Inhoan isojen perheiden äitejä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jap

Vieras
Me 1-2 lapsisen perheiden äidit ei saada sanoa mitään lasten hoitoon, kodinhoitoon tai lasten kasvatukseen liittyviä mielipiteitä tms, kun vastaus on aina: "Helppohan se on pienen perheen äidin sanoa, odotapas kun on enemmän lapsia niin..."

Vaikka mulla olis 10 lasta, niin silti nuo inhottavat ihmiset olisivat kokeneempia ja viisaampia, enkä saisi sanoa mitään, sillä heillä olisi silloin todennäköisesti jo 15 lasta. Ja elämä, ah niin vaikeaa!

Kyllä mää sanon, että jos kerran elämä on esim. neljän lapsen kans niin hankalaa, ettei lapsille saa mitään kuria ("turha yrittää, kun ei ne kuitenkaan mitään usko, sittempä tiedät kun omasi ovat vanhempia"), niin joko en enää yhtään enempää lasta halua, tai jatkossa toivotan nuo isojen perheiden äidit hoitoon!! Tottakai jokaisen äidin ja isän TÄYTYY pystyä kasvattamaan lapset kunniallisiksi aikuisiksi, vaikka lapsia olisi monta! Ja ellei pysty, niin hoitoon vaan...

MRRR.. Jos viitsisin, purkautuisin päin naamaa heille, mutta he huono itsetuntoiset, itsesäälin kerjääjinä ja siinä rypevät, ahdasmieliset, ahdistuneet, narsistiset ihmiset eivät kuitenkaan tajuais loukanneensa ketään tai mitään ja olisivat silti astetta ylempänä.

Joo ei varmastikaan kaikki oo tällasia, meillä vaan on kummallinen lähipiiri... Eikä oo oma itsetuntokaan korkealla, en sitä sano. Enhän mä muuten tänne purkautuiskaan. Ärsyttää niin. Mut mä ainaki nousen täältä ja näytän, että OSAAN lapseni kasvattaa ihan niinku haluan, oli niitä sitte 2 tai 10!

Ai, mä juttelin tänään sellaisen äidin kanssa, joka oli juuri saanut seitsemännen lapsensa. Hän on huipputyyppi! Sellainen rento, mutta kuitenkin määrätietoinen ja johdonmukainen kasvattaja. Eikä kyllä koskaan ole liikkeellä millään besserwisser-asenteella, eikä siis kohtele mua mitenkään alentuvasti, vaikka mulla onkin vaan kolme lasta.

Mä ainakin kunnioitan niitä. Onhan niillä elämänkokemusta enemmän. Ja kunnioitan mun äitiä joka on 16 lasta kantanut. KYLLÄ NE TIETÄÄ PAREMMIN KUN SÄ TIETTYJÄ ASIOITA. Nöyrry ja myönnä.

Mä en ainakaan myönnä olevani tuollainen, mutta monta "neuvojaa" on tullut vastaan. Kolmannen kanssa kun olin synnärillä niin samassa huoneessa oli kaksi vähän vanhempaa äitiä jotka molemmat olivat saaneet toisen lapsen, neuvoivat mua joka asiassa pepun pesusta lähtien... Mä olin ihan hiljaksiin ja annoin niiden olla siinä luulossa että mulla oli esikoinen, oli täteillä hauskat ilmeet kun isoveljet tulivat katsomaan pikkusiskoaan :D
Nykyäänkin kun kolme isompaa ovat koulussa ja paljon päiväsaikaan liikun vaan noiden kahden pienimmäisen kanssa kuulee paljon näitä "Odota vaan kun..."-juttuja :D

Minä just olen saanut toisen lapseni. Kaikki nämä sinun kuvailemat isojen perheiden äidit on olleet tosi ystävällisiä. Monesti kysynkin heiltä apua jos on jotkin ongelmia lasten kanssa. Aina olen saanut maanläheisiä järkeviä neuvoja.

Olet osittain oikeassa. Kyllä tuollaisia on. Mutta muistathan, että meitä, jotka tietoisesti kiinnitämme huomiota sanomisiimme ja kaikin keinoin koitamme viestiä, että perheet ja äidit ovat samanarvoisia ja keskenään yhtä viisaita lapsilukumäärästä riippumatta, on myös paljon. En itse ainakaan halua leuhkia elämäni raskaudella, pääasiassa vakuutan aina, että kasvatus ja hoito on työlästä määrästä riippumatta. Ja myös ihanaa ja etuoikeus. Olen äiti seitsemälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:o missä tuollasia äitejä on? Ei ainakaan meilläpäin, vaikka isoja perheitä onkin (meil "vaan" 6 lasta, mutta en tosiaan itseänikään tuosta tunnista)

Joo, ei nekään tunnistanu itseään tosta, vaikka siitä heille kerran sanoin. "Ehkä sellaista on enemmän jossain muissa piireissä, ollaan meki siitä kuultu, mutta ehei me. Me ollaan vielä alottelijoita..." Ja silti parin päivän päästä on sama homma. "Helppohan se on sun sanoa, ku ei oo ku kaks..."

