa tartunnan ennen kuin kaksi viikkoa on kulunut.
Juuri sama´sta syystä jätettiin omille lapsille ottamatta, kun koulut alkaa huomenna, niin takuulla ehtivät saada tartunnan. Toivottavasti eivät kuitenkaan...

Oletko varma, ettei kuumeilut johdu esim. hampaiden tulosta?
Tuo rokote suojaa vain influenssalta, ei muilta flunssilta. Ja nyt, kun influenssakausi on jo alkanut, voi olla, ettei rokotteesta ole mitään hyötyä, jos saa tartunnan ennen, kuin rokote alkaa suojaamaan, n. kaksi viikkoa...

Influessa on ihan eriasia kuin tavallienn flunssa! Jälkiraudit ovat vakavampia ja influenssa kestää pidempään ja onn oireiltaan rajumpi, kuin tavallienn flunssa. Mutta ap taitaa olla nyt myöhässä tämän asian kanssa.

Meillä ei tullut mitään oireita 11 kk: ikäiselle ko. rokotteesta.

Niin japiti vielä jatkaa, että 10 -30 % väestöstä sairastuu influenssaan joka vuosi, riipuen kuinka ärhäkkänä influenssa Suomeen saapuu. Kaikkein vaikein influenssa on alle 3- vuotialle ja vanhuksille, just noista jälkitaudeista johtuen, mm. keuhkokuume.

Yhteistyössä