Ingen som talar svenska här?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Hallojsan! Jag är en svenskpråkig mamma till en 3-årig flicka, och vi bor i Egentliga Finland med två kaniner. Jag kan också lite finska, men talar hellre svenska.

Nu undrar jag om det finns nån som ville snacka om alla vardagliga saker med mig. Vi kunde väl också träffas senare. :)

Hej
Här är en annan svenskspråkig mamma:) Mamma till en 3månaders baby pojke.
Vad vill du snacka om? skriv så svarar vi bäst vi kan.
Här bor många av oss svenskspråkiga. Och så har vi svenska teatern,hih

Jag talar lite svenska, och min svenska är inte bra, men jag gärnä skriva på det och träna ord och grammatik. Jag har studerat svenska bara i skolan, men jag tycker, att jag måste och jag vill kan tala det. Om jag gör mycket missen, ni kan rätta mig :)

Jag är 38 år mamma till 3 barn, ni är 8 år, 11 år och 14 år. Jag bor nära Oulu.

Här är mamma med 6 barn från södra Finland. Vi har ponnyn, hundar, marsvin, undulater, kaniner, katter och en boa. Som du säkert gissar bor vi på lande. Älsta år 14 år, yngsta 1år.

Hej, vad fint :)! Här finns också en mamma som kan lite svenska... Det skulle vara fint och bröva på hur jag klarar mig på svenska... Jag förstår det bättre än vad jag skriver ;)... Jag har bott i Vasa för länge sen men jag har inte använt språket...och det syns :D...hopplöst...

Jag är mamma för tre barn, den yngsta fyller just i dag 5 månader :)

Hej på er!
Jag är inte svensk eller tvåsprågik, men jag tänker att prova hur klarar jag med oss andra språket, svenska. Jag har två pojkar, 2 och 4 åriga, och jag vänter mitt tredje barn på 6:nde månader :) Jag vet att jag har tiotals misstagar och därför hoppas jag att ni skulle kunna förbättra dem.. hejssan!

Yhteistyössä