Tjuu. Huonointa se, ettei itellä valitettavasti oo muita ystäviä ku nuo isojen perheiden äidit, eli ei paljo voi kokemuksia jakaa...

Mä ainakin kunnioitan niitä. Onhan niillä elämänkokemusta enemmän. Ja kunnioitan mun äitiä joka on 16 lasta kantanut. KYLLÄ NE TIETÄÄ PAREMMIN KUN SÄ TIETTYJÄ ASIOITA. Nöyrry ja myönnä.

:o 16 lasta.. :o :o miten tuommosessa hommassa paikat kestää..

Tsemppiä sulle! Älä lannistu moisesta. Jos heidän elämässään ei ole muuta, niin he yrittävät sitten päteä tuolla lailla.

Tee selkeitä OMIA valintoja elämässäsi! Ja elä omaa elämääsi onnellisesti!

Ok, kiitos, terveiset tuli perille. ;)

Itsellä myös paha tapa, että suustani pääsee "neuvoja" välillä vahingossa. Esimerkiksi juuri yhden tai kahden lapsen vanhemmat joilla esim vauva itkee nälkää tai sen on kuuma (tuskanhiki tulee pintaan), kun siperia on kuitenkin opettanut ja tiedän mikä "vikana", niin silloin ne sammakot lentävät suusta ja jakelen neuvojani.. ;)

En sillä pahaa tarkoita, vaan kun itse kokemuksesta tietää mikä auttaa, niin juuri yhden lapsen vanhemmat ottavat helpoiten neniinsä kun heitä neuvotaan kun kyllähän he kuitenkin tietävät kaiken, vaikka lapsi itkee niin että kitarisat paukkuu.

En myös toki yleistä, mutta tämä on taas se toinen puoli.. ;)

T:viiden lapsen äiti, joka tekee parhaansa kasvattaakseen kunniallisia ihmisiä ;)

Mietin tuota, kun jonkun äidillä 16 lasta. Miten siinä oikeasti oma kroppa kestää? Millaisilla ikäeroilla? Minä taidan tietää muutamia ihmisiä, joilla enimmillään 12 lasta. Omalla mummoni synnyttänyt 11 lasta, mutta eipä tullut aikoinaan kysyttyä häneltä, että miten kroppa kesti.

Vaikka tietäiski. Pitäskö mun polvistua niiden eteen ja kumartaa? Jättää omat kasvatukseni sikseen, koska NE tietää. Haudata omat tapani kasvattaa ja kasvattaa kuten he, koska HE tietää. Just tota ahdistunutta ajatustapaa karsastan!!

Alkuperäinen kirjoittaja jap:
Me 1-2 lapsisen perheiden äidit ei saada sanoa mitään lasten hoitoon, kodinhoitoon tai lasten kasvatukseen liittyviä mielipiteitä tms, kun vastaus on aina: "Helppohan se on pienen perheen äidin sanoa, odotapas kun on enemmän lapsia niin..."

Vaikka mulla olis 10 lasta, niin silti nuo inhottavat ihmiset olisivat kokeneempia ja viisaampia, enkä saisi sanoa mitään, sillä heillä olisi silloin todennäköisesti jo 15 lasta. Ja elämä, ah niin vaikeaa!

Kyllä mää sanon, että jos kerran elämä on esim. neljän lapsen kans niin hankalaa, ettei lapsille saa mitään kuria ("turha yrittää, kun ei ne kuitenkaan mitään usko, sittempä tiedät kun omasi ovat vanhempia"), niin joko en enää yhtään enempää lasta halua, tai jatkossa toivotan nuo isojen perheiden äidit hoitoon!! Tottakai jokaisen äidin ja isän TÄYTYY pystyä kasvattamaan lapset kunniallisiksi aikuisiksi, vaikka lapsia olisi monta! Ja ellei pysty, niin hoitoon vaan...

MRRR.. Jos viitsisin, purkautuisin päin naamaa heille, mutta he huono itsetuntoiset, itsesäälin kerjääjinä ja siinä rypevät, ahdasmieliset, ahdistuneet, narsistiset ihmiset eivät kuitenkaan tajuais loukanneensa ketään tai mitään ja olisivat silti astetta ylempänä.

Joo ei varmastikaan kaikki oo tällasia, meillä vaan on kummallinen lähipiiri... Eikä oo oma itsetuntokaan korkealla, en sitä sano. Enhän mä muuten tänne purkautuiskaan. Ärsyttää niin. Mut mä ainaki nousen täältä ja näytän, että OSAAN lapseni kasvattaa ihan niinku haluan, oli niitä sitte 2 tai 10!

Tää on hyvä! Peesaus!!!ISO SELLANEN!!!!

Mä sanon tähän, että EI SE MÄÄRÄ VAAN SE LAATU ;) Mitä hienoa siinä on, että pyöräyttää kymmenen muksua jos kaikki jäävät keskinkertaisiksi tai alle? Jos elämä on sellasta harmaata tai suorastaan huonoa?

Mulla on kaksi lasta, kolmas ehkä vielä yritetään perheeseen saada kun on sen aika. Mä pidän periaatteesta, että yks vauva kerrallaan. Sit on isompanakin vain yksi "uhmis" kerrallaan tms eikä tarvitse tapella aina koko "katraan" kanssa. Lapset saa tarpeeks huomiota ja vanhemmille jää aikaa muuhunkin elämään.

Ja mielestäni tiedän kasvatusasioista paljon enemmän ku sellanen, joka pukkaa uuttaa vauvaa aina vuoden, parin välein ja hädin tuskin ehtii niille vanhemmille lapsille puhuakkaan ku pikkuset vie kaiken ajan ja huomion.

Mulla on 3 lasta.Mutta koskaan en vähätellyt kenenkään jaksamista tms.Siksi koska lapset ovat yksilöitä ja se että meillä oli esikoinen vaativin ja on sitä vieläkin.Silloin kun esikoinen oli vauva vielä ja aloin toista odottaan..olin valmis naulaamaan oman arkkuni jaksamisen suhteen.Mutta niin siitäkin selvittiin.

Oikeasti HALVEKSUN ja INHOAN ja tekis mieli mennä vetäseen kuonoon oikeen maukkaasti noita itseänsä vain ja ainoastaan ajattelevia ja TUPAKKAA enemmän kuin lastaan rakastavia ns.ÄITEJÄ?;!!!Tänäänkin taas eräs mamma veti napapystyssä sauhuja ystävänsä kanssa ,ja lapsi kouristeli vatsassa ,ja ai ai kun olis vaan ollut pokkaa mennä ja antaa äitille kunnon omantunnon tuskat!!!!!Tuollaiset ei ansaitse lasta ollenkaan.Jos ei SEN VERTAA edes välitä lapsestaan että lopettaa sen tupakoinnin edes siksi aikaa kun lasta kantaa ,niin on maailman P*skin äiti!!!!Ja näin se vaan on.ja piste!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Pullanen:
Oikeasti HALVEKSUN ja INHOAN ja tekis mieli mennä vetäseen kuonoon oikeen maukkaasti noita itseänsä vain ja ainoastaan ajattelevia ja TUPAKKAA enemmän kuin lastaan rakastavia ns.ÄITEJÄ?;!!!Tänäänkin taas eräs mamma veti napapystyssä sauhuja ystävänsä kanssa ,ja lapsi kouristeli vatsassa ,ja ai ai kun olis vaan ollut pokkaa mennä ja antaa äitille kunnon omantunnon tuskat!!!!!Tuollaiset ei ansaitse lasta ollenkaan.Jos ei SEN VERTAA edes välitä lapsestaan että lopettaa sen tupakoinnin edes siksi aikaa kun lasta kantaa ,niin on maailman P*skin äiti!!!!Ja näin se vaan on.ja piste!!!

PEESI.

onneksi en tällä palstalla sen paremmin pyöri !....ei tarvitse ,.enkä halua lukea jotain lässytystä ja puolusteluja tupakoivilta huonoilta äideiltä,(minkä takia on parempi että edes vähän polttaa jos on ennen raskautta polttanut ja niinpä näin) ja just joo!!

Alkuperäinen kirjoittaja jap:

Joo ei varmastikaan kaikki oo tällasia, meillä vaan on kummallinen lähipiiri... Eikä oo oma itsetuntokaan korkealla, en sitä sano. Enhän mä muuten tänne purkautuiskaan. Ärsyttää niin. Mut mä ainaki nousen täältä ja näytän, että OSAAN lapseni kasvattaa ihan niinku haluan, oli niitä sitte 2 takuullostat kauhealat.

Onhan ne olevinaan. Vaikka oma katras ois ihan sekaisin, niin aina ollaan viisaampia ja varsinkin kateellisia jos jonkun ainoa lapsi on loistava jossain niin alkaa se jäkätys kun sehän on ainoa lapsi ja ei osaa sitä ja tätä :D

Yhteistyössä