Influenssarokotus, oireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Onko kenenkään lapselle tullut oireita tuosta influenssarokotuksesta? Meidän reilun vuoden ikäiselle nousi vuorokauden kuluttua rokotuksesta korkea kuume ja mietin olisko se johtunut rokotuksesta. Kuume kesti vuorokauden eikä mitään muuta ollut kuin kuume, siis nuhaa, yskää tms...

mun 10kk ikäinen poika sai alkuviikosta sen ekan piikin ja odottelin kauhulla noita oireita - onneksi kuitenkaan mitään ei tullut. kun kysyin neuvolasta, mitä oireita tuo voi aiheuttaa niin neuvolatäti kertoi että samana tai seuraavana päivänä voi tulla lämpöilyä tai kuumetta, olisikohan teidän kohdalla nyt käynyt juuri noin...

Meillä on tuolla jääkaapissa oottamassa että päästäis neuvolaan asti, nuo rokoteet siis. Josko nuo taas auttais ettei influenssaa tulis. Viime vuonna otettiin muksuille ja nyt ei tarvii kuin nuo tehosteet.

Alkuperäinen kirjoittaja morra:
mun 10kk ikäinen poika sai alkuviikosta sen ekan piikin ja odottelin kauhulla noita oireita - onneksi kuitenkaan mitään ei tullut. kun kysyin neuvolasta, mitä oireita tuo voi aiheuttaa niin neuvolatäti kertoi että samana tai seuraavana päivänä voi tulla lämpöilyä tai kuumetta, olisikohan teidän kohdalla nyt käynyt juuri noin...

Ehkä näin. Mulle sanoi th oireista että harvemmin tulee mitään oireita joten en odottanu sitten mitään. Kun ei muistakaan rokotuksista oo jälkioireita tullut... Nyt vaan tuntuu ettei haluais ottaa tehosterokotetta jos siitäkin seuraa korkea kuume...

Ei ole tullut meidän lapsille minkäänlaisia oireita influenssarokotteesta...

...ja sain itse nyt tiistaina elämäni eka kerran influenssarokotteen. Minulle kerrottiin (=peloteltiin?), että käsi kipeytyy järkysti, pistoskohtaan saattaa tulla isokin mustelma ja flunssan kaltaisia oireita voi tulla, mutta eipä ole ollut yhtään mitään.

viime vuonna 1v5kk lapsi ei saanut mitään oireita tai en ainakaan huomannut. Itsekin sen otin ja olin todella väsynyt ja kättä vähän kivisteli, ei muita oireita.

en tiedä mitä on mutta torstaina käytiin pojalle ottaan rokote ja sunnuntaina nuha/yskä*todella limainen..eilen olikin sitten kuume 39
en usko että rokotteesta,mutten voi varmastikkaa sanoa...mutta näin meillä

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei ole tullut meidän lapsille minkäänlaisia oireita influenssarokotteesta...

...ja sain itse nyt tiistaina elämäni eka kerran influenssarokotteen. Minulle kerrottiin (=peloteltiin?), että käsi kipeytyy järkysti, pistoskohtaan saattaa tulla isokin mustelma ja flunssan kaltaisia oireita voi tulla, mutta eipä ole ollut yhtään mitään.

no nämä oireethan on aina yksilöllisiä, joten pitäisihän oman järjenkin sanoa ettei oireita voi toisilta kysellä.

meillä tytöllä rokote annettiin ke ja su nousi kuume 40 ja nyt kolmantena päivänä vielä 38. Crp on ollut vähän koholla ja sitä on nyt seurattu joka päivä. Muita oireita ei ole, että lääkärit epäilevät voimakasta reaktiota rokotteesta.

hitsit sentää, ku pitäis se tehosteki vielä ottaa. kannattaako ottaa jos taas käy näin? me ollaan saakeli muutenkin sairasteltu syyskuun alusta saakka |O poika kerkes olee 4 päivää terveenä ennen tota rokotusta |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
hitsit sentää, ku pitäis se tehosteki vielä ottaa. kannattaako ottaa jos taas käy näin? me ollaan saakeli muutenkin sairasteltu syyskuun alusta saakka |O poika kerkes olee 4 päivää terveenä ennen tota rokotusta |O |O

No juuri tätä minäkin mietin vaikka aika nopeaa meillä tuo kuume menikin ohi.. Mutta jotenki nyt tuntuu että en haluais ottaa tehosterokotetta ollenkaa :-/

meillä vuoden ikäinen sai heti rokotteen jälkeen oikeen limasen ja ikävän nuhan. kuumetta ei ole ollut, mutta limaisuus ja yskä ovat jatkuneet jo yli viikon. liekö sitten sattumaa vai voiko tuo rokote aiheuttaa noin pahat oireet...

Meillä alkoi lämpö 6h rokotteesta, samoin oikein limainen nuha. Nyt lämpöä/kuumetta jatkunut jo kaksi päivää. Meidänkin tyttö ehti 2 pv olla terve (nuhasta) ennen tätä... sairasteltu täälläkin jonkin verran syksyn mittaan.

Me otettiin rokote keskiviikkona ja torstaina (vajaa vrk kulunut) nousi kuume yli 38 C ja perjantainakin oli ihan iltaan asti pepusta 39.7 C. Kyllä harmitti täälläkin, poika oli ollut yhden päivän terveenä ja sit äiti kävi hommaamassa sille taas kuumeen.

Mutta kyllä mennään hakemaan se tehoste, sillä en usko että reaktio tulee enää uudestaan yhtä pahana, jos ollenkaan. Muutenhan koko tää koettelemus olisi melkein turha!

En tiiä auttaako tää aloittajaa... ite otin rokotteen syksyllä 1996, jotten vaan olis kipeä sitten keväällä yo kirjoitusten/lukulomien aikaan. Niin no mä sitten sairastin koko marraskuun sitä pirun influenssaa. Kovassa kuumeessa, peiton alla.... :headwall:
Oli niin hyödyllinen rokote mulle.

Joo mutta eipä tuosta apuja ollut